Esteve Corbera, nou professor d'investigació ICREA a l'ICTA-UAB

Esteve Corbera

Ambientòleg i ecòleg polític, Esteve Corbera ha estat guardonat amb una distinció sènior de professor d'investigació concedida per la Institució Catalana de Recerca i Estudis Avançats (ICREA).

29/10/2020

L'investigador de l'Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals (ICTA-UAB) Esteve Corbera ha estat guardonat amb una distinció sènior de professor d'investigació concedida per la Institució Catalana de Recerca i Estudis Avançats (ICREA). La distinció ICREA Sènior pretén impulsar i desenvolupar la recerca i el coneixement científic, humanístic i tecnològic en benefici de la societat. Esteve Corbera ha estat distingit per la seva recerca d'excel·lència en l'àmbit de Ciències Socials i del Comportament.

L’Esteve Corbera és un ambientòleg i ecòleg polític que estudia les relacions entre l'home i la natura i l'impacte dels canvi socials, polítics i ecològics en la governança dels recursos. Específicament, ha realitzat investigacions sobre com les polítiques internacionals per a la conservació de la biodiversitat i la mitigació del canvi climàtic han afectat els sistemes d'ús de la terra, les institucions i els mitjans de vida dels pobles rurals en països del Sud global, incloent Mèxic i Tanzania, entre d’altres.

Ha escrit més de 90 articles revisats per parells, diversos llibres i capítols de llibres, i ha exercit com a editor convidat en 11 números especials de revistes científiques. És editor de la revista Geoforum i va participar en l'Informe 2014 del Panell Intergovernamental sobre Canvi Climàtic. Va estar entre els científics multidisciplinaris més citats del món en 2019 i 2020 (Clarivate analytics).

Corbera genera coneixement sobre els impactes ambientals i sobre el benestar humà de les polítiques de canvi climàtic i la conservació de la biodiversitat i realitza troballes científiques que informen les polítiques globals per a l'ús sostenible de la terra. També investiga les implicacions del canvi global per a la vulnerabilitat i la resiliència de les comunitats agrícoles i la seva capacitat d'adaptació, i la política de producció de coneixement en ciència i política ambiental i de conservació.