Tres seminaris al CED analitzaran alguns dels grans reptes socials

El Centre d'Estudis Demogràfics (CED) ha organitzat un "Colloquium" per al mes d'octubre, que conté tres seminaris que tractaran alguns dels temes que més preocupen a la societat actual, impartits per investigadors i experts en les diferents temàtiques proposades. Els tres seminaris tindran lloc a la Sala Àngels Torrents de la seu del Centre d'Estudis Demogràfics (CED), al campus de Bellaterra.
Així, el dia 3 d'octubre, la professora Sònia Parella Rubio, del Departament de Sociologia de la UAB, i investigadora del grup de recerca interuniversitari CER-Migracions, parlarà de "Gènere, migració i multiculturalisme: una agenda d'investigació". El seminari s'iniciarà a les 10.40 h. amb un cafe previ entre aquelles persones que vulguin assistir-hi i a continuació, d'11 a 12.30h. tindrà lloc la conferència.
Aquest seminari pretén oferir una panoràmica cronológica sobre com s’ha introduït la perpectiva de gènere en els estudis sobre les migracions internacionals durant les darreres dècades. A tal efecte, es presentaran les aportacions de l’economia feminista, l’antropologia social, la producció teórica sobre l’organització social de la cura en un context de globalització, així com la més recent incorporació de la interseccionalitat a partir de la teoria feminista contemporània. Al llarg de la sessió s’abordaran les implicacions analítiques i polítiques que han tingut les diferents aportacions per a l’estudi de les migracions i es reflexionarà sobre quins són els actuals reptes que planteja la producció científica sobre qüestions de gènere i migracions internacionals
A continuació, el dia 17 d'octubre, el profesor Marc Grau-Grau, de la Universitat de Harvard-UIC, impartirà el seminari "Unmasking work-family balance barriers and strategies among working fathers in the workplace".
I finalment, el dia 31 d'octubre, serà el torn de José Manuel Aburto, del Max Plank Institute for Demographic Research (MPIDR), Rostok, que parlarà de "The impact of violence on lifespain inequality on a global scale".