La Cursa solidària de la UAB torna el diumenge, 15 de desembre

Cursa UAB 2018
Sortida de la Vila Universitària de la Cursa solidària de la UAB 2018

La Cursa solidària de la UAB, amb la col.laboració de l'Ajuntament de Cerdanyola, i en suport de  La Marató de TV3, serà el diumenge, 15 de desembre. Els fons que es recullin es destinaran a la investigació en malalties minoritàries, tema principal d’aquest any de La Marató. Enguany, com a novetat, passarà pels carrers del centre de Cerdanyola del Vallès.

17/10/2019

Gràcies als participants en la Cursa durant els set anys que s'ha fet s'han aportat gairebé 100.000 euros a la investigació en les malalties a les quals s'ha dedicat La Marató de TV3.

La Universitat Autònoma de Barcelona, en col.laboració amb l'Ajuntament de Cerdanyola, organitza el diumenge,15 de desembre, la vuitena edició de la Cursa solidària UAB en suport a La Marató de TV3. Al llarg de les edicions anteriors d'aquesta cursa s'han recollit 96.000 euros per a La Marató de TV3, amb una participació mitjana en cada edició al voltant de 2.000 persones. Concretament, l’any passat es van recaptar 18.500 euros. Aquest any les donacions es destinaran a la investigació en malalties minoritàries.

Participar com a voluntari
A part de corrent o caminant, també es pot participar a la Cursa com a voluntari, donant suport en les tasques d'organització i de logística. És per això que des de la Fundació Autònoma Solidaria (FAS), coordinador d'aquest àmbit, es demana un any més, que estudiants, PAS o PDI, puguin col.laborar-hi com a voluntaris.

Tres curses i una caminada
Es faran tres curses i una caminada a partir de les 10.30h del matí. Consistiran en una cursa de mobilitat reduïda de 470 metres; una cursa d’11 kilòmetres, que per primera vegada passarà pels carreres del centre de Cerdanyola del Vallès; una carrera de 6,5 kilòmetres; i una caminada dels mateixos kilòmetres, que donarà la volta al Sincrotró, i també passarà per davant del centre tecnològic d’Applus+, el patrocinador principal de la cursa.

Hospitals i Fira d'Entitats
Els hospitals vinculats a la UAB i l’entitat solidària Ixarop col·laboraran també amb la cursa, que comptarà amb actuacions musicals i activitats per als més menuts. A més, com cada any, coincidint amb la Cursa solidària de la UAB tindrà lloc al mateix espai físic la Fira d’Entitats que donaran suport també a la investigació de malalties minoritàries.

Recuperació física amb estudiants voluntaris de Fisioteràpia
La sortida i arribada serà a la Vila Universitària i comptarà amb serveis addicionals com el servei de fisioteràpia, guarda-roba o avituallament líquid a l’arribada. El servei de fisioteràpia l'ofereixen estudiants de la UAB d'aquest àmbit, de forma gratuïta, i permeten la recuperació física dels participants després de les curses o caminada.

Les malalties minoritàries
La UAB té destacats equips d'investigació que estudien les malalties minoritàries. D'aquestes malalties, que afecten un màxim de 5 persones de cada 10.000, se n'han descrit 7.000 de  diferents i es calcula que afecten entre 300.000 i 400.000 persones a Catalunya. El grau d'afectació és divers, si bé acostumen a ser greus, cròniques, progressives i discapacitants. Un 80% d'aquestes són d'origen genètic i totes tenen en comú la dificultat en el diagnòstic, la inexistència, en molts casos, de tractaments eficients i un elevat impacte social i familiar.

Els participants de la cursa hauran de formalitzar la seva inscripció ja sigui de manera online, fins al 13 de desembre, o presencialment, el 14 i 15 de desembre.

Més informació: No et perdis la Cursa de la UAB, solidaritza't amb la Marató de TV3