Vés al contingut principal
Universitat Autònoma de Barcelona

Comença la nova campanya d'estalvi energètic

31 gen. 2019
null Bluesky Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
“A mi m’agrada més sostenible” és la campanya publicitària que ha posat en marxa la UAB per conscienciar la comunitat sobre la necessitat d'estalvi energètic. La campanya l'ha dissenyat un grup d'alumnes de Publicitat i Relacions Públiques, que van guanyar el concurs convocat per a triar aquesta campanya.
UAB
Al setembre de 2017, els grups de millora energètica de la UAB van plantejar en una reunió la necessitat de fer una nova campanya sobre l’estalvi energètic a tota la universitat que substituís la del 2009 (“Sumem energies per l’estalvi”). Així doncs, els grups van traslladar aquesta proposta al Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació de l’Autònoma, on dins del marc de l’assignatura Creativitat en Publicitat i Relacions Públiques es va plantejar la creació d’aquesta campanya com un dels treballs de curs dels estudiants.

Els estudiants de l’assignatura es van organitzar en grups de set a vuit persones i, durant el mes de maig de 2018, van presentar un total de deu propostes de campanya als grups de millora energètica. Al juliol d’aquest mateix any, els grups van procedir a l’elecció de la campanya guanyadora, A mi m’agrada més sostenible”, elaborada per Daniel Belmonte Bernat, Alba Cano Martin, Núria Carreté Berriozábal, Macarena Maturana Quintanilla, Paula Moreno Jurado, Nerea Ortiz Moreno  i  Cristina Pérez Berrio.

Aquesta nova campanya, adreçada a tota la comunitat universitària, utilitza un to suggerent i doble sentits amb frases com “a mi m’agrada més amb el llum apagat” o “a mi m’agrada més amb la porta tancada” per conscienciar sobre l’estalvi energètic.

Els estudiants volien allunyar-se del color verd associat a les campanyes sobre sostenibilitat, per això van optar per un fons negre i, per fer-la més juvenil, van incorporar les llums de neó per les frases i els objectes.

La universitat farà difusió a través dels diferents canals i mitjans dels que disposa. Per la seva part, els estudiants també han elaborat falques per a la ràdio i unes peces curtes en format vídeo. Segons van confirmar ells mateixos, aquesta serà la primera campanya publicitària que veuran materialitzada. 

La campanya es distribuirà pels diferents canals de comunicació de la UAB: a les xarxes socials Facebook, Twitter i Instagram (amb el hashtag #magradasostenibleUAB), a la web institucional, a la intranet, a diferents suports suports publicitaris de les facultats, biblioteques i altres centres, entre d'altres. 

La campanya va ser presentada a a finals de gener a la vicerectora d’Alumnat i Ocupabilitat, Sara Moreno.Durant la presentació, la vicerectora va felicitar als estudiants i va destacar que es tracta d’una campanya “innovadora, seductora i no agressiva”. A l’acte, que va tenir lloc el passat 30 de gener, també van assistir la professora de l’assignatura Creativitat Publicitària, Anna Fajula, el gestor energètic de la UAB, Gabriel Cardeñosa, i la tècnica de l’Oficina de Medi Ambient, Anna Florensa. 

Objectiu de la campanya
Aquesta campanya ha estat llançada amb l’objectiu de conscienciar a la comunitat universitària, unes 40.000 persones (estudiants, PDI i PAS) sobre la necessitat de fer petits gestos per a un ús més racional dels recursos energètics i reduir així el consum d’energia. Atès que en el campus s'ubiquen importants instal.lacions científiques i laboratoris, a més de facultats i biblioteques, aquest funciona durant 24 hores al dia 365 dies l’any, concentrant-se el seu ús en l’horari de 8 a 22h, els requeriments energètics són elevats.

Al 2018 el consum d’energia elèctrica s’ha vist reduït en un 1,475% mentre que el gas s’ha vist reduït en un 10,38%. Malgrat aquesta reducció en els consums, l'augment de preus del mercat nergètic (electricitat i gas) ha fet augmentar la despesa associada al consum energètic uns 5000.000 euros més respecte l'any anterior.

Si els preus pagats no haguessin patit l’increment que han patit hauríem aconseguit estalviar 696.766,98€, per contra, la desepesa ha estat de 542.420,08€ més que l’any 2017.  


CAMPANYA "A MI M'AGRADA MÉS SOSTENIBLE"
 

Dins de