La UAB, primera d'Espanya, 70 d'Europa i 146 del món en el rànquing THE

Campus de la UAB

La Universitat Autònoma de Barcelona és la millor universitat d’Espanya segons el rànquing Times Higher Education World University Ranking 2015-2016, i n’ocupa la posició 146 a escala mundial. En impacte dels articles de recerca, la classificació situa la UAB en la posició 122.

01/10/2015

El rànquing destaca l’impacte dels articles de recerca de la UAB, amb 83,8 punts, molt per sobre de la puntuació mitjana de les 800 universitats analitzades, que és de 47,3. En aquest aspecte el rànquing situa la UAB en la posició 122 mundial.

Pel que fa a la qualitat de la recerca, mesurada a partir del nombre d’articles publicats per investigador, el finançament adreçat a la recerca, i la reputació de la investigació, la UAB se situa en la posició 164, amb 40 punts. En quant a la qualitat docent, el rànquing avalua el nombre de doctorats, la reputació acadèmica, el pressupost institucional i la ràtio alumne/professor. En aquest aspecte la UAB obté 40,3 punts, i n’ocupa la posició 157 del món.

Per avaluar la internacionalització, THE-WUR analitza el percentatge de personal acadèmic i d’estudiants internacionals, així com els articles de recerca signats en col·laboració amb investigadors d’altres països. La UAB ha obtingut 50,3 punts en internacionalització, gairebé 7 punts per sobre de la mitjana de totes les universitats del rànquing.

La millora de la UAB en tots els aspectes avaluats pel rànquing respecte l’edició anterior s’ha traduït en una escalada des de la posició en el tram 226-250 fins a la posició 146 mundial que ocupa enguany.

El TimesHigher Education World University Ranking és una de les classificacions mundials més prestigioses. Les dades bibliomètriques són recollides, analitzades i verificades pel proveïdor global de dades SCOPUS d'Elsevier.

Més informació a la pàgina web de Times Higher Education: