Mor Lynn Margulis, doctora honoris causa per la UAB
Mor Lynn Margulis 23.11.2011 Institucional  -  La biòloga nord-americana Lynn Margulis, que va realitzar importants contribucions a la biologia cel·lular i l’evolució microbiana, va morir el 22 de novembre passat a Massachusetts (EUA). La professora Margulis va ser nomenada doctora honoris causa per la UAB l’any 2007, a proposta del Departament de Microbiologia.

La professora Lynn Margulis (Boston, 1938) va ser la primera en formular d'una manera coherent la teoria de l'endosimbiosi per explicar l'origen de la cèl·lula eucariota. Una teoria actualment acceptada que suposa una de les bases més importants de la moderna biologia cel·lular. Defensora de la teoria Gaia, elaborada per James E. Lovelock, que considera la Terra com un supraorganisme capaç d'autoregular-se, va desenvolupar també importants treballs de recerca en els àmbits de l'ecologia global i de l'evolució dels primers microorganismes.

La seva tasca científica ha quedat reflectida en els seus llibres i en un gran nombre de publicacions. Pel que fa a la tasca docent, va ser professora en les universitats de Boston i Masschussets Amherst, a més de professora visitant d'universitats de tot el món.

Lynn Margulis havia rebut nombrosos premis i distincions al llarg de la seva carrera i formava part de diversos comitès científics internacionals. Era membre de la Acadèmia Nacional de Ciències dels EUA des de 1983 i de l'Acadèmia Russa de Ciències Naturals.

Acte d'investidura de Lynn Margulis com a doctora honoris causa per la UAB
Anar a Notícies
Si tens algun dubte sobre una nota de premsa o desitges més informació
g.premsa@uab.es