Vés al contingut principal
Universitat Autònoma de Barcelona

Primers auxilis per als trastorns mentals

09 des. 2015
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
Vora trenta persones de la comunitat de la UAB  van participar a la sessió formativa per detectar trastorns que poden aparèixer a les aules i als centres de treball i aprendre eines per donar-hi resposta. La jornada s'emmarca en el cicle "Eines per a la Salut mental", impulsat per Compromís Social UAB i CORE Salut Mental.
Formació a PAS i PDI sobre primers auxilis a la salut mental
Una de cada quatre persones pot desenvolupar una malaltia mental al llarg de la vida. Els símptomes de la malaltia mental poden ser difícils de detectar i, sovint, el desconeixement pot generar por, rebuig i dificultar la resposta més adequada. 

El PIUNE, des de la seva tasca d'assessorament i suport a estudiants amb necessitats educatives específiques de la UAB, i PAS, PDI i tutors i tutores de la UAB van detectar la necessitat de dotar de coneixement i estratègies sobre l'atenció de la Salut Mental a la universitat. En resposta a les demandes, el projecte "Compromís social UAB" impulsat des de la Fundació Autònoma Solidària, conjuntament amb el PIUNE i la xarxa de recerca estratègica CORE Salut Mental, han organitzat el cicle "Eines per a la Salut mental".

El passat 26 de novembre va celebrar-se la sessió "Primers Auxilis per als trastorns mentals", a la qual van assistir-hi una trentena de persones, i que va ser oferta per Anna Escayola Maranges, Gestora Assistencial de la Corporació Sanitària Parc Taulí.

La sessió va permetre, d'una banda, acostar-se a trastorns mentals que poden aparèixer a les aules i als centres de treball de la universitat i saber detectar de forma precoç possibles manifestacions de problemes mentals. Anna Escayola va parlar de la simptomatologia del TDAH, Síndrome d'asperger, trastorns de la conducta alimentària, depressió, trastorns psicòtics i trastorns de personalitat amb l'objectiu primer de saber-los detectar.

D'altra banda, va oferir eines per donar la resposta adequada al possible trastorn una vegada identificat. Va posar damunt la taula el respecte i l'empatia pel possible patiment de qui experimenta el trastorn, la comprensió davant la por de les persones a dir que tenen un diagnòstic per la possibilitat de ser discriminades i la necessitat de normalitzar la salut mental per facilitar parlar-ne.  

Va ser una jornada teòrica i pràctica, participativa i on les persones assistents van compartir dubtes, inquietuds i interrogants. Van aparèixer també propostes de guies per adaptar el currículum, la creació d'un programa integral per normalitzar la situació i l'elaboració d'un Pla de Salut Mental de la UAB. En una línia general, les assistents van apuntar a la necessitat de disposar de més informació i eines per donar la resposta adequada als trastorns mentals.

Dins de