Vés al contingut principal
Universitat Autònoma de Barcelona

Formació en ApS per professorat: últims dies per inscriure's

20 abr. 2021
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

Nova edició del curs “Fem ApS! Una acció de compromís social real en el marc de la teva assignatura” que tindrà lloc els dies 1 i 6 de juliol.

Imatge d'una formació prèvia de professorat en ApS

L’Aprenentatge Servei (ApS) és una proposta educativa on l’estudiant es forma mitjançant la participació en un projecte orientat a resoldre una necessitat real en una comunitat i millorar, així, les condicions de vida de les persones o la qualitat del medi ambient. A través de l’ApS, l’alumnat es comprometen en una experiència que suposa al mateix temps aprenentatges relacionats amb el seu currículum acadèmic, el desenvolupament de competències personals i un servei real a la comunitat, potencialment sostenible. 

Es poden realitzar experiències ApS en assignatures de Grau, incloent-hi els Treballs de Fi de Grau i les pràctiques, i també en Treballs de Fi de Màster. 

Cada Facultat compta amb una persona representant de l’ApS amb la que el professorat pot contactar i fins i tot sol·licitar formació a mida. 

El curs està obert al professorat de totes les titulacions i serà impartit pels Drs Roser Nadal, professora de la Facultat de Psicologia i per Tomàs Peire, professor de la Facultat de Ciències de l’Educació. 

La data límit per inscriure’s és el 26 d’abril i s’ha de fer des de la pàgina de la Unitat de Formació de la UAB.

Exemples d’activitats ApS realitzades a la UAB (es pot trobar informació addicional aquí):

A l’assignatura de “Pràctiques Integrades de Psicologia” varies entitats presenten als estudiants la seva activitat en els camps social, educatiu o de la salut, exposant una necessitat concreta com a repte a abordar a través d'un projecte que els estudiants dissenyen al llarg del semestre. Les entitats trien finalment quins projectes són més adients, de manera que els seus autors i autores els poden dur a la  pràctica en el marc del seu TFG durant el curs següent.

A l’activitat coordinada per la Facultat de Biociències “Micromón a la UAB: Recerca de nous antibiòtics” s’involucra a centres educatius d’educació secundària i batxillerat per tal de cercar nous antibiòtics, cultivant mostres de sol i aïllant diferents soques bacterianes. L’estudiantat de la UAB preparava tot el material biològic, elaborava els materials per explicar l’activitat als centres educatius i avaluava als estudiants de secundària.

A la Facultat de Ciències de la Comunicació es va dur a terme l’ApS “Innovative educational and media practices for an inclusive and participatory Europe”, juntament amb l’entitat Amalgama7. L’estudiantat ensenyava a nois i noies amb vulnerabilitat per raons de salut mental a fer peces periodístiques de diferents gèneres i formats, destinades a diferents mitjans, i a crear i dirigir blogs. A la vegada que s’ajudava a la inserció social dels joves vulnerables, l’estudiantat prenia consciència de l’existència d’altres realitats i , per tant, de la necessitat de participar en la millora de la societat.

 

 

 

 

 

La UAB, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible

  • Reducció de les desigualtats
  • Pau, justícia i institucions sòlides

Dins de