Vés al contingut principal
Universitat Autònoma de Barcelona

El programa CROMA creix i ja arriba a 300 infants i 100 voluntaris

13 maig 2014
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
L'estudiantat voluntari de la FAS-UAB adquireix valors de convivència i solidaritat a partir de la seva experiència oferint ajut a l'estudi dels infants, dins aquest programa que ha estat guardonat amb els IX Premis Francesc Candel, en reconeixement a la tasca dels universitaris en escoles i instituts.
TVT

El programa CROMA es consolida com una excel·lent iniciativa solidària, que contribueix a posar fre a l'abandonament escolar, gràcies a la tasca del voluntariat de la UAB.

Per quart any consecutiu, els infants de diferents centres escolars del Vallès Occidental que participen al Programa CROMA de la Fundació Autònoma Solidària (FAS) van visitar el campus de la UAB per veure de prop què és la universitat, com a cloenda del curs. Van visitar diferents facultats acompanyats dels 100 voluntaris amb qui s'han trobat cada setmana i van poder veure de prop què hi passa a la universitat. Els nens i nenes van poder veure com és el dia a dia dels seus referents. Què estudien? On estudien? Com és l'Autònoma? A més, és un dia perfecte perquè aquests infants passin a considerar la universitat i els estudis superiors com una opció de cara al futur.
 
Les activitats es van dur a terme a les facultats de Veterinària, de Física, de Traducció i Interpretació, de Dret, d'Enginyeria, d'Educació, de Comunicació i de Psicologia. També hi van participar el PIUNE, la Deixalleria de la UAB i el col·lectiu OTAKU UAB. Entre les activitats que van fer, hi va haver la de traduïr del català al castellà la cançó "Boig per tú" (Shakira), fer un taller de didàctica de les arts plàstiques,  recrear un judici on representaven el rol del jurat popular, o van simular un debat en un plató de televisió. Després van dinar tots plegats a l'aire lliure del campus de Bellaterra. Aquesta activitat és també el tancament de curs amb els voluntaris i serveix per agrair-los la feina que han dut a terme durant tot el curs.

"A vegades se'ns oblida que no tothom té els recursos que es mereix", explicava durant l'acte de cloenda de la FAS, el passat 21 de maig, l'estudiant de Traducció i Interpretació, Marina Abel, que ha fet de voluntària del programa CROMA. Per la Marina "molta gent petita fent coses petites pot fer grans coses". I afegia que "participar en aquest voluntariat ha despertat en mi les ganes de formar part d'un canvi social que no té volta enrera".

Els infants aquest curs han vingut de centres escolars del Vallès Occidental: de Terrassa (Font de l'Alba, Sant Llorenç i Antoni Ubach i Soler), de Badia (Las Seguidillas, la Muñeira, La Sardana i La Jota), de Cerdanyola del Vallès (Les Fontetes, Xarau i Sant Martí), Sabadell (Arraona, Juan Ramon Jiménez i La Floresta) i Rubí (Pau Casals, Maria Montessori i Ramon Llull).

PROGRAMA CROMA
El Programa CROMA de la Fundació Autònoma Solidària (FAS) acompanya, mitjançant voluntaris i voluntàries de la Universitat, a infants que, per les seves circumstàncies socioculturals  o personals, o per manca de competència lingüística en català, tenen dificultats per assolir els objectius escolars. Aquests infants, molts dels quals són fills de famílies nouvingudes, requereixen un suport més personalitzat, ja que sovint les seves famílies tenen dificultats per oferir-los un recolzament i un seguiment òptims de les tasques escolars.

Aquest programa treballa per una societat cohesionada i justa en un entorn cada vegada més divers i multicultural amb un doble objectiu: oferir als infants un suport educatiu per tal d’afavorir la seva continuïtat en els estudis i noves opcions de futur i contribuir a la formació dels estudiants universitaris com a ciutadans actius i compromesos amb capacitat d'analitzar i actuar davant de situacions de desigualtat social i/o diversitat cultural.

CROMA vol posar fre a l’abandonament escolar, que pot esdevenir causa de desigualtat social. Un dels factors d'èxit del programa és l'adaptació dels tallers i de les metodologies als objectius pedagògics que des dels centres s'estan també treballant en l'horari escolar per a cada infant.

Dins de