Vés al contingut principal
Universitat Autònoma de Barcelona

L’ICTA-UAB tornarà Bojos per la Natura a 27 estudiants de batxillerat

06 feb. 2017
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
Un total de 27 estudiants de batxillerat d'arreu de Catalunya participen a la 3ª edició del programa Bojos per la Natura que ofereix l’ICTA-UAB amb la voluntat de promoure el talent científic entre els joves potenciant el coneixement del medi natural i posant-los en contacte amb els principals investigadors en la matèria.
BOJOS PER LA NATURA
La iniciativa, que començà les seves classes el passat dissabte 4 de febrer, s’emmarca en el projecte Bojos per la Ciència 2016 de la Fundació Catalunya- La Pedrera adreçat a aquells estudiants de batxillerat de Catalunya que tinguin interès i mostrin aptituds en els diferents camps científics que proposen.

La segona convocatòria compta amb 27 estudiants (21 noies i 6 noies) de municipis com Barcelona (9), Sabadell (3), Sant Feliu de Llobregat (3), Terrassa, Girona, Castellar del Vallès, Tàrrega, Granollers, Vilanova i la Geltrú, Olot, Sant Feliu de Codines, Castellbisbal, Premià, Piera i Maspujols.  Durant les sessions, que tenen lloc en dissabte, els estudiants treballen en el propi centre juntament amb investigadors per experimentar com és la ciència en un centre de recerca internacional. Això els permet guanyar experiència pràctica en les últimes metodologies d'avantguarda i posicionar-se per a una possible carrera professional dins la branca científica que hagin escollit.

La directora de l’ICTA-UAB, Jordina Belmonte va mostrar-se satisfeta per un programa que està plenament consolidat i va explicar que han buscat “professorat engrescat i bon comunicador, amb ganes de compartir un dissabte, ben didàctic, i així fer que cada sessió resulti engrescadora i amena”.

De febrer a novembre de 2017, els joves podran participar en sessions matinals teòriques i de visita a laboratoris i centres de recerca de diverses institucions d'arreu de Catalunya, així com en sortides de camp de dia centrades en l’observació del medi natural i en el coneixement sobre el terreny dels principals projectes de recerca que hi tenen lloc. “Ens movem d’un lloc a l’altre del territori i intentem estar més temps fora les aules que dins, perquè la natura s’ha de viure en directe sempre que es pugui” indicà Belmonte qui va reconèixer el paper dels pares, familiars i amics que acompanyen als nois pel territori a desenvolupar l’activitat.

Els alumnes que vulguin fer el seu treball de recerca de batxillerat sobre un dels temes tractats en el programa Bojos per la Natura, podran comptar com a tutor d'aquest treball amb algun dels professors del curs o dels investigadors de l'ICTA-UAB.

El curs se centra en l’estudi del medi físic (climatologia, geologia i hidrologia) i dels diferents tipus d’organismes (fauna i flora) i sistemes (continentals, terrestres i aquàtics, i marins), així com en l’aplicació de les principals eines per a la gestió i la conservació de la natura i en la utilització de les tècniques de comunicació i de participació per transmetre al conjunt de la societat aquests coneixements.

Dins de