Investigació sobre les imatges del coronavirus SARS-CoV-2 en els mitjans

Investigadors del grup Neuro-Com del Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat de la UAB en col·laboració amb l'Institut de Ràdio Televisió Espanyola, i l'Institut de Recerca de l'Esport (IRE), també de la UAB, analitzen la percepció de les imatges del coronavirus SARS-CoV-2 en els mitjans de comunicació.
08/04/2020
El grup Neuro-Com del Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat de la UAB i l'Institut de Ràdio Televisió Espanyola, amb la participació de l'Institut de Recerca de l'Esport (IRE) de la UAB, estan duent a terme un estudi d'anàlisi de la percepció i emoció de la ciutadania sobre les imatges que s'utilitzen per il·lustrar el coronavirus SARS-CoV-2, causant de la COVID-19, en diversos mitjans de comunicació i audiovisuals.
L'objectiu és extreure conclusions per millorar el rigor informatiu, la qualitat de divulgació científica i donar eines als professionals de la comunicació per tenir cura de l'efecte emocional que aquesta pandèmia, i altres futures crisis de naturalesa similar, puguin tenir en la societat.
La participació en aquest estudi implica omplir una enquesta d'uns 15-20 minuts, les dades són anònimes, que ajudarà a esbrinar com els diferents elements formals de les figures que representen el virus causant de la COVID-19 són percebuts per l'audiència.
ENLLAÇ A L’ENQUESTA:
https://bit.ly/2xkJCUY
ENLLAÇ A L’ENQUESTA EN ANGLÈS:
https://bit.ly/2UvdNke