L’Avaluació de curs de elCens, la darrera activitat a distància dels delegats i delegades
Aquest curs tan particular acaba pels delegats i delegades amb l’avaluació a distància, que van realitzar entre el 25 i el 29 de maig.

Els delegats i delegades han participat durant el curs en 7 sessions de formació presencials i 5 activitats formatives a distancia. A més, des d’elCens de delegats i delegades de grup acadèmic se’ls ha ofert suport presencial i virtualment. Entre el 25 i el 29 de maig, una trentena de delegats i delegades van participar de l’avaluació, que aquest any s’ha realitzat de manera telemàtica. L’activitat s’ha realitzat a través de dos padlets i tres fòrums de discussió, un per cadascuna de les temàtiques a avaluar, proposades pels delegats i delegades participants.
El debat ha girat al voltant de tres temàtiques i els estudiants han pogut fer aportacions en grups reduïts a través del padlet i debatre-les en profunditat en els fòrums creats a l’aula Moodle de delegats.
Una de les temàtiques a debat ha estat el rol del delegat/da en el seguiment acadèmic, on s’ha valorat el seu paper en els òrgans de seguiment acadèmic i s’han plantejat els grans reptes en la comunicació entre el deganat, els delegats i el grup acadèmic. Una altra temàtica tractada ha estat el rol del delegat/da més enllà de l’aula i la seva participació en les activitats de facultat i de campus, que cohesionen el grup acadèmic i fins i tot complementen la formació curricular. El darrer eix de debat ha estat el reconeixement del rol de delegat/da, on s’ha exposat la falta de reconeixement de la feina en molts casos i com fent un procés d’elecció conscient el grup podria valorar més el pes de la figura del delegat. Per concloure l’activitat i el curs com a delegats/des, s’han compartit les reflexions de cada grup en una vídeo-sessió de Teams el divendres 29 de maig.
Podeu consultar el resum final de les aportacions dels delegats i delegades aquí.