Vés al contingut principal
Universitat Autònoma de Barcelona

24 escoles reben suport del programa CROMA 2.0

10 gen. 2022
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

El programa socioeducatiu CROMA 2.0, que coordina la FAS, ja ha començat l’activitat i té previst que hi participin 24 escoles properes a la universitat per a més de 280 infants de primària. Alumnat de la UAB dinamitza tallers i mentories per a aquests nens i nenes d’entorns amb menys recursos.

ProgramaCROMA2021

El programa socioeducatiu CROMA 2.0 ja ha començat l’activitat i té previst que hi participin 24 escoles properes a la universitat per a més de 280 infants de primària. Alumnat de la UAB dinamitza tallers i mentories per a aquests nens i nenes d’entorns amb menys recursos

El programa CROMA 2.0 té com a objectiu fonamental despertar l’interès per l’aprenentatge d’alumnat de 5è i 6è de primària que es troba en situació de vulnerabilitat socioeconòmica i que no disposa d’un acompanyament fora de l’horari escolar. 

L’activitat principal són tallers on es combinen dinàmiques de grup, suport a l’estudi i projectes d’investigació. Aquests tallers són dinamitzats per estudiants de la UAB, principalment de les facultats de Ciències de l’Educació i Psicologia. 

Gràcies a la participació voluntària d’alumnat de la UAB es fa possible l’apropament de la universitat a l’àmbit escolar. A través dels tallers es fan diverses propostes que basades en la recerca que s’està duent a la universitat. Tenen una durada d’entre 6 i 8 sessions i  giren al voltant d’un repte que ha de resoldre l’alumnat. El resultat d’aquest projecte es presentarà a finals de maig en una jornada de cloenda a la UAB. 

Mentories: acompanyament individualitzat

Com a complement als tallers, aquest curs es dona continuïtat a les mentories virtuals. Consisteixen en unes trobades setmanals en les quals estudiants de la UAB ajuden a infants del programa a realitzar les seves tasques acadèmiques. Les mentories s’adrecen a aquells infants que mostren majors dificultats acadèmiques i pretenen aportar un valor afegit al treball grupal que es duu a terme als tallers. A més, aquestes trobades serveixen per crear lligams emocionals entre mentor/a i alumnat. 

Enguany, el programa s’executarà a 24 escoles públiques del Vallès Occidental, de 6 municipis: Cerdanyola, Montcada, Ripollet, Rubí, Sabadell i Terrassa. En aquest moment hi estan participant 8 estudiants voluntàries i 9 estudiants amb beca. Les escoles que ja han començat l’activitat són: Les Fontetes, Sant Martí, Serraparera i Turó de Guiera de Cerdanyola. El Turó, El Viver, Font Freda i Reixac de Montcada. Del Bosc, Montessori, Pau Casals i Ramon Llull de Rubí. I Antoni Ubach, Joan Marquès i Casals, Josep Ventalló i Ramón y Cajal de Terrassa. 

La UAB, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible

  • Reducció de les desigualtats
  • Fi de la pobresa
  • Educació de qualitat

Dins de