Vés al contingut principal
Universitat Autònoma de Barcelona

L'artista Rosa Llop durà a terme accions artístico-educatives, en el marc del projecte Interstice

25 gen. 2022
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

L'artista Rosa Llop inicia el dimarts, 25 de gener, la seva col.laboració al projecte de recerca europeu Interstice -que coordina la UAB-: durà a terme una acció de pensament col·lectiu entorn les representacions del temps a una escola, posteriorment a un centre d'art, i després, a la Facultat de Ciències de l'Educació, amb l'objectiu que l'art i l'educació es vagin diluint i donin cabuda a un nou paradigma educatiu.

OmbresXinesesRosaLlopInterstace

Cap a finals de febrer, l'artista Rosa Llop anirà a la Facultat de Ciències d'Educació per formar als estudiants de la Menció d'Art del Grau d'Educació Infantil i Educació Primària, amb els materials pedagògics que s’estan elaborant en el projecte Interstice.

Durant els mesos de gener i febrer, es duran a terme diferents accions artístico-educatives en el marc del projecte europeu Interstice, que coordina la UAB. Es faran amb infants de l'escola Josep Maria de Sagarra, de Barcelona, i l'artista resident del projecte Espai C, la Rosa Llop.

D'una banda, la sessió del dimarts, 25 de gener, es farà a l'Espai C de l'Escola Josep Maria de Sagarra, de 9 a 10,30h. 

D'altra banda, la sessió del dijous 10 de febrer es durà a terme a Hangar- Centre de producció artística, d'on l'artista Rosa Llop és resident. Aquí es farà una acció vinculada al projecte Interstice, amb els mateixos infants de l'Escola Josep Maria Sagarra, de les 11 a les 15 hores. Rosa Llop, en col·laboració amb Giulia Deval, durà terme una acció de pensament col·lectiu entorn les representacions del temps. Amb la participació dels infants de l'escola Sagarra i mitjanaçant llenguatges no discursius com ara les imatges, els grafismes i el so, es qüestionaran les polítiques implícites en la representació del temps contemporani i es plantejaran noves representacions emancipadores des d’una perspectiva multiespecie.

L'objectiu és que no només un artista entri a l'escola a treballar, per tal que els infants puguin conèixer estratègies conceptuals dels artistes, sinó que també l'escola vagi als centres artístics, i que els centres artístics esdevinguin centres educadors.

Posteriorment, cap a finals de febrer, la mateixa artista anirà a la Facultat de Ciències d'Educació de la UAB, per formar als estudiants de la Menció d'Art del Grau d'Educació Infantil i Educació Primària, amb els materials pedagògics que s’estan elaborant en el projecte Interstice.

I més endavant, les alumnes d'aquest mateix Grau d'Educació Infantil i Educació Primària aniran a l'escola Sagarra a formar tot el claustre docent, conjuntament amb la pròpia artista.

Segons la coordinadora d'Arts Plàstiques de la Facultat de Ciències de l'Educació i investigadora del Centre de Recerca i Estudis pel Desenvolupament Organitzatiu, Gemma París, "la idea és que les fronteres entre art i educació es vagin diluint, i que els processos d'aprenentatge sigui mútu entre artistes, mestres i estudiants d'educació".

PROJECTE EUROPEU "INTERSTACE"

 

 

 

 

 

Dins de