Nou projecte divulgatiu de la Biblioteca de Ciències Socials
La Biblioteca de Ciències Socials posa en marxa iniciativa La UAB escriu ... Llibres a partir del dia 23 d’abril. El projecte dedica un espai expositiu a mostrar el procés de creació d'un llibre. La primera exposició es dedica al volum Productivity Accounting: The Economics of Business Performance, del professor Emili Grifell-Tatjé.

El primer llibre de l’exposició
Productivity Accounting: The Economics of Business Performance, del qual són autors Emili Grifell-Tatjé, professor del Departament d’Empresa de la Unviersitat, i Knox Lovell, professor de la School of Economics de la University of Queensland (Austràlia), ha estat publicat recentment per l'editorial Cambridge University Press.
El volum és un estudi en profunditat de la productivitat empresarial. Proporciona al lector un marc analític adequat per a la seva anàlisi, dóna els instruments per a l'estudi de les causes de la seva variació i avalua les seves conseqüències. L'objecte d'anàlisi és l'empresa i es considera que, bàsicament, la principal conseqüència d'una millor productivitat és un resultat financer superior. De totes maneres, en el llibre també es consideren mesures alternatives de resultats, inclòs el benefici, la rendibilitat entesa com la relació ingrés-cost, els costos, el cost unitari i la rendibilitat sobre actius.
Combinant el rigor analític amb il·lustracions empíriques, el llibre examina una extensa literatura, tant històrica com actual, referent a l'àmbit empresarial i econòmic i explica com les empreses creen valor i el distribueixen.