Pekka Himanen parla del poder de la creativitat i el "social networking"

09/09/2010
Himanen abordarà temes com la cultura de la creativitat, els trets que defineixen els innovadors de referència i la seva filosofia personal i els elements que fan del social networking un instrument tant poderós. La xerrada serà la lliçó inaugural de la segona edició del Màster en Web: Comunicació, Màrqueting i Negoci. Tothom que ho vulgui pot assitir-hi prèvia inscripció. Les places estan limitades a l'aforament de la sala.
Himanen ha pronunciat conferències a les universitats més prestigioses del món, assessora al govern finlandès i a empreses internacionals i participa en diferents fòrums de presa de decisions. Els seus llibres sobre la societat de la informació han estat traduïts a més de vint llengües. Pel que fa a la seva activitat acadèmica, actualment és professor a la University of Art and Design Helsinki (Aalto University), professor convidat a la Oxford University i investigador principal al Helsinki Institut of Information Technology.
La seva obra més coeguda és La ética del hacker y el espíritu de la era de la información, on analitza l'actitud i els valors que comparteixen els primers hackers. Himanen utilitza el terme hacker en el seu sentit original, que es refireix a la comunitat de programadors i investigadors que van contribuir a la creació d'Internet i de la World Wide Web. La seva anàlisi de l'ètica hacker descobreix una nova actitud davant del treball que impulsa la creativitat, la innovació i el progrés a l'era de la informació. En aquesta nova ètica del treball, l'intercanvi de coneixement, la passió, l'entusiasme, la llibertat i el valor social desplacen als valors tradicionals del capitalisme.
Més informació:
Inscripció