En aquest curs volem discutir quines són les idees clau de ciències que cal treballar a l’escola de primària, quin paper juguen en el disseny de les situacions d’aprenentatge i com es poden concretar en les activitats d’aula. Tot això s’emmarca dins la visió d’entendre el procés d’ensenyament-aprenentatge de les ciències com un procés on els infants aprenen a pensar de forma científica el seu entorn proper, modelitzant, indagant i comunicant.
Tot això es farà des d’una vessant eminentment pràctica a partir de situació d’aula aportades per les persones participants i/o els formadors.
Aquest curs s'estructura en cinc blocs de continguts i un d’avaluació. Cada bloc es correspon a una sessió de 2.30 h que es relitzarà en divendres a la Facultat de Ciències de l’Educació de la UAB.
- Bloc 1: Visions de la ciència i activitat científica escolar. (7/11/25)
Es discutiran aspectes com què és la ciència? Què s’entén per aprendre ciències tot aprenent la pràctica científica?
La presentació i discussió dels continguts de la sessió es farà a partir de compartir les pròpies reflexions entorn a la Naturalesa de la Ciència, així com de la realització d’activitats d’aula per treballar amb els infants.
- Bloc 2: Grans idees de la biologia (14/11/25)
Quines són les formes de pensar de la biologia que cal promoure a l’escola infantil i primària? Com podem fer-ho?
La presentació i discussió dels continguts de la sessió es farà a partir de compartir activitats dels participants així com de la realització d’activitats d’aula per treballar amb els infants.
- Bloc 3 Grans idees de la geologia (21/11/25)
Quines són les formes de pensar de la geologia que cal promoure a l’escola infantil i primària? Com podem fer-ho?
La presentació i discussió dels continguts de la sessió es farà a partir de compartir activitats dels participants així com de la realització d’activitats d’aula per treballar amb els infants.
- Bloc 4: Grans idees de la física (28/11/25)
Quines són les formes de pensar de la física que cal promoure a l’escola infantil i primària? Com podem fer-ho?
La presentació i discussió dels continguts de la sessió es farà a partir de compartir activitats dels participants així com de la realització d’activitats d’aula per treballar amb els infants.
- Bloc 5: Grans idees de la i la química (12/12/25)
Quines són les formes de pensar de la química que cal promoure a l’escola infantil i primària? Com podem fer-ho?
La presentació i discussió dels continguts de la sessió es farà a partir de compartir activitats dels participants així com de la realització d’activitats d’aula per treballar amb els infants.
- Bloc d’avaluació (23/01/26)
En aquesta sessió els participants presentaran una activitat d’un dels blocs on s’identifiquin els canvis incorporats durant el curs així com les idees clau que es treballen.
Aquesta activitat està reconeguda com a Formació Permanent del Professorat pel Departament d'Educació i Formació Professional de la Generalitat de Catalunya.
A més de l'assistència al 80% de les sessions presencials, per tenir dret al certificat caldrà la superació del 100% de les tasques plantejades.
Condicions tècniques d’accés i de participació:
- Coneixements bàsics suficients per accedir al campus virtual de l'activitat.

Amb el suport del Departament d’Educació i Formació Professional de la Generalitat de Catalunya