La UAB Aposta pel coneixement i la innovació

Acords del Claustre i Consell de Govern

Acords de la sessió

[04/05/2017] Consell de Govern

 
Punt 1. Aprovació de l'acta de la darrera sessió  [+]

Punt 2. Informe de la rectora

Punt 3. Afers del personal acadèmic:
3.1. Modificació del document de Model i criteris de priorització de les places de Catedràtic d’Universitat [+]
3.2. Modificació del document de Model i criteris de priorització de les places d’Agregat [+]
3.3. Aprovació dels criteris d’adjudicació de places de professorat lector per a la convocatòria de 2017 [+]

Punt 4. Afers Acadèmics:
4.1. Aprovació del calendari acadèmic del curs 2017-2018 [+]
4.2. Aprovació del calendari academicoadministratiu del curs 2017-2018 [+]
4.3. Creació de títol de grau propi 
4.4. Creació de títols de màsters propis i diplomes de postgrau  [+]

Punt 5. Propostes de normatives:
5.1. Modificació del Reglament de Personal Acadèmic en relació al professorat emèrit [+]

Punt 6. Cessions d’espais i altres béns de titularitat de la UAB:
6.1. Conveni entre l'Associació d'Ajut als Centres Educatius i Estudiants (ACACEE) i la UAB per a la instal·lació i gestió d'un futbolí al costat del Bar de Ciències i Biociències  [+]
6.2. Cessió d'una col·lecció d'herbari  [+]
6.3. Autorització d'ús d'espais a Format en Formació Professional, S.L. [+]

Punt 7. Nomenament de doctors Honoris Causa: Facultat de Ciències de la Comunicació  [+]

Punt 8. Afers de tràmit:
8.1. Participació de la UAB a l’Associació RENEB  [+]
8.2. Incorporació de la UAB a la Xarxa europea Sirius (polítiques educatives adreçades a infants i joves immigrats)  [+]

Punt 9. Torn obert de paraules
 
 

 
 

 
 
Punt 1. Aprovació de l'acta de la darrera sessió

Acord 39/2017, de  4 de maig, del Consell de Govern
 
Aprovar l’acta de la sessió anterior del dia  23 de març de 2017.  Acta
 
 
Punt 3.1. Afers del personal acadèmic:  Modificació del document de Model i criteris de priorització de les places de Catedràtic d’Universitat
 
Acord 40/2017, de  4 de maig, del Consell de Govern
 
Vist l’acord del Consell de Govern de data 27 de setembre de 2016 pel qual es va aprovar el document “Model i criteris de priorització de les places de catedràtic d’universitat.
 
Ateses les previsions del model en el sentit que els esmentats criteris seran vàlids per a la convocatòria de l’oferta pública d’ocupació de l’any 2016 i s’hauran de revisar abans de la convocatòria de l’oferta pública d’ocupació de l’any 2017 amb la finalitat que es mantinguin en les convocatòries dels anys 2017, 2018 i 2019 i que atesa l’especificitat dels departaments clínics de les unitats docents hospitalàries, els criteris es revisaran també en aquells aspectes que afectin específicament als esmentats departaments. 
 
Vist l’acord de la Comissió de Personal Acadèmic de data 26 d’abril de 2017 pel qual es va acordar informar favorablement la modificació del document de Model i criteris de priorització de les places de Catedràtic d’Universitat i elevar-la al Consell de Govern per a la seva aprovació.
 
Vist l’article 3 d) del Reglament del Consell de Govern que preveu que és competència del Consell de Govern regular els assumptes objecte de la seva competència pel que fa, i entre d’altres, a les directrius generals sobre organització de l’administració universitària i dels recursos humans.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Personal Acadèmic, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER.- Aprovar la modificació del document de Model i criteris de priorització de les places de Catedràtic d’Universitat, en els termes del document annex. (DOC)
 
SEGON.- Encarregar el vicerector Personal Acadèmic l'execució i el seguiment d’aquests acords.
 
 
Punt 3.2. Afers del personal acadèmic:  Modificació del document de Model i criteris de priorització de les places d’Agregat
 
Acord 41/2017, de  4 de maig, del Consell de Govern
 
Vist l’acord del Consell de Govern de data 27 de setembre de 2016 pel qual es va aprovar el document “Model i criteris de priorització de les places d’Agregat.
 
Ateses les previsions del model en el sentit que els esmentats criteris seran vàlids per a la convocatòria de l’oferta pública d’ocupació de l’any 2016 i s’hauran de revisar abans de la convocatòria de l’oferta pública d’ocupació de l’any 2017 amb la finalitat que es mantinguin en les convocatòries dels anys 2017, 2018 i 2019 i que atesa l’especificitat dels departaments clínics de les unitats docents hospitalàries, els criteris es revisaran també en aquells aspectes que afectin específicament als esmentats departaments. 
 
Vist l’acord de la Comissió de Personal Acadèmic de data 26 d’abril de 2017 pel qual es va acordar informar favorablement la modificació del document de Model i criteris de priorització de les places d’Agregat i elevar-la al Consell de Govern per a la seva aprovació.
 
Vist l’article 3 d) del Reglament del Consell de Govern que preveu que és competència del Consell de Govern regular els assumptes objecte de la seva competència pel que fa, i entre d’altres, a les directrius generals sobre organització de l’administració universitària i dels recursos humans.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Personal Acadèmic, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER.- Aprovar la modificació del document de Model i criteris de priorització de les places d’Agregat, en els termes del document annex. (DOC)
 
SEGON.- Encarregar el vicerector Personal Acadèmic l'execució i el seguiment d’aquests acords.
 
 
Punt 3.3. Afers del personal acadèmic:  Aprovació dels criteris d’adjudicació de places de professorat lector per a la convocatòria de 2017

Acord 42/2017, de  4 de maig, del Consell de Govern
 
Vist l’article 48 de la Llei Orgànica d’Universitats que preveu que les Universitats podran contractar personal docent i investigador en règim laboral, a través de les modalitats de contractació laboral específiques previstes a aquesta llei i que en els termes de la pròpia llei i en el marc de les seves competències les Comunitats Autònomes establiran el règim del personal docent i investigador contractat.
 
Vist l’article 49 de la Llei d’Universitats de Catalunya i l’article 50 de la Llei Orgànica d’Universitats que regulen els requisits del professorat lector.
 
Vist l’acord de la Comissió de Personal Acadèmic de data 26 d’abril de 2017 pel qual es va acordar informar favorablement la proposta de document “Incorporació del professorat lector per al curs 2018/2019 i elevar-la al Consell de Govern per a la seva aprovació.
 
Vist l’article 3 d) del Reglament del Consell de Govern que preveu que és competència del Consell de Govern regular els assumptes objecte de la seva competència pel que fa, i entre d’altres, a les directrius generals sobre organització de l’administració universitària i dels recursos humans.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Personal Acadèmic, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER.- Aprovar la proposta de document “Incorporació del professorat lector per al curs 2018/2019”, en els termes del  document annex. (DOC)

SEGON.- Encarregar el vicerector Personal Acadèmic l'execució i el seguiment d’aquests acords.
 
 
Punt 4.1. Afers Acadèmics:  Aprovació del calendari acadèmic del curs 2017-2018
 
Acord 43/2017, de  4 de maig, del Consell de Govern
 
Vista la proposta del vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat d'aprovació del Calendari acadèmic del curs acadèmic 2017-2018.
 
Atesa la necessitat de disposar d’un calendari acadèmic marc de la UAB per a programar les activitats docents del curs acadèmic 2017-2018.

Vista l’Ordre TSF/137/2016, de 30 de maig, per la qual s'estableix el calendari oficial de festes laborals per a l'any 2017.

Vista l’Ordre TSF/341/2016, de 30 de novembre, per la qual s'estableix el calendari de festes locals a la Comunitat Autònoma de Catalunya per a l'any 2017.

Atesa la necessitat de delegar puntualment en la Comissió d’Afers Acadèmics l’aprovació de les modificacions que es puguin produir en el calendari acadèmic per al curs acadèmic 2017-2018.
 
Vista la petició del vicerectorat de Programació Acadèmica i de Qualitat de delegació puntual en la Comissió d’Afers Acadèmics per a la aprovació de les modificacions en el calendari acadèmic per al curs acadèmic 2017-2018.
 
Vist l'article 12.4.c de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern en data 26 de gener de 2017, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d'aprovar el Consell de Govern en matèria de calendari acadèmic i administratiu.
 
Atès que la proposta de calendari acadèmic per al curs 2017-2018 va ser informada favorablement a la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics de 28 de març de 2017.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER.- Aprovar la proposta de calendari acadèmic per al curs 2017-2018 que s'annexa. (DOC
 
SEGON.- Delegar en la Comissió d’Afers Acadèmics l’aprovació de les modificacions del calendari acadèmic per al curs acadèmic 2017-2018, si procedeixen.
 
TERCER.- Encarregar al vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat l'execució i el seguiment de l’acord PRIMER.
 
QUART.- Comunicar el present acord a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a termes les mesures necessàries per a fer-los efectius.
 
 
Punt 4.2. Afers Acadèmics:  Aprovació del calendari academicoadministratiu del curs 2017-2018
 
Acord 44/2017, de  4 de maig, del Consell de Govern
 
Vista la proposta del vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitatd'aprovació del Calendari acadèmic administratiu per al curs acadèmic 2017-2018.
 
Atesa la necessitat de disposar d’un calendari acadèmic administratiu marc de la UAB del curs acadèmic 2017-2018.

Vista l’Ordre TSF/137/2016, de 30 de maig, per la qual s'estableix el calendari oficial de festes laborals per a l'any 2017.

Vista l’Ordre TSF/341/2016, de 30 de novembre, per la qual s'estableix el calendari de festes locals a la Comunitat Autònoma de Catalunya per a l'any 2017.

Atesa la necessitat de delegar puntualment en la Comissió d’Afers Acadèmics l’aprovació de les modificacions que es puguin produir en el calendari acadèmic administratiu per al curs acadèmic 2017-2018.

Vista la petició del vicerectorat de Programació Acadèmica i de Qualitat de delegació puntual en la Comissió d’Afers Acadèmics per a la aprovació de les modificacions en el calendari acadèmic administratiu per al curs acadèmic 2017-2018.

Vist l'article 12.4.c) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per l'acord del Consell de Govern de data 26 de gener de 2017, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d'aprovar el Consell de Govern en matèria de calendari acadèmic i administratiu.
 
Atès que la proposta de calendari acadèmic administratiu per al curs 2017-2018 va ser informada favorablement a la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics de 28 de març de 2017.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER.- Aprovar la proposta de calendari acadèmic administratiu per al curs 2017-2018 que s'annexa. (DOC)
 
SEGON.- Delegar en la Comissió d’Afers Acadèmics l’aprovació de les modificacions del calendari academicoadministratiu per al curs acadèmic 2017-2018, si procedeixen.
 
TERCER.- Encarregar al vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat l'execució i el seguiment de l’acord PRIMER.
 
QUART.- Comunicar el present acord a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a termes les mesures necessàries per a fer-los efectius.
 
 
 
Punt 4.4. Afers Acadèmics: Creació de títols de màsters propis i diplomes de postgrau

Acord 45/2017, de  4 de maig, del Consell de Govern
 
Vistes les peticionsde creació de títols de màster i de diploma de postgrau que han estat presentades a l'Escola de Postgrau, i després de revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que les propostes reuneixen els requisits exigits per la UAB per a la creació d'aquest tipus de títols.
 
Vist l'article 34.1 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, i les seves modificacions posteriors, així com la resta de normes d'aplicació general.
 
Vist el que disposa l'article 64.f i 171.1 dels Estatuts de la UAB sobre la creació de titulacions pròpies de la UAB.
 
Vist l'article 12.4.d de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 26 de gener de 2017, pel que fa a les competències de la Comissió d’Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d'aprovar el Consell de Govern sobre creació d'ensenyaments i títols de primer cicle, segon cicle i formació permanent.
 
Atès les propostes de creació de nous títols de màster i de diplomes de postgrau propis que es presenten van ser informades favorablement a les sessions de la Comissió d’Afers Acadèmics de 28 de març i de 18 d’abril de 2017.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la directora de l’Escola de Postgrau i de la Formació Contínua, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER.- Aprovar la creació del títol de màster propi següent:
 
-       Màster en Metròpoli en Estudis Urbans i Metropolitans
 
SEGON.- Aprovar la creació dels títols de diploma de postgrau següents:
 
-       Diploma de postgrau en Gènere i Comunicació
-       Diploma de Postgrau en Comunicació i Gastronomia: Salut, Sostenibilitat i Cultura

 

TERCER.- Elevar l'aprovació de la creació de títols de màster i de diplomes de postgrau propis al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.
 
QUART.- Encarregar a la directora de l’Escola de Postgrau i de la Formació Contínua l'execució i el seguiment dels acords primer a tercer.
 
CINQUÈ.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
 
 
Punt 5.1. Propostes de normatives: Modificació del Reglament de Personal Acadèmic en relació al professorat emèrit

Acord 46/2017, de  4 de maig, del Consell de Govern
 
Atès que en data 17 de novembre de 2010 el Consell de Govern va aprovar el text refós corresponent al Reglament de Personal Acadèmic de la UAB el qual s’ha modificat en diverses ocasions, la darrera en data 1 de desembre de 2016.
 
Atesa la conveniència de modificar i completar la regulació continguda en la secció 3a del capítol II del Títol 1er del Reglament de Personal Acadèmic pel que fa al professorat emèrit i al professorat honorari.
 
Vista la proposta de modificació del Reglament de Personal Acadèmic pel que fa al professorat emèrit elaborada per la subcomissió de la Comissió de Personal Acadèmic creada a tal efecte en data 26 d’octubre de 2016.
 
Vist l’acord de la Comissió de Personal Acadèmic de data 26 d’abril de 2017 pel qual es va acordar informar favorablement la modificació del Reglament de Personal Acadèmic en relació amb el professorat emèrit i elevar-la al Consell de Govern per a la seva aprovació.
 
Vist l'article 18.4 a de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 15 de juliol de 2009, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d’aprovar el Consell de Govern sobre disposicions normatives en matèria de personal acadèmic i de personal investigador en formació.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Personal Acadèmic, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER.- Aprovar la modificació del Reglament de Personal Acadèmic en relació amb el professorat emèrit i el professorat honorari, de conformitat amb l’annex adjunt. (DOC)
 
SEGON.- Establir l’entrada en vigor de les noves disposicions relatives al professorat emèrit per les jubilacions que s’hagin de produir a partir de l’1 de setembre de 2017.
 
TERCER.- Establir l’entrada en vigor de les disposicions relatives al professorat honorari al dia següent de  la seva aprovació per part del Consell de Govern.
 
QUART.- Ordenar la seva publicació al Butlletí Oficial de la UAB.
 
CINQUÈ.- Encarregar el vicerector Personal Acadèmic l'execució i el seguiment d’aquests acords
 
 
Punt 6.1. Cessions d’espais i altres béns de titularitat de la UAB:  Conveni entre l'Associació d'Ajut als Centres Educatius i Estudiants (ACACEE) i la UAB per a la instal·lació i gestió d'un futbolí al costat del Bar de Ciències i Biociències
 
Acord 47/2017, de  4 de maig, del Consell de Govern
 
Atès que l'Associació d'Ajut als Centres Educatius i Estudiants (ACACEE) és una associació sense ànim de lucre que té per objecte principal l’obtenció de fons per abonar al programa d’ajuts a l’estudi per a situacions sobrevingudes.
 
Atès que la UAB promociona la possibilitat de becar a estudiants amb situacions sobrevingudes mitjançant el Programa d’ajuts a l’estudi per situacions sobrevingudes.
 
Atès que en data 23 d’octubre de 2015 la UAB i ACACEE van signar un conveni de col·laboració per a l’establiment del règim de col·laboració entre ambdues entitats per tal de regular l’aportació econòmica que faria ACACEE a favor de la UAB de part dels rendiments que prèviament obtingui de l’explotació del futbolí ubicat al Bar de la Plaça Cívica.
 
Atès que aquesta col·laboració ha estat valorada positivament per ambdues parts.
 
Atès tant que la UAB com ACACEE estan interessades en formalitzar un conveni pel qual ACACEE aporti part dels rendiments obtinguts de l’explotació d’un futbolí al costat del bar de Ciències i Biociències , perquè la UAB els destini a beques d’estudiants.
 
Atès que la formalització de l’esmentat conveni implica l’autorització d’ús en exclusiva a favor d’ACACEE dels espais indicats a l’Annex 1 per instal·lar el futbolí, en els següents termes: 
-       Objecte: Espai situat al costat del bar de Ciències i Biociències.
-       Cànon: La cessió d’ús d’espais no comporta el pagament de cap cànon, tot i que el conveni implica una aportació econòmica lucrativa modal a favor de la UAB.
-       Termini de duració: El de la durada del conveni (2 anys, prorrogable automàticamente, per dos períodes iguals i successius anuals, fins a una durada màxima -pròrrogues incloses- de quatre anys).
-       Destinació: Activitat lúdica de futbolí.
 
Vist allò que disposa l’article 92 la Llei 33/2003, de 3 de novembre, de patrimoni de les Administracions Públiques, l’article 28 del decret legislatiu 1/2002, de 24 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la llei de patrimoni de la Generalitat de Catalunya, l’article 70 del decret 323/1983, de 14 de juliol, del reglament del patrimoni de Catalunya i l’article 207.2 dels Estatuts de la UAB.
 
Vista la conformitat de la Gerència i del Gabinet Jurídic.  
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del  vicerector d’Economia i de Campus, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
Primer.- Autoritzar la formalització del conveni amb l'Associació d'Ajut als Centres Educatius i Estudiants (ACACEE) l’objecte del qual sigui l'establiment del règim de col·laboració entre les entitats signatàries per tal de regular l’aportació econòmica que farà l’ACACEE a favor de la UAB de part dels rendiments que prèviament obtingui de l’explotació del futbolí ubicat al costat del Bar de Ciències i Biociències.
 
Segon.- Autoritzar la cessió a l'Associació d'Ajut als Centres Educatius i Estudiants (ACACEE)  l’ús dels espais que es passen a identificar, en els següents termes: 
 
-       Objecte: Espai situat al costat del bar de Ciències i Biociències.
 
-       Cànon: La cessió d’ús d’espais no comporta el pagament de cap cànon, tot i que el conveni implica una aportació econòmica lucrativa modal a favor de la UAB.
 
-       Termini de duració: El de la durada del conveni (2 anys, prorrogable automàticamente, per dos períodes iguals i successius anuals, fins a una durada màxima -pròrrogues incloses- de quatre anys).
 
-       Destinació: Activitat lúdica de futbolí.
 
Tercer.- Autoritzar la rectora, o persona en qui delegui, perquè amb les més àmplies facultats pugui signar el conveni inclús a fer les modificacions de caràcter tècnic necessàries per portar a terme els anteriors acords.
 
Quart.- Elevar aquest acord al Consell Social per a la seva aprovació, si escau.
 
Cinquè.- Encarregar el vicerector d’Economia i de Campus l'execució i el seguiment de l'acord primer.
 
Sisè.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d’economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
 
Setè.- Notificar els presents acords a l'Associació d'Ajut als Centres Educatius i Estudiants (ACACEE).
 
 
 
Punt 6.2. Cessions d’espais i altres béns de titularitat de la UAB: Cessió d'una col·lecció d'herbari
 
Acord 48/2017, de  4 de maig, del Consell de Govern
 
Atès que la unitat de Botànica del Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d’Ecologia té un herbari de briòfits, integrat a l'herbari BCB de la UAB, constituït per uns 60.000 plecs de molses i hepàtiques el qual, tenint un gran valor científic, no se li atorga cap valor patrimonial (Fons) i que, succintament, consisteixen en:
·         533 capses de molses i 148 capses d'hepàtiques i Antocerotes, que fan un total de 54.617 mostres.
·         20 capses de mostres de l'exsiccata Bryotheca Hispanica, amb 2299 mostres.
 
Aquest material anirà acompanyat de la base de dades que inclou la informació  de cadascuna de les mostres.
 
Atès que tant la Universitat Autònoma de Barcelona com la Universitat de Barcelona (UB) valoren l’interès públic col·lectiu que té aquest Fons i consideren convenient de fer-ne cessió d’ús al Centre de Documentació de Biodiversitat VegetalCeDocBiV (CeDocBiV) de la Universitat de Barcelona, per tal de garantir-ne la conservació i facilitar-ne la consulta.
 
Atès que la Univeritat Autònonma de Barcelona i la Universitat de Barcelona volen formalitzar un conveni que implica la cessió d’ús en exclusiva d’un bé moble en els següents termes:
-       Objecte: Herbari de briòfits inclòs en BCB.
-       Cànon: La cessió d’ús no comporta el pagament de cap cànon.
-       Obligacions de manteniment: (i) Integrar l'herbari de briòfits del BCB en els seus fons (UB) com a col·lecció no disgregable, indicant-ne la procedència (manteniment etiquetatge original) i posar-lo a l’abast dels seus usuaris; i, (ii) fer-se càrrec de les despeses de conservació del material, així com també de les millores que es puguin realitzar en aquest.
-       Termini de duració: 15 anys, amb la possibilitat de prorrogar de forma automàtica el conveni per un període de 15 anys més.
-       Destinació: Adscripció al CeDocBiV de la UB per a la seva conservació, manteniment i demés activitats que li són pròpies.
 
Vist allò que disposa l’article 89.k de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya i els articles 64.q) i 207.2 dels Estatuts de la UAB.
 
Vista la conformitat de la Gerència i del Gabinet Jurídic.  
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del  vicerector de Recerca i de Transferència, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
Primer.- Autoritzar la cessió d’úsen exclusiva d’un bé moble a la Universitat de Barcelona en els següents termes:
 
-       Objecte: Herbari de briòfits inclòs en BCB.
 
-       Cànon: La cessió d’ús no comporta el pagament de cap cànon.
 
-       Obligacions de manteniment: (i) Integrar l'herbari de briòfits del BCB en els seus fons (UB) com a col·lecció no disgregable, indicant-ne la procedència (manteniment etiquetatge original) i posar-lo a l’abast dels seus usuaris; i, (ii) fer-se càrrec de les despeses de conservació del material, així com també de les millores que es puguin realitzar en aquest.
 
-       Termini de duració: 15 anys, amb la possibilitat de prorrogar de forma automàtica el conveni per un període de 15 anys més.
 
-       Destinació: Adscripció al CeDocBiV de la UB per a la seva conservació, manteniment i demés activitats que li són pròpies.
 
Segon.- Autoritzar la rectora, o persona en qui delegui, perquè amb les més àmplies facultats pugui signar el conveni inclús a fer les modificacions de caràcter tècnic necessàries per portar a terme els anteriors acords.
 
Tercer.- Elevar aquest acord al Consell Social per a la seva aprovació, si escau.
 
Quart.- Encarregar el vicerector de Recerca i de Transferència l'execució i el seguiment de l'acord primer.
 
Cinquè.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d’economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
 
Setè.- Notificar els presents acords a la Universitat de Barcelona.
 
 
Punt 6.3. Cessions d’espais i altres béns de titularitat de la UAB:  Autorització d'ús d'espais a Format en Formació Professional, S.L.

Acord 49/2017, de  4 de maig, del Consell de Govern
 
Atès que en data 27 de juliol de 2015 la Universitat Autònoma de Barcelona i FORMAT EN FORMACIÓ PROFESSIONAL, S.L. van formalitzar un conveni l’objecte del qual va ser   l'establiment de les condicions que han de regir l’autorització de l'ús dels espais, ubicats al Servei d’Activitat Física de la UAB per gestionar mòduls d’ensenyament en activitats de caràcter esportiu, en grau superior i grau mitjà, el qual produeix efectes fins el 31 de juliol de 2018.
 
Atès que en data 24 de març de 2017 FORMAT EN FORMACIÓ PROFESSIONAL, S.L. va presentar carta sol·licitant la resolució anticipada del conveni per poder formalitzar un de nou per quatre cursos acadèmics per poder gaudir l’ús dels següents espais:
 Superfície d’ús exclusiu de terreny de 220 m2 ubicada segons plànol de situació annex per tal que FORMAT EN FORMACIÓ PROFESSIONAL, S.L. d'acord amb les normatives urbanístiques vigents i els permisos d'usos necessaris i seguint les indicacions de l'Àrea tècnica de la Universitat, pugui instal·lar els mòduls indicats.
-       Espais no esportius d’ús compartit amb la UAB i d’acord amb les disponibilitats de la UAB:
·         Banys i serveis higiènics en nombre adequat a la capacitat del centre, tant per a alumnes com per a professors, de conformitat amb la normativa que sigui aplicable.
·         Vestuaris i dutxes masculins femenins en nombre adequat a la capacitat del centre, tant per a alumnes com per a professors de conformitat amb la normativa que sigui aplicable
·         Espai a on instal·lar uns mòduls prefabricats com espais alternatius i complementaris als estrictament esportius. Adjuntem el plànol i les mides dels mòduls.
 Espais esportius d’ús compartit amb la UAB i d’acord amb les disponibilitats de la UAB:
·         Sales d’activitats  dirigides, entrenament funcional, arts marcials, ciclisme en sala i altres usos polivalents
·         Camp de futbol 11 i dos camps de mides reduïdes de futbol 7
·         Pista o camp poliesportiva de 44mx22m
·         Piscina de 25m
·         Rocòdroms
·         Pistes de tennis, pàdel i esquaix
·         Frontó
·         Espai per taller de reparació bicicletes
Sota les següents condicions:
Preu: 9.500€/anual/grup o classe (IVA exclòs).
Termini: 4 cursos acadèmics, des de l’1 de setembre de 2017 fins el 31 d’agost de 2021.
Destinació: Activitats pròpies de l’objecte social de la companyia.
Règim d’ús: L’atorgament del present conveni faculta a FORMAT EN FORMACIÓ PROFESSIONAL, SL a instal·lar els mòduls indicats  i a usar les instal·lacions objecte de la cessió d’ús. Detalls dels usos que el SAF podrà fer amb la instal-lació dels nous mòduls prefabricats durant els períodes no lectius:  
-     Menjador dels Campus Esportius.
-       Espai lúdic dels Campus Esportius.
-       Espai alternatiu i complementari pels Campus Esportius.
-       Espai alternatiu i complementari per grups d'entrenament  de les Escoles Esportives (per motius d’inclemències meteorològiques: pluja, fred, calor, vent….)
-       Espai alternatiu i complementari per grups d'entrenament nacionals i internacionals.
-       Magatzem de material esportiu fungible.
-       Arees de briffing i meeting point de tornejos i activitats competitives pròpies i d'operadors externs (pe. Fundació Valldor 7).
 
Vist allò que disposa l’article 92 la Llei 33/2003, de 3 de novembre, de patrimoni de les Administracions Públiques, l’article 28 del decret legislatiu 1/2002, de 24 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la llei de patrimoni de la Generalitat de Catalunya, l’article 70 del decret 323/1983, de 14 de juliol, del reglament del patrimoni de Catalunya i l’article 207.2 dels Estatuts de la UAB.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
Primer.- Autoritzar la resolució de mutu acord del conveni formalitzat en data 27 de juliol de 2015 per la Universitat Autònoma de Barcelona i FORMAT EN FORMACIÓ PROFESSIONAL, S.L.
 
Segon.- Autoritzar l’ús dels espais que es passen a relacionar ubicats al Servei d’Activitats Físiques de la Universitat Autònoma de Barcelona a FORMAT EN FORMACIÓ PROFESSIONAL, S.L.:
-       Superfície d’ús exclusiu de terreny de 220 m2 ubicada segons plànol de situació per tal que FORMAT EN FORMACIÓ PROFESSIONAL, S.L. d'acord amb les normatives urbanístiques vigents i els permisos d'usos necessaris i seguint les indicacions de l'Àrea tècnica de la Universitat, pugui instal·lar els mòduls.
-       Espais no esportius d’ús compartit amb la UAB i d’acord amb les disponibilitats de la UAB:
·         Banys i serveis higiènics en nombre adequat a la capacitat del centre, tant per a alumnes com per a professors, de conformitat amb la normativa que sigui aplicable.
·         Vestuaris i dutxes masculins femenins en nombre adequat a la capacitat del centre, tant per a alumnes com per a professors de conformitat amb la normativa que sigui aplicable.
·         Espai a on instal·lar uns mòduls prefabricats com espais alternatius i complementaris als estrictament esportius. Adjuntem el plànol i les mides dels mòduls.
 Espais esportius d’ús compartit amb la UAB i d’acord amb les disponibilitats de la UAB:
·         Sales d’activitats  dirigides, entrenament funcional, arts marcials, ciclisme en sala i altres usos polivalents
·         Camp de futbol 11 i dos camps de mides reduïdes de futbol 7
·         Pista o camp poliesportiva de 44mx22m
·         Piscina de 25m
·         Rocòdroms
·         Pistes de tennis, pàdel i esquaix
·         Frontó
·         Espai per taller de reparació bicicletes
Sota les següents condicions:
Preu: 9.500€/anual/grup o classe (IVA exclòs).
Termini: 4 cursos acadèmics, des de l’1 de setembre de 2017 fins el 31 d’agost de 2021.
Destinació: Activitats pròpies de l’objecte social de la companyia.
Règim d’ús: L’atorgament del present conveni faculta a FORMAT EN FORMACIÓ PROFESSIONAL, SL a instal·lar els mòduls indicats i a usar les instal·lacions objecte de la cessió d’ús. Detalls dels usos que el SAF podrà fer amb la instal·lació dels nous mòduls prefabricats durant els períodes no lectius:  
-     Menjador dels Campus Esportius.
-       Espai lúdic dels Campus Esportius.
-       Espai alternatiu i complementari pels Campus Esportius.
-       Espai alternatiu i complementari per grups d'entrenament  de les Escoles Esportives (per motius d’inclemències meteorològiques: pluja, fred, calor, vent….)
-       Espai alternatiu i complementari per grups d'entrenament nacionals i internacionals.
-       Magatzem de material esportiu fungible.
-       Arees de briffing i meeting point de tornejos i activitats competitives pròpies i d'operadors externs (pe. Fundació Valldor 7).
 
Tercer.- Autoritzar la rectora, o persona en qui delegui, perquè amb les més àmplies facultats pugui signar els documents públics i privats que siguin necessaris, amb les clàusules que consideri més adients, per donar compliment a aquest acord.
 
Quart.- Encarregar al Vicerector de Relacions Institucional i de Cultura que faci el seguiment de l’acompliment d’aquest acord.
 
Cinquè.- Elevar al Consell Social el present acord, per tal que exerceixi les seves competències.
 
Sisè.- Comunicar el present acord al director del Servei del SAF.
 
 
Punt 7. Nomenament de doctors Honoris Causa: Facultat de Ciències de la Comunicació

Acord 50/2017, de  4 de maig, del Consell de Govern
 
Vista la petició formulada per la degana de la Facultat de Ciències de la Comunicació, i l'acord de la Junta Permanent de la Facultat de Ciències de la Comunicació de data 23 de febrer de 2017 pel qual se sol·licita al Consell de Govern el nomenament del doctor Manuel Castells Oliván, com a doctor honoris causa de la Universitat Autònoma de Barcelona.
 
Atès que tant del currículum del candidat com de la documentació referent als seus mèrits i de les circumstàncies que concorren, queda acreditat que la seva activitat en el camp de la docència i de la recerca el fan mereixedor d’obtenir la distinció de doctora honoris causa de la Universitat Autònoma de Barcelona.
 
Atès que la Normativa que regula el procediment per a l’atorgament del títol de doctor Honoris Causa aprovada pel Consell de Govern en data 26 de maig de 2004 en el seu article 5.2 estableix que el Consell de Govern podrà atorgar un nomenament cada dos anys a la Facultat de Ciències, la Facultat de Filosofia i Lletres i a la Facultat de Medicina, i un nomenament cada quatre anys a cadascun dels centres restants.
 
Atès que la proposta de la Facultat de Ciències de la Comunicació compleix els requisits exigits a la normativa abans esmentada.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la Facultat de Ciències de la Comunicació, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
Primer.- Nomenar el senyor doctor Manuel Castells Oliván, doctor honoris causa de la UAB.
 
Segon.- Encarregar a la secretària general i al vicerector de Relacions Institucionals i de Cultura l'execució i el seguiment d'aquest acord.
 
Tercer.- Comunicar el present acord a la Facultat de Ciències de la Comunicació.
 
 
Punt 8.1.  Afers de tràmit:  Participació de la UAB a l’Associació RENEB
 
Acord 51/2017, de  4 de maig, del Consell de Govern
 
Vista la sol·licitud presentada pel vicerector de Recerca i de Transferència perquè la Universitat Autònoma de Barcelona participi en l’Associació denominada ‘European Net-work of biological dosimetry and retrospective physical dosimetry (RENEB)’.
 
Vistos els estatuts de l’Associació.
 
Atès que la tarifa ordinària anual dels membres de l’associació és aproximadament de 1.000 euros.
 
Atès que l’acte de constitució de l’Associació està previst pel 8 de maig de 2017.
 
Vist l'article 64.t) dels Estatuts de la UAB pel qual el Consell de Govern ha de proposar al Consell Social la participació de la Universitat en altres entitats.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Recerca i de Transferència, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER.- Aprovar ò ratificar la proposta de creació de l’Associació denominada ‘European Net-work of biological dosimetry and retrospective physical dosimetry (RENEB)’ i la participació de la UAB en l’esmentada Associació.
 
SEGON.- Designar el doctor Lleonard Barrios Sanromà per representar la UAB en el si dels òrgans corresponents de la ‘European Net-work of biological dosimetry and retrospective physical dosimetry (RENEB)’, facultant-lo perquè signi els documents necessaris per formalitzar aquesta incorporació, l’aprovació dels seus estatuts i la acceptació dels càrrecs estatutaris  pels que sigui designada la seva representada.
 
TERCER.- Imputar al Departament de Biologia Cel·lular, de Fisiologia i d’Immunologia -centre de cost GE260832 (D045601)- la despesa que es generi com a conseqüència de la participació de la Universitat Autònoma de Barcelona a aquesta Associació, supeditant els acords que impliquin aportacions econòmiques superiors per part de la Universitat Autònoma de Barcelona a l’Associació, a la prèvia aprovació dels òrgans competents de la universitat.
 
QUART.-  Elevar aquesta al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.
 
CINQUÈ.- Encarregar al Vicerector de Recerca i de Transferència l'execució i el seguiment d’aquests acords.
 
SISÈ.- Comunicar els presents acords al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
 
 
Punt 8.2. Afers de tràmit:  Incorporació de la UAB a la Xarxa europea Sirius (polítiques educatives adreçades a infants i joves immigrats)

Acord 52/2017, de  4 de maig, del Consell de Govern
 
Vista la sol·licitud presentada pel Vicerector de Relacions Internacionals perquè la Universitat Autònoma de Barcelona participi en l’Associació denominada ‘SIRIUS – Policy Network on Migrant Education (SIRIUS)’.
 
Vistos els estatuts de l’Associació.
 
Atès que la tarifa ordinària anual dels membres de l’associació és de 1.000 euros.
 
Vist l'article 64.t) dels Estatuts de la UAB pel qual el Consell de Govern ha de proposar al Consell Social la participació de la Universitat en altres entitats.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del Vicerector de Relacions Internacionals, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER.- Aprovar la proposta de participació de la Universitat Autònoma de Barcelona com a soci (full member) de l’Associació denominada ‘SIRIUS – Policy Network on Migrant Education (SIRIUS)’.
 
SEGON.- Designar el doctor Miquel Àngel Essomba i Gelabert per representar la UAB en el si dels òrgans corresponents de la ‘SIRIUS – Policy Network on Migrant Education (SIRIUS)’, facultant-lo perquè signi els documents necessaris per formalitzar aquesta incorporació, l’aprovació dels seus estatuts i la acceptació dels càrrecs estatutaris  pels que sigui designada la seva representada.

TERCER.- Imputar al Projecte GE260655 la despesa que es generi com a conseqüència de la participació de la Universitat Autònoma de Barcelona a aquesta Associació, supeditant els acords que impliquin aportacions econòmiques superiors per part de la Universitat Autònoma de Barcelona a l’Associació, a la prèvia aprovació dels òrgans competents de la universitat.
 
QUART.-  Elevar aquesta al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.
 
CINQUÈ.- Encarregar al Vicerector de Relacions Internacionals l'execució i el seguiment d’aquests acords.
 
SISÈ.- Comunicar els presents acords a la cap de l’Àrea de Relacions Internacionals, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
 

 

Documents relacionats