La UAB, entre les 200 millors del món al rànquing The Times Higher Education

Ranquing THE

L’edició d’enguany del Times Higher Education World University Ranking situa la UAB en la posició 157 mundial. La universitat millora la puntuació en internacionalització, finançament privat i citacions de la recerca, tot i que baixa 12 posicions respecte de l'any passat.

12/09/2019

La UAB s'ha situat al lloc 157 a l'edició d'enguany (2019-2020) del Times Higher Education World University Ranking. La Universitat millora la seva qualificació en aspectes com citacions, internacionalització i fons procedents de la indústria, però baixa lleugerament en qualitat de la docència i de la recerca. El curs 2018-2019, ocupava la posició 145.

Enguany, la UAB torna a millorar pel que fa al nombre de citacions dels articles de recerca, indicador de l’impacte de la investigació: la Universitat obté 92,9 punts, 5 dècimes per sobre de l’any anterior. Un altre àmbit on la Universitat ha rebut una millor qualificació és la internacionalització, on la UAB assoleix 64,3 punts, tot superant els 62,2 punts del 2018. L’avaluació del ingressos procedents del sector empresarial també ha millorat respecte l’edició anterior, passant de 42,1 punts a 44,8.

Pel que fa a la qualitat docent, on s'avalua el nombre de doctorats, la reputació acadèmica, el pressupost institucional i la ràtio alumne/professor, la UAB obté 40,9 punts, tres punts per sota dels obtinguts en l’edició anterior. En l’apartat de recerca, la UAB també disminueix lleugerament la puntuació, passant de 36,5 a 36,1 punts.

Entre les universitats de l’Estat, la UAB ocupa la segona posició, per darrere de la UPF, que baixa al lloc 143 mundial. El rànquing l’encapçalen les universitats d’Oxford, al Regne Unit, i el California Institute of Technology dels EUA.

Més informació:
Times Higher Education World University Ranking