La UAB Aposta pel coneixement i la innovació

Acords del Claustre i Consell de Govern

Acords de la sessió

[03/05/2018] Consell de Govern

Punt 1. Aprovació de l’acta de la darrera sessió  [+]

Punt 2. Informe de la rectora

Punt 3. Afers econòmico-pressupostaris:
3.1. Aprovació del projecte de pressupost de la UAB per al 2018 [+]

Punt 4. Afers acadèmics:
4.1. Modificació del calendari acadèmic del curs 2017-2018 [+]
4.2. Modificació del calendari academicoadministratiu del curs 2017-2018 [+]
4.3. Aprovació del calendari academicoadministratiu del curs 2018-2019 [+]
4.4. Creació de títols de grau [+]
4.5. Creació de títols de màster universitari [+]
4.6. Creació de títols de màsters propis i diplomes de postgrau [+]

Punt 5. Propostes de normatives:
5.1. Modificació de la normativa acadèmica de la UAB aplicable als estudis universitaris regulats de conformitat amb el RD 1393/2007: cànon de les activitats de la formació continuada [+]
5.2. Modificació de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB [+]
 
Punt 6. Estructures bàsiques i serveis de la UAB:
6.1. Desadscripció de l’Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera [+]
6.2. Modificació del Reglament del Departament d’Antropologia Social i Cultural [+]

Punt 7. Cessions d’espais i d’altres béns de titularitat de la UAB:
7.1. Acord de llicència de K-H entre la UAB i Devicare  [+]
7.2. Addenda al contracte de llicència de patents a favor de Nanoligent  [+]
7.3. Manifestació d’interès del Projecte de recerca DECISIVE  [+]

Punt 8. Nomenaments de doctors honoris causa en commemoració del 50è aniversari de la UAB [+]

Punt 9. Campus Saludable i Sostenible: rendiment de comptes del Pla 2013/2017 i aprovació del nou Pla 2018/2022    [+]
 
Punt 10. Aprovació de la Política de preservació del Dipòsit Digital de Documents de la UAB (DDD) [+]

Punt 11. Afers de tràmit:
11.1. Baixes d’immobilitzat de la UAB corresponents a l’exercici 2017 [+]
11.2. Creació del Centre de Recerca Interuniversitari "Center for Cybersecurity Research of Catalonia" (Cybercat) [+]

Punt 12. Torn obert de paraules
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
Punt 1. Aprovació de l’acta de la darrera sessió

Acord 28/2018, de 3 de maig, del Consell de Govern
 
Aprovar l’acta de la sessió anterior del dia 14 de març de 2018. (DOC)
 
 
Punt 2. Informe de la rectora

Acord 29/2018, de 3 de maig, del Consell de Govern
 
Davant els fets esdevinguts el dia 24 d’abril de 2018 a causa del llançament d’un pot de fum a l’interior de la Gestió Acadèmica de la Facultat de Filosofia i Lletres, que va posar en risc els treballadors i les treballadores en exercici de les seves funcions laborals i el material sensible que s’hi arxiva, el Consell de Govern, reunit en sessió ordinària el dia 3 de maig de 2018, per assentiment, acorda:
 
•   Rebutjar el fet per ser un acte violent intolerable en el nostre campus.
•   Considerar que res no justifica posar en perill la integritat de cap membre de la comunitat universitària, en aquest cas del personal d’administració i serveis.
•   Reiterar que totes les reivindicacions tenen cabuda en el marc d’aquesta universitat, sempre que es facin amb respecte envers tots els seus membres i sense cap mena de violència.
 
Per tot això es compromet a vetllar per garantir la seguretat i la integritat de tota la comunitat universitària en qualsevol situació relacionada amb la seva tasca en la institució.
 
 
Punt 3.1. Afers econòmico-pressupostaris: Aprovació del projecte de pressupost de la UAB per al 2018

Acord 30/2018, de 3 de maig, del Consell de Govern
 
Vistos els criteris bàsics per a l'elaboració del pressupost de la UAB per a l'any 2018 aprovats pel Consell de Govern en data  16 de  novembre de 2017.
 
Vist que els criteris bàsics per a l’elaboració del pressupost per a l’exercici 2017 han estat  aprovats pel Ple del Consell Social en la sessió del dia 16 de novembre de 2017.
 
Atès que la Comissió d’Economia i d’Organització en sessió celebrada el dia  11 d’abril de 2018 va informar favorablement del projecte de pressupost de la UAB per a l’exercici de 2018.
 
Atès que l'article 64.l) dels Estatuts de la UAB estableix que correspon al Consell de Govern elevar al Consell Social la proposta de pressupost anual, i que l'article 212 disposa que la Gerència elabora l'avantprojecte de pressupost, d'acord amb les directrius de l'Equip de Govern i dels criteris bàsics aprovats pel Consell de Govern i pel Consell Social.
 
Vist l’article 3, lletra p) del Reglament de Consell de Govern, pel que fa a les competències de l’esmentat òrgan, precepte que determina que li correspon aprovar el projecte de pressupost de la Universitat per al seu tràmit al Consell Social.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector d’Economia i de Campus, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER.  Aprovar el projecte de Pressupost de la UAB per a l’exercici de  2018, que s’annexa. (DOC)
 
SEGON. Elevar aquesta proposta al  Consell Social  perquè  exerceixi les seves competències en matèria pressupostària.
 
TERCER. Comunicar els anteriors acords al Gerent per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
 
 
Punt 4.1. Afers acadèmics: Modificació del calendari acadèmic del curs 2017-2018
 
Acord 31/2018, de 3 de maig, del Consell de Govern
 
Vista la proposta del vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat de modificació del calendari acadèmic per al curs 2017-2018.
 
Atès que el calendari acadèmic per al curs acadèmic 2017-2018 va ser aprovat pel Consell de Govern en data 4 de maig de 2017.
 
Atesa la necessitat de modificar la data límit per a tancar les actes d'avaluació del curs acadèmic 2017-2018, per tal d’adaptar-la a l’inici del període de matrícula als estudis de grau previst per al curs acadèmic 2018-2019.
 
Atès que per acord del Consell de Govern de data 4 de maig de 2017 es va delegar en la Comissió d’Afers Acadèmics l’aprovació de les modificacions del calendari acadèmic per la curs 2017-2018, per que, per raó d’urgència, convé que sigue el propi Consell de Govern que aprovi la modificació del calendar proposada.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER.- Aprovar la modificació del calendari acadèmic per al curs 2017-2018 en els termes següents:
 
  1.  El segon període
  • 20 setmanes d’activitat docent, des del 12 (dl.) de febrer fins el 6 (dv.) de juliol de 2018.
 
  • Durant les dues darreres setmanes del segon període es programaran les activitats corresponents als sistemes de recuperació de les assignatures.
 
  • La data límit per a tancar les actes d’avaluació serà el dia 10 (dt.) de juliol de 2018, a les 20:00 hores.
 
SEGON.- Encarregar al vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat l'execució i el seguiment d'aquest acord.
 
TERCER.- Comunicar el present acord a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a termes les mesures necessàries per a fer efectiu el present acord.
 
 
Punt 4.2. Afers acadèmics: Modificació del calendari academicoadministratiu del curs 2017-2018
 
Acord 32/2018, de 3 de maig, del Consell de Govern
 
Vista la proposta del vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat de modificació del calendari acadèmic administratiu per al curs 2017-2018.
 
Atès que el calendari acadèmic administratiu per al curs acadèmic 2017-2018 va ser aprovat pel Consell de Govern en data 4 de maig de 2017.
 
Atesa la necessitat de modificar la data límit per a tancar les actes d'avaluació del curs acadèmic 2017-2018, per tal d’adaptar-la a l’inici del període de matrícula als estudis de grau previst per al curs acadèmic 2018-2019.
 
Atès que per acord del Consell de Govern de data 4 de maig de 2017 es va delegar en la Comissió d’Afers Acadèmics l’aprovació de les modificacions del calendari acadèmic per la curs 2017-2018, per que, per raó d’urgència, convé que sigue el propi Consell de Govern que aprovi la modificació del calendar proposada.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER.- Aprovar la modificació del calendari acadèmic administratiu per al curs 2017-2018 en els termes següents:
 

3.1.2 Segon període d’activitat docent – 20 setmanes

 
Data d’inici 12 de febrer de 2018
Data de finalització 6 de juliol de 2018
Data límit de tancament d’actes 10.07.2018 a les 20:00 h.
Sol·licitud d'avaluació per compensació i de revisió extraordinària Fins al 26.07.2018
Data límit de tancament d'actes de treballs fi d'estudis i pràctiques 14.09.2018 a les 20:00 h.
 
SEGON.- Encarregar al vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat l'execució i el seguiment d'aquest acord.
 
TERCER.- Comunicar el present acord a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a termes les mesures necessàries per a fer efectiu el present acord
 
 
Punt 4.3. Afers acadèmics: Aprovació del calendari academicoadministratiu del curs 2018-2019
 
Acord 33/2018, de 3 de maig, del Consell de Govern
 
Vista la proposta del vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat d'aprovació del Calendari acadèmic administratiu per al curs acadèmic 2018-2019.
 
Atesa la necessitat de disposar d’un calendari acadèmic administratiu marc de la UAB del curs acadèmic 2018-2018.

 

Vista l’Ordre TSF/101/2017, de 25 de maig, per la qual s'estableix el calendari oficial de festes laborals per a l'any 2018.

 

Vista l’Ordre TSF/260/2017, de 12 de desembre, per la qual s'estableix el calendari de festes locals a la Comunitat Autònoma de Catalunya per a l'any 2018.

 

Atesa la necessitat de delegar puntualment en la Comissió d’Afers Acadèmics l’aprovació de les modificacions que es puguin produir en el calendari acadèmic administratiu per al curs acadèmic 2018-2019.

 

Vista la petició del vicerectorat de Programació Acadèmica i de Qualitat de delegació puntual en la Comissió d’Afers Acadèmics per a la aprovació de les modificacions en el calendari acadèmic administratiu per al curs acadèmic 2018-2019.

 
Vist l'article 12.4.c) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per l'acord del Consell de Govern de data 26 de gener de 2017, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d'aprovar el Consell de Govern en matèria de calendari acadèmic i administratiu.
 
Atès que la proposta de calendari acadèmic administratiu per al curs 2018-2019 va ser informada favorablement a la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics de 10 d’abril de 2018.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER.- Aprovar la proposta de calendari acadèmic administratiu per al curs 2018-2019 que s'annexa. (DOC)
 
SEGON.- Delegar en la Comissió d’Afers Acadèmics l’aprovació de les modificacions del calendari academicoadministratiu per al curs acadèmic 2018-2019, si procedeixen.
 
TERCER.- Encarregar al vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat l'execució i el seguiment de l’acord PRIMER.
 
QUART.- Comunicar el present acord a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a termes les mesures necessàries per a fer-los efectius.
 
 
Punt 4.4. Afers acadèmics: Creació de títols de grau
 
Acord 34/2018, de 3 de maig, del Consell de Govern
 
Vista la petició de creació de títols de grau i després de revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que les propostes reuneixen els requisits exigits per la UAB per a la creació d'aquest tipus de títols.
 
Vist l'article 34.1 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril, així com la resta de normes d'aplicació general.
 
Vist el que disposa l'article 64.e dels Estatuts de la UAB sobre la creació de títols universitaris oficials.
 
Vist el que disposa el Reial decret 1393/2007, de 29 d’octubre, pel qual s’estableix l’ordenació dels ensenyaments universitaris oficials.
 
Vist l'article 12.4.d de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 26 de gener de 2017, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d'aprovar el Consell de Govern sobre creació d'ensenyaments i títols corresponents als estudis de primer cicle. 
 
Atès que la proposta de creació de títol de grau va ser informada favorablement a la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics de 10 d’abril de 2018.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER.- Aprovar la creació dels títols de grau següents:
 
  • Comunicació de les Organitzacions
  • Comunicació Interactiva
  • Enginyeria en Energies Renovables i Eficiència Energètica
 
SEGON.- Elevar l'aprovació de la creació dels títols de grau al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.
 
TERCER.- Encarregar al vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat l'execució i el seguiment dels acords primer i segon.
 
QUART.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
 
 
Punt 4.5. Afers acadèmics:  Creació de títols de màster universitari
 
Acord 35/2018, de 3 de maig, del Consell de Govern
 
Vista la petició de creació de títols de màster universitari i després de revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que les propostes reuneixen els requisits exigits per la UAB per a la creació d'aquest tipus de títols.
 
Vist l'article 34.1 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril, així com la resta de normes d'aplicació general.
 
Vist el que disposa l'article 64.e dels Estatuts de la UAB sobre la creació de títols universitaris oficials.
 
Vist l'article 226 de la Normativa acadèmica de la UAB aplicable als estudis universitaris regulats de conformitat amb el Reial Decret 1393/2007, aprovada pel Consell de Govern en data 2 de març de 2011, sobre la creació de títols de màster universitari.
 
Vist l'article 12.4.d de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 26 de gener de 2017, pel que fa a les competències de la Comissió d’Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d'aprovar el Consell de Govern sobre la creació de títols de màster universitari.
 
Atès que la proposta de creació dels títols de màster universitari va ser informada favorablement a la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics de 10 d’abril de 2018.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER.- Aprovar la creació dels títols de màster universitari següents:
 
  • Atenció de Llarga Durada
  • Polítiques Educatives per al Desenvolupament Global/Education Policies for Global Development
  • Acupuntura Aplicada al Dolor
  • Gestió Turística del Patrimoni Cultural
 
SEGON.- Elevar l'aprovació de la creació dels títols de màster universitari al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.
 
TERCER.- Encarregar al vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat l'execució i el seguiment dels acords primer i segon.
 
QUART.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
 
 
Punt 4.6. Afers acadèmics: Creació de títols de màsters propis i diplomes de postgrau

Acord 36/2018, de 3 de maig, del Consell de Govern
 
Vistes les peticions de creació de títols de màster i de diploma de postgrau que han estat presentades a l'Escola de Postgrau, i després de revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que les propostes reuneixen els requisits exigits per la UAB per a la creació d'aquest tipus de títols.
 
Vist l'article 34.1 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, i les seves modificacions posteriors, així com la resta de normes d'aplicació general.
 
Vist el que disposa l'article 64.f i 171.1 dels Estatuts de la UAB sobre la creació de titulacions pròpies de la UAB.
 
Vist l'article 12.4.d de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 26 de gener de 2017, pel que fa a les competències de la Comissió d’Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d'aprovar el Consell de Govern sobre creació d'ensenyaments i títols de primer cicle, segon cicle i formació permanent.
 
Atès les propostes de creació de nous títols de màster i de diplomes de postgrau propis que es presenten van ser informades favorablement a les sessions de la Comissió d’Afers Acadèmics de 22 de març i de 10 d’abril de 2018.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la directora de l’Escola de Postgrau i de la Formació Contínua, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER.- Aprovar la creació de nous títols de màster propi següents:
 
  • Màster en Communication Science
  • Màster en Direcció d’Empreses Industrials
 
SEGON.- Aprovar la creació dels títols de diploma de postgrau següents:
 
  • Diploma de Postgrau en Tractament de la Diabetis Mellitus de Tipus 2
  • Diploma de Postgrau en Anàlisis del Capitalisme i Polítiques Transformadores
  • Diploma de Postgrau en Estètica i Antienvelliment Facial
 
TERCER.- Elevar l'aprovació de la creació de títols de màster i de diplomes de postgrau propis al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.
 
QUART.- Encarregar a la directora de l’Escola de Postgrau i de la Formació Contínua l'execució i el seguiment dels acords primer a tercer.
 
CINQUÈ.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
 
 
Punt 5.1. Propostes de normatives: Modificació de la normativa acadèmica de la UAB aplicable als estudis universitaris regulats de conformitat amb el RD 1393/2007: cànon de les activitats de la formació continuada
 
Acord 37/2018, de 3 de maig, del Consell de Govern
 
Vista la proposta del vicerector de Recerca i de Transferència  sobre la modificació de la Normativa acadèmica de la UAB aplicable als estudis universitaris regulats de conformitat amb el Reial Decret 1393/2007, de 29 d’octubre, modificat pel Reial Decret 861/2010, de 2 de juliol.
 
Vista la necessitat d’actualitzar els articles 317, 318 i 321 del Títol XI del Text Refós de la Normativa acadèmica abans esmentada, pel que fa a la regulació del cànon de les activitats de formació contínua.
 
 
Vist l’Acord de la Comissió d’Afers Acadèmics de data 22 de març de 2018 pel qual es va informar favorablement sobre la modificació dels articles 317 i següents del Text Refós de la Normativa acadèmica de la UAB aplicable als estudis universitaris regulats de conformitat amb el Reial Decret 1393/2007.
 
Vist l’Acord de la Comissió d’Economia i d’Organització de data 11 d’abril de 2018 pel qual es va informar favorablement sobre la modificació dels articles 317 i següents del Text Refós de la Normativa acadèmica de la UAB aplicable als estudis universitaris regulats de conformitat amb el Reial Decret 1393/2007.
 
Vist l’article 12.4.b) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 26 de gener de 2017, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d’aprovar el Consell de Govern sobre disposicions normatives en matèria acadèmica d’estudis de primer cicle, segon cicle i formació permanent.
 
Vist l’article 3, lletra d) del Reglament de Consell de Govern, pel que fa a les competències de l’esmentat òrgan, precepte que determina que li correspon regular els assumptes objecte de la seva competència en matèria de planificació d'ensenyaments, ordenació acadèmica, planificació i seguiment econòmic i pressupostari, directrius generals sobre organització de l'administració universitària i dels recursos humans.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Recerca i de Transferència, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER.- Aprovar la modificació dels articles 317, 318 i 321 del Títol XI del Text Refós de la Normativa acadèmica de la UAB aplicable als estudis universitaris regulats de conformitat amb el Reial Decret 1393/2007, de 29 d’octubre, en els termes que s’annexen. (DOC)
    
SEGON.- Encarregar el vicerector de Recerca i de Transferència l'execució i el seguiment d'aquests acords.
 
TERCER.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius, garantint la seva difusió.
 
 
Punt 5. 2. Propostes de normatives: Modificació de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB

Acord 38/2018, de 3 de maig, del Consell de Govern
 
Vista la reorganització que s’ha dut a terme, dins l’Equip de Govern, de les àrees relacionades amb la programació i el personal acadèmic, amb el cessament de la delegada de la rectora per al Personal Acadèmic, Dra. Maite Carrassón, i el seu nomenament com a comissionada de la Rectora per a la Programació Docent.
 
Atès que aquesta reorganització també afecta a la composició de la Comissió d’Afers Acadèmics i a la Comissió de Personal Acadèmic.
 
Vist el que disposa l'article 62 dels Estatuts de la UAB sobre la creació i regulació de les comissions del Consell de Govern.
 
Vist que s’estableix a l’article 23 del Reglament del Consell de Govern pel que fa a la composició de les comissions del Consell de Govern.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER.- Modificar l’article 11 de la normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per acord del Govern de 15 de juliol de 2009, i modificada pels acords del mateix Consell de Govern de 13 de juliol i 16 de desembre de 2011, de 25 d’abril, de 17 de juliol de 2012, de 19 de novembre de 2012, i de 14 de març de 2013 de 14 de juliol de 2016, de 27 de setembre de 2016, i de 26 de gener de 2017 referent a la Comissió d’Afers Acadèmic, en els termes següents:
 
Article 11. Composició
 
La Comissió d’Afers Acadèmics està formada per:
 
a) El vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat, que la presideix.
b) La delegada de la rectora per a la Programació Acadèmica i la Qualitat, que és la vicepresidenta.
c) El vicerector de Personal Acadèmic 
d) La vicerectora d’Alumnat i d’Ocupabilitat.
e) El vicerector de Relacions Internacionals.
f) La directora de l’Escola de Postgrau i de Formació Contínua.
g) La comissionada de la rectora per a la Programació Docent.
h) El gerent o la persona que aquest delegui.
i) Tretze degans, deganes, directors o directores d’escola o persones que designin en representació dels centres.
j)  Quatre directors o directores de departament (un de cada àmbit: ciències experimentals i tecnologies, ciències de la salut, ciències socials i ciències humanes).
k) Dos estudiants, proposats pel Consell d’Estudiants de la UAB.
l) Dos professors o professores, dels quals com a mínim un ha de ser del sector B.
m) Dues persones que representin el personal d’administració i serveis i que siguin membres del Claustre.
 
SEGON.- Modificar l’article 17 de la normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, abans esmentada, referent a la Comissió de Personal Acadèmic, en els termes següents:
 
Article 17. Composició
 
La Comissió de Personal Acadèmic està formada per:
a)  El vicerector de Personal Acadèmic, que la presideix.
b)  La comissionada de la rectora per a la Programació Docent.
c)  El vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat.
d)  El vicerector d’Economia  i de Campus.
e)  El vicerector de Recerca i de Transferència.
f)  El gerent o la persona que aquest delegui.
g) Vuit directors o directores de departament (dos per cada àmbit: ciències experimentals i tecnologies, ciències de la salut, ciències socials i ciències humanes).
h) Cinc degans, deganes, directors o directores d’escola o persones que designin en representació dels centres (un per cada àmbit: ciències experimentals i tecnologies, ciències de la salut, ciències humanes, i dos per a l’àmbit de les ciències socials).
i)  Un director o directora d’institut universitari d’investigació propi membre del Consell de Govern
j)  Dos professors o professores membres del Consell de Govern o del Claustre que no siguin degans o directors d’escola ni directors de departament, un dels quals ha de ser del sector B.
k) Una persona que representi el personal investigador (Ramon y Cajal, ICREA o altres figures similars).
l)  Dos estudiants de postgrau, que pertanyin al col·lectiu del personal investigador en formació (PIF).
m) Una persona que representi la Junta de Personal Docent i Investigador.
n)  Una persona que representi el Comitè d’Empresa del Personal Docent i Investigador.
o)  Dos membres del Consell d’Estudiants de la UAB, amb veu i sense vot.
 
TERCER.- Establir l'entrada en vigor d'aquesta modificació des de la seva aprovació per part del Consell de Govern, i ordenar la seva publicació al Butlletí Oficial de la UAB.
 
QUART.- Encarregar la secretària general l’execució i el seguiment dels acords anteriors.
 
CINQUÈ.- Comunicar aquests acords als presidents i els secretaris de les comissions del Consell de Govern, així com a l’Oficina de Coordinació Institucional per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
 
 
Punt 6.1. Estructures bàsiques i serveis de la UAB: Desadscripció de l’Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera
 
Acord 39/2018, de 3 de maig, del Consell de Govern
 
Vist que per l’ORDRE EMC/208/2016, de 21 de juliol es va aprovar l'adscripció de l'Escola Fundació Universitat Autònoma de Barcelona - Formació a la Universitat Autònoma de Barcelona.
 
Atès que l’adscripció abans esmentada obeeix a la necessitat d‘unificar esforços per tal de respondre millor a les necessitats actuals d’agrupar sota una única entitat les activitats de formació no subvencionada que ofereix la UAB.
 
Atès que per acord del Consell de Govern de data 12 de juliol de 2017 i del Consell Social de data 19 de juliol de 2017 es va donar conformitat al canvi de titularitat de l’Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera que passa de Serveis de Turisme i d’Hostaleria Campus SA a la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona, la qual se subroga en tots els drets i deures derivats de la societat titular anterior en relació amb els convenis subscrits amb la UAB.
 
Vist l’acord del Patronat de la Fundació Autònoma de Barcelona de data 26 de febrer de 2018 pel qual s’aprova la desadscripció a la UAB de l’Escola Universitària de Turisme I Direcció Hotelera, així com la integració dels ensenyaments impartits per aquesta Escola a l’Escola Fundació Universitat Autònoma de Barcelona-Formació (fUABf), adscrita a la UAB.
 
Vistos els termes de la proposta de conveni de desadscripció.
 
Vist l'article 10 del Decret 390/1996, de 2 de desembre, de regulació del règim d’adscripció a les universitats públiques de centres docents d’ensenyament superior.
 
Vist el què disposa l’article 105 de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya que regula l’adscripció i desadscripció de centres a les Universitats Públiques de Catalunya.
 
D’acord amb l’article 37 dels Estatuts de la Universitat Autònoma de Barcelona.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER.- Obrir un termini de 15 dies per tal que les facultats, escoles, departaments, instituts universitaris d'investigació i personal acadèmic afectats presentin, si ho consideren convenient, al·legacions motivades sobre la proposta de desadscripció de l'Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera i, eventualment, que les facin arribar a la Secretaria General.
 
SEGON.- Comunicar l’acord anterior als departaments, instituts universitaris d'investigació, facultats i escoles.
 
 
Punt 6.2. Estructures bàsiques i serveis de la UAB: Modificació del Reglament del Departament d’Antropologia Social i Cultural

Acord 40/2018, de 3 de maig, del Consell de Govern
 
Vista la proposta de la directora del Departament d’Antropologia Social i Cultural pel que fa a la modificació del Reglament vigent del departament aprovat per Acord de Consell de Govern de 8 de juliol de 2004 i modificat per Acord de Consell  de Govern de 15 de juliol de 2009.
 
Atès que en data 13 d’abril de 2018 el Consell de Departament ha aprovat la proposta de modificació de  l’esmentat Reglament. Els canvis principals afecten al sistema de funcionament dels seus òrgans col·legiats i s’han incorporat competències assignades per d'altres normatives al Consell de Departament  així com al director o directora del departament.
 
Vist que el projecte de modificació del  Reglament que es presenta s'ajusta al Reglament marc de facultats i escoles universitàries, departaments i instituts universitaris d'investigació i centres de recerca propis  aprovat pel Consell de Govern de 29 de gener de 2004, modificat pels acords de 29 d'abril de 2004, 2 d'octubre de 2008, 25 d’abril de 2012 i 17 de juliol de 2013, als Estatuts de la UAB i a la resta de normativa vigent. 
 
Atès que d'acord amb l'article 64 dels Estatuts de la UAB correspon al Consell de Govern ratificar la modificació del Reglament del Departament d’Antropologia Social i Cultural aprovada pel Consell de Departament.
 
Vist l'article 3, lletra a)  del Reglament de Consell de Govern, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data  10 de desembre de 2013, pel que fa a les competències del Consell de Govern.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del Consell de Departament d’Antropologia social i Cultural el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER. Ratificar la modificació del Reglament del Departament d’Antropologia Social i Cultural  de la UAB, en els termes que s’annexen. (DOC)
 
SEGON. Establir la seva entrada en vigor a partir del dia següent de la seva aprovació per part del Consell de Govern i ordenar la seva publicació al Butlletí Oficial de la UAB.
 
TERCER. Comunicar el present acord al Departament d’Antropologia Social i Cultural.
 
 
Punt 7.1. Cessions d’espais i d’altres béns de titularitat de la UAB: Acord de llicència de K-H entre la UAB i Devicare
 
Acord 41/2018, de 3 de maig, del Consell de Govern
 
Atès que el 16 d’abril de 2015 la UNIVERSITAT AUTÒNOMA DE BARCELONA (UAB) i DEVICARE, S.L. (Devicare) van formalitzar un contracte de col·laboració en virtut del qual les parts van desenvolupar uns resultats els quals van derivar en una tecnologia i coneixements científics susceptible de protecció sota patent (sol·licitud 17382247.9 ‘Disposable electrochemical sensing strips and assocaited methods’) la qual va enregistrar Devicare.
 
Atès que Devicare va comunicar a la UAB que aquesta patent incorporés un Know-How (tecnologia) desenvolupat per la UAB.
 
Atès que en data 15 de març de 2018 la UAB, com a llicenciant, i Devicare, com a llicenciatària, van formalitzar un contracte en virtut del qual la UAB va atorgar una llicència exclusiva de l’esmentada tecnologia a canvi d’un cànon consistent en una retribució variable (2% de les vendes netes en països on existeix la patent o 1% de les vendes nets en països on no existeix la patent + el 10% d’ingressos per subllicències).
 
Vist l’informe d’idoneïtat econòmica lliurat pel cap de l’oficina de valorització i patents de data 11 de març de 2018
 
Atès que l’article 89.k) de la llei 1/2003, de 19 de febrer, estableix que ‘correspon al consell social, en matèria econòmica, pressupostària i patrimonial, les funcions següents: (...) k) Autoritzar el rector o rectora a adoptar els acords d’adquisició, disposició i gravamen de béns immobles i a partir dels límits que aprovi el consell social, dels béns mobles de la universitat, els títols de valor i les participacions socials’.
 
Atès que els articles 204.1 i 206.2.c) dels Estatuts de la UAB qualifiquen els drets de propietat immaterial de la UAB com a béns patrimonials que configuren el patrimoni de la Universitat.
 
Atès que l’article 64.q) del Estatuts de la UAB estableix com a competència del Consell de Govern proposar al Consell Social el procediment d’alienació de béns patrimonials.
 
Atès l’article 55.3.g) i h) de la Llei 2/2011, de 4 de març, d’economia sostenible estableix que la transmissió de drets sobre patents, ja sigui cessió de la titularitat de la mateixa, ja sigui concessió de llicències d’explotació sobre las mateixes, poden ésser adjudicades de forma directa quan la peculiaritat o la naturalesa i característiques del dret o de la transmissió, com els casos de les llicències de ple dret.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Recerca i de Transferència, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER.- Prendre coneixement i ratificar el contracte de llicència formalitzat en data 15 de març de 2018 entre la Universitat Autònoma de Barcelona i Devicare, S.L. en virtut del qual la UAB va atorgar una llicència exclusiva del Know-How vinculat a la sol·licitud de patent  17382247.9 ‘Disposable electrochemical sensing strips and assocaited methods’, a canvi d’un cànon consistent en una retribució variable (2% de les vendes netes en països on existeix la patent o 1% de les vendes nets en països on no existeix la patent + el 10% d’ingressos per subllicències).
 
SEGON.- Elevar al Consell Social el present acord, per tal que exerceixi les seves competències.
 
TERCER Encarregar al vicerector de Recerca i de Transferència l'execució i el seguiment de l'acord primer.
 
QUART.- Comunicar els presents acords al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
 
 
Punt 7.2. Cessions d’espais i d’altres béns de titularitat de la UAB:7.2. Addenda al contracte de llicència de patents a favor de Nanoligent
 
Acord 42/2018, de 3 de maig, del Consell de Govern
 
Atès que la Unviersitat Autònoma de Barcelona (UAB), el Centro en Investigación Biomédica en Red (CIBER-BBN) i la Fundació Institut de Recerca de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau (Sant Pau) són propietàries de la Patent PCT/EP2012/050513, amb data de prioritat 13 de enero de 2011 (i sol·licituds vigentes: EuroPCT EP12704711.6; EEUU 13/979.560; Israel: 227442;  Australia: 2012206533) en un 66%, 20% i 14%, respectivament.
 
Atès que en data 25/05/2017 les tres institucions titulars van formalitzar un contracte de llicència en exclusiva a favor de NANOLIGENT, S.L.
 
Atès que la UAB, CIBER-BBN i Sant Pau són propietàries de les següents patents:
 
  • Patent prioritària EP17169722.0 amb data de prioritat 5/05/2017: Nanostructured proteins and uses thereof.
 
  • Patènt prioritària EP17382461.6 amb data de prioritat 14/07/2017: Therapeutic nanoconjugates and uses thereof.
 
Atès que en l’actualitat les parts signatàries volen formalitzar una addenda al contracte de 25/05/2017 en virtut de la qual s’incorporin al contracte de llicència aquestes dues noves patents.
 
Vist l’informe de idoneïtat emès per la Oficina de Valorització i Patents
 
Atès que l’article 89.k) de la llei 1/2003, de 19 de febrer, estableix que ‘correspon al consell social, en matèria econòmica, pressupostària i patrimonial, les funcions següents: (...) k) Autoritzar el rector o rectora a adoptar els acords d’adquisició, disposició i gravamen de béns immobles i a partir dels límits que aprovi el consell social, dels béns mobles de la universitat, els títols de valor i les participacions socials’.
 
Atès que els articles 204.1 i 206.2.c) dels Estatuts de la UAB qualifiquen els drets de propietat immaterial de la UAB com a béns patrimonials que configuren el patrimoni de la Universitat.
 
Atès que l’article 64.q) del Estatuts de la UAB estableix com a competència del Consell de Govern proposar al Consell Social el procediment d’alienació de béns patrimonials.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Recerca i de Transferència, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
Primer.-  Autoritzar la formalització d’una addenda al contracte de llicència formalitzat entre la Universitat Autònoma de Barcelona, el Centro en Investigación Biomédica en Red i la Fundació Institut de Recerca de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau amb Nanoligent, S.L. en data 25/05/2017 en virtut de la qual s’incorporin al mateix les següents patents en els mateixos termes del contracte: 
 
  • Patent prioritària EP17169722.0 amb data de prioritat 5/05/2017: Nanostructured proteins and uses thereof.
 
  • Patènt prioritària EP17382461.6 amb data de prioritat 14/07/2017: Therapeutic nanoconjugates and uses thereof.
 
Segon.- Autoritzar la rectora, o persona en qui delegui, perquè amb les més àmplies facultats pugui signar el conveni inclús a fer les modificacions de caràcter tècnic necessàries per portar a terme els anteriors acords.
 
Tercer.- Elevar al Consell Social el present acord, per tal que exerceixi les seves competències.
 
Quart.- Encarregar el vicerector de Recerca i de Transferència l'execució i el seguiment de l'acord primer.
 
Cinquè.- Comunicar els presents acords al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
 
 
Punt 7.3. Cessions d’espais i d’altres béns de titularitat de la UAB: Manifestació d’interès del Projecte de recerca DECISIVE

Acord 43/2018, de 3 de maig, del Consell de Govern
 
Vist que l’Agencia de Residus de Catalunya i la Universitat Autònoma de Barcelona estan desenvolupant el projecte de recerca finançat per la UE, Programa Horizon 2020, denominat ‘Decentralized management Scheme for Innovative Valorization of urban biowaste’ (DECISIVE) on es proposa canviar l’actual metabolisme urbà de la matèria orgànica, de l’energia i dels bioresidus per a una economia més circular i avaluar els impactes d’aquests canvis en tot el cicle de la gestió de residus.
 
Atès que una de les actuacions a realitzar dins el projecte DECISIVE és una prova pilot de gestió descentralitzada dels residus orgànics municipals i assimilables a municipals amb el tractament de la fracció orgànica, i concretament el que refereix al tipus d’equip i a la seva ubicació.
 
Atès que per realitzar el tractament in situ de la fracció orgànica està previst adquirir un microdigestor anaerobi de capacitat ajustada a la generació de residus la ubicació del qual requerirà comptar amb un espai habilitat dins l’entorn de generació, on existeixi disponibilitat d’aigua, energia i serveis per subministrar les necessitats de l’equip i amb espai suficient per garantir la mobilitat.
 
Atès que com a conseqüència d’aquest tractament s’espera obtenir energia a través del biogàs generat, que pot ser utilitzat en l’entorn de generació, i també un digerit, amb separació de fases, de manera que la fracció líquida pugui ser parcialment reintroduïda en el procés o utilitzada com a fertilitzant, i una fracció sòlida, de la qual una part es vol destinar a la fermentació en estat sòlid per a obtenir bioproductes, mentre que la part restant es podria utilitzar també en l’entorn en aplicacions agrícoles després de la seva adequació.
 
Atès que els responsables del Projecte consideren que el campus de la UAB és un lloc idoni per a la realització d’aquesta prova pilot, concretament l’espai on està ubicada la Deixalleria campus.
 
Atès que en data 15/02/2018 el Director de l’Agencia de Residus de Catalunya va enviar carta al vicerector d’Innovació i de Projectes Estratègics sol·licitant l’autorització per ubicar la Planta Pilot del Projecte DECISIVE al campus de Bellaterra de la UAB. 
 
Atès que l’article 207.2 dels Estatuts de la UAB estableix que la disposició dels béns immobles de la Universitat correspon al Consell Social, a proposta del Consell de Govern.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector d’Innovació i de Projectes Estratègics, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER.- Mostrar la disposició de la Universitat Autònoma de Barcelona per a ubicar un equip de microdigestió anaeròbia en el campus de la UAB per a tractar biorresidus dels restaurants i l’hotel del campus i aprofitar l’energia i el digestat, com a part de la prova pilot demostrativa del projecte ‘Decentralized management Scheme for Innovative Valorization of urban biowaste’ (DECISIVE).
 
SEGON.- Autoritzar al vicerector d’Innovació i de Projectes Estratègics la realització, en nom i representació de la Universitat Autònoma de Barcelona, de les actuacions necessàries per preparar la ubicació de l’equip de microdigestió anaeròbia en el campus de la UAB.
 
TERCER.- Encarregar el vicerector d’Innovació i de Projectes Estratègics l'execució i el seguiment d’aquests acords.
 
QUART.- Comunicar els presents acords al vicegerent de recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
 
CINQUÈ.- Notificar els presents acords a l’Agencia de Residus de Catalunya.
 
 
Punt 8. Nomenaments de doctors honoris causa en commemoració del 50è aniversari de la UAB

Acord 44/2018, de 3 de maig, del Consell de Govern
 
Vista la proposta de l’Equip de Govern pel qual se sol·licita al Consell de Govern, en commemoració del 50è aniversari de la UAB, el nomenament de la doctora Lisa Randall, del senyor Jaume Plensa Suñé, de la senyora Caddy Adzuba, de la doctora Marie-Paule Kieny, i del senyor Joaquim Maria Puyal Ortega, com a doctores i doctors honoris causa de la Universitat Autònoma de Barcelona.
 
Atès que tant del currículum de les candidates i dels candidats com de la documentació referent als seus mèrits i de les circumstàncies que concorren, queda acreditat que la seva activitat en el camp de la docència i de la recerca les i els fan mereixedors d’obtenir la distinció de doctor honoris causa de la Universitat Autònoma de Barcelona.
 
Atès que l’article 3.1.b la Normativa que regula el procediment per a l’atorgament del títol de doctor Honoris Causa aprovada pel Consell de Govern en data 26 de maig de 2004 estableix que la iniciativa per a la proposta de nomenament de doctor honoris causa por partir, excepcionalment, del rector a proposta de l’Equip de govern.
 
Ateses les circumstàncies excepcionals referents a la commemoració del 50è aniversari de la UAB, la rectora, a proposta de l’Equip de Govern, presenta al Consell de Govern aquesta proposta de nomenaments com a doctores i doctors honoris causa de la UAB.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la rectora, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
Primer.- Nomenar la doctora Lisa Randall, el senyor Jaume Plensa Suñé, la senyora Caddy Adzuba, la doctora Marie-Paule Kieny, i el senyor Joaquim Maria Puyal i Ortiga, doctores i doctors honoris causa de la UAB.
 
Segon.- Encarregar a la secretària general i al vicerector de Relacions Institucionals i de Cultura l'execució i el seguiment d'aquest acord.
 
 
Punt 9. Campus Saludable i Sostenible: rendiment de comptes del Pla 2013/2017 i aprovació del nou Pla 2018/2022

Acord 45/2018, de 3 de maig, del Consell de Govern
 
Vista la proposta del vicerector d’Economia i de Campus en relació amb el projecte UAB Campus Saludable i Sostenible que s’articula a l’entorn de dos grans eixos: el campus saludable i el campus sostenible.
 
Vist l'article 1 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d'abril, que disposa que és funció de la Universitat al servei de la societat la difusió, la valorització i la transferència del coneixement al servei de la cultura, de la qualitat de vida i del desenvolupament econòmic i l’article 91 que disposa que les universitats fomentaran la participació dels membres de la comunitat universitària en activitats i projectes de cooperació internacional i solidaritat. Així mateix propiciaran la realització d’activitats i iniciatives que contribueixin a l’impuls de la cultura de pau, el desenvolupament sostenible i el respecte al medi ambient, com elements essencials per al progrés solidari.
 
Vist l’article 3 de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya, que fa esment a la transmissió dels valors cívics i socials propis d’una societat democràtica i a l’objectiu de progrés general, social i econòmic i el seu desenvolupament sostenible.
 
Vist l'article 4 dels Estatuts de la Universitat Autònoma de Barcelona que disposa que és una finalitat de la UAB, entre d’altres, participar en el progrés i en el desenvolupament generals de la societat catalana i en la conservació i enriquiment del seu patrimoni intel·lectual, cultural, natural i científic i en el seu desenvolupament econòmic i benestar social.
 
Vist l’Acord de Consell de Govern de 14 de març de 2013 mitjançant el qual es va aprovar el Pla Campus Saludable i Sostenible 2013/2017.
 
Vist el Pla de Sostenibilitat de la UAB 2018-2022 el qual defineix les accions que la Universitat haurà de dur a terme en l’àmbit de la sostenibilitat ambiental en aspectes tan importants com, entre d’altres,  l’alimentació saludable, la pràctica d’activitat física la gestió de la mobilitat, dels residus i dels espais agroforestals, així com l’estalvi i l’eficiència energètica i la comunicació ambiental a la comunitat universitària.
 
Atès que  la Comissió d’Economia i d’Organització en sessió celebrada el dia 11 d’ abril de  2018 es va donar per assabentada del Pla de Campus Saludable i Sostenible 2018/2022, així com del retiment de comptes del Pla Campus Saludable i Sostenible període 2013/2017.
 
Vist l’article 3, lletres d)  i p) del Reglament de Consell de Govern, pel que fa a les competències de l’esmentat òrgan, precepte que determina que li correspon regular els assumptes objecte de la seva competència en matèria directrius generals sobre organització de l'administració universitària  i programació econòmica pluriennal.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector d’Economia i de Campus el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER.  Aprovar el  Pla de Campus Saludable i Sostenible 2018/2022, que s’annexa. (DOC)
 
SEGON.  Aprovar el retiment de comptes del Pla Campus Saludable i Sostenible corresponent al  període 2013/2017, que s’annexa. (DOC) (DOC)
 
TERCER. Comunicar els presents acords al vicerector d’Economia i de Campus per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
 
 
Punt 10 Aprovació de la Política de preservació del Dipòsit Digital de Documents de la UAB (DDD)

Acord 46/2018, de 3 de maig, del Consell de Govern
 
Atès que la Universitat Autònoma de Barcelona disposa d’un repositori institucional, Dipòsit Digital de Documents (DDD), que és l’eina a partir de la qual es recopila, gestiona, difon i preserva la producció científica, docent i institucional de la Universitat alhora que recull documents digitals que formen part de les col·leccions de les biblioteques de la UAB o que les completen.
 
Atès que des del Servei de Biblioteques es vol garantir la continuïtat i seguretat del dipòsit i tot el seu contingut en el marc institucional de la UAB.
 
Atès que la preservació de recursos digitals planteja una sèrie de problemes relacionats amb la gestió tècnica i l’obsolescència de la tecnologia.
 
Atès que hi ha factors de caràcter institucional, materials i econòmics dedicats que són també elements que impacten en la preservació a llarg termini del DDD i dels seus continguts.
 
Vista la voluntat d’aprovar una Política de preservació digital del DDD que tingui per objecte facilitar i garantir l’accés, a mig i llarg termini, als seus continguts digitals.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Relacions Institucionals i de Cultura, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER.- Aprovar la Política de preservació del Dipòsit Digital de Documents de la Unviersitat Autònoma de Barcelona, d’acord amb el document annex.(DOC)
 
SEGON.- Encarregar el vicerector de Relacions Institucionals i de Cultura l'execució i el seguiment d’aquests acords.
 
QUART.- Comunicar els presents acords al director del Servei de Biblioteques, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
 
 
Punt 11.1 Afers de tràmit: Baixes d’immobilitzat de la UAB corresponents a l’exercici 2017
 
Acord 47/2018, de 3 de maig, del Consell de Govern
 
Vista la proposta  de la Rectora de la UAB de data 24 d’abril de 2017 pel que fa a les  baixes de l’inventari general de drets i béns de la UAB, en relació als béns mobles per valor inferior als 1.500€ en cas de robatoris, deterioraments/deixalleria, vendes o donacions a terceres persones.
 
Vistos els articles 204 i 208 dels Estatuts de la UAB pel que fa al patrimoni i  a l’inventari de béns i drets de la UAB.
 
Vist  l’article 64.q) del Estatuts de la UAB pel que fa  al procediment d’afectació i desafectació al domini públic dels béns universitaris, així com l’adquisició i el procediment d’alienació de béns patrimonials.
Atès que  la Comissió d’Economia i d’Organització en sessió celebrada el dia 11 d’ abril de  2018 va informar favorablement de la proposta de baixa de l’inventari general de la UAB del béns mobles amb valor inferior a 1.500€
 
Vistos els acords presos pel Consell de Govern de la UAB de 19 de març de 2015 i  pel Ple del Consell Social de 30  d’abril de 2015 pels quals van autoritzar  al Rector a donar de baixa de l’inventari general de drets i béns de la UAB béns mobles per valor inferior als 1.500 euros en casos de robatoris, deteriorament/deixalleria, vendes o donacions a terceres persones, a proposta de la Vicegerència d’Economia i amb l’obligació d’informar anualment al Consell Social de totes les operacions portades a terme en el transcurs de l’exercici econòmic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector d’Economia i de Campus el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER. Aprovar la proposta de baixa de l’inventari general de la UAB del béns mobles amb valor inferior a 1.500€, segons document annex. (DOC)
 
SEGON: Elevar-ho al  Consell Social  perquè exerceixi les seves competències.
 
TERCER. Encarregar al Vicerector d’Economia i Campus l'execució i el seguiment d'aquests acords.
 
 
Punt 11.2. Afers de tràmit: Creació del Centre de Recerca Interuniversitari "Center for Cybersecurity Research of Catalonia" (Cybercat)

Acord 48/2018, de 3 de maig, del Consell de Govern
 
Vista la proposta presentada pel vicerector de Recerca i Transferència per formalitzar un conveni de col·laboració impulsat per la Universitat Rovira i Virgili, la Universitat Oberta de Catalunya, la Universitat Politècnica de Catalunya, la Universitat de Lleida, la Universitat Autònoma de Barcelona i la Universitat Pompeu Fabra per la creació d’un centre de recerca interuniversitari “Center for Cybersecurity Research of Catalonia” (en endavant CYBERCAT), que tindrà com a finalitat la recerca en ciberseguretat i privadesa de la informació.
 
Atès que les entitats promotores constitueixen el Centre sense patrimoni, sense que comporti cap despesa per les entitats i que actuï sota el principi d’autofinançament.
 
Vist l'article 64.s) dels estatuts de la UAB que estableix com a competències del Consell de Govern autoritzar els convenis de cooperació amb altres universitats i institucions.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de vicerector de Recerca i de Transferència, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER.- Autoritzar la formalitzar d’un conveni de col·laboració impulsat per la Universitat Rovira i Virgili, la Universitat Oberta de Catalunya, la Universitat Politècnica de Catalunya, la Universitat de Lleida, la Universitat Autònoma de Barcelona i la Universitat Pompeu Fabra per la creació d’un centre de recerca interuniversitari “Center for Cybersecurity Research of Catalonia” (en endavant CYBERCAT), que tindrà com a finalitat la recerca en ciberseguretat i privadesa de la informació. (DOC)
 
SEGON.- Encarregar al vicerector de Recerca i de Transferència l'execució i el seguiment de l'acord primer.
 
TERCER.- Comunicar els presents acords al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

Documents relacionats