Kim Faura reflexiona sobre la transformació digital de les comunicacions
Telefónica està desenvolupant una "quarta plataforma" amb la que vol transformar la seva relació amb els clients a partir de la gestió de les seves dades. Kim Faura, director general de la companyia a l'àrea mediterrània, parlarà sobre el tema el 26 de juny, a la UAB.

La quarta plataforma de Telefónica vol establir un "nou model de relació" amb els clients a partit de les "capacitats cognitives" de la companyia, segons explica la pròpia operadora. La plataforma haurà de permetre als usuaris "controlar de manera transparent i segura les dades que generen per l'ús dels seus productes i serveis".
Faura es va llicenciar en dret per la UB i va cursar el Màster en Economia i Direcció d'Empreses de l'IESE. Després de passar pel Grup Gillette, Braun, Chupa Chups, Sara Lee Corporation, Marcilla, Pepsico/Frito Lay i Tabacalera/Altadis, el 2001 es va incorporar al Grup Telefónica, on ha estat director general de consum i màrqueting i de la unitat corporativa de màrqueting i continguts, a més de president de Terra Lycos Networks. L''àrea mediterrània que dirigeix actualment comprèn Catalunya, el País Valencià, les Illes Balears i Múrcia.
D'altra banda, Faura ha desenvolupat diferents responsabilitats a institucions com Foment del Treball, el comitè bilateral hispano-coreà o la Cambra Oficial de Comerç, Indústria i Navegació de Barcelona. És membre del Consell Assessor de la UPC i del Comitè Executiu de Membres de l'IESE.