Vés al contingut principal
Universitat Autònoma de Barcelona

Una tesi doctoral de la UAB, premi d'Història Medieval 2022 de la Fundació Noguera

10 gen. 2023
null Bluesky Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

Tània Alaix, investigadora del Seminari de Paleografia, Codicologia i Diplomàtica de la UAB, ha estat guardonada amb la Beca Notari Raimon Noguera 2022 a la millor tesi doctoral en Història Medieval pel treball «La canònica de Santa Maria de Vilabertran en els seus orígens: estudi i diplomatari (969-1108)». El reconeixement, atorgat per la Fundació Noguera, està dotat amb 12.100 € i la publicació de la tesi.

La investigadora Tània Alaix

Tània Alaix i Gimbert, membre actiu i secretària del Seminari de Paleografia, Codicologia i Diplomàtica de la UAB, que dirigeix el catedràtic Jesús Alturo i Perucho, i becària FPU del Departament de Ciències de l’Antiguitat i de l’Edat Mitjana entre els anys 2016 i 2021, ha estat guardonada per unanimitat amb la Beca Notari Raimon Noguera 2022 a la millor tesi doctoral en Història Medieval. Aquest prestigiós premi està dotat amb 12.100 € i la publicació de la tesi doctoral. L’acte de lliurament del guardó va tenir lloc el proppassat 21 de desembre a Barcelona, a la seu de la Fundació Noguera.

Des de 1991 la Fundació Noguera convoca les beques Notari Raimon Noguera, instituïdes en memòria del seu fundador i il·lustre notari barceloní, que, més enllà de la seva important tasca professional, va dedicar part de la seva incansable activitat cultural a l’organització i la investigació del patrimoni documental, especialment en el camp dels fons documentals notarials històrics.

La tesi doctoral de Tània Alaix, «La canònica de Santa Maria de Vilabertran en els seus orígens: estudi i diplomatari (969-1108)», dirigida pel doctor Ramon Martí Castelló, professor del Departament de Ciències de l’Antiguitat i de l’Edat Mitjana, i defensada el 2021, va obtenir la màxima qualificació, excel·lent amb menció cum laude per unanimitat. És un estudi sobre els orígens històrics i culturals de l’antiga i molt important canònica regular empordanesa, fundada per Pere Rigall, i es basa en l’edició crítica de 398 documents, tots ells inèdits i majoritàriament conservats a la Biblioteca de Catalunya i a l’Arxiu Capitular de Girona.

Dins de