Vés al contingut principal
Universitat Autònoma de Barcelona

Es presenta una anàlisi dels programes que enforteixen les capacitats parentals

14 maig 2015
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
En aquest treball, encarregat per la Fundació Bofill a Sílvia Blanch i Gemma Badia, es reflexiona sobre com els programes de criança positiva poden crear les condicions necessàries perquè les famílies aprenguin a educar en positiu i analitzen, com a pràctica significativa al context català, el programa Créixer en família.
creixerenfamilia
La coordinadora del Grau d'Educació Infantil de la UAB, Sílvia Blanch Gelabert, i la sociòloga Gemma Badia, han fet l'estudi "A criar fills se n'aprèn?", encarregat per la Fundació Jaume Bofill, que es va presentar el dimecres, 13 de maig, a Barcelona. Aquest és una anàlisi de programes que enforteixen les capacitats parentals, i com a pràctica significativa analitzen el programa Créixer en família.

Sílvia Blanch, coordinadora del Grau d'Educció Infantil a la UAB, ha destacat que "els programes que promouen el concepte de parentalitat positiva per a fortalèixer les capacitats parentals, funcionen bé", i va explicar que el 86% dels pares canvien l'educació dels seus fills després dels cursos de formació. Algunes altres dades presentades a l'informe sobre "Créixer en família" assenyalen que el 91,6% dels participants van posar pràctica les idees apreses i van notar canvis en positiu en les relacions familiars.

En la primera part de la publicació, Sílvia Blanch descriu i analitza el marc conceptual del que implica la criança positiva, desgrana els elements cabdals d'allò que significa ser pare o ser mare avui, aportant els què, els com i els perquè en base a l'evidència científica més actual. També analitza l'efectivitat de diversos programes de criança positiva centrant-se en aquelles pràctiques més reeeixides.

En la segona part, la professora de Psicologia de la UAB, Gemma Badia, exposa els resultats de l'avaluació del programa d'abast català Créixer en família, de la Generalitat de Catalunya. Aquesta avaluació, encarregada a la Fundació Jaume Bofill durant l'exercici 2014, analitza el programa, així com el seu impacte en la millora de les competències parentals.

Podeu consultar l'informe aquí.



Dins de