Vés al contingut principal
Universitat Autònoma de Barcelona

La UAB inaugura la Setmana de la Innovació amb l'objectiu de consolidar-se com a "motor de canvi"

21 oct. 2025
Compartir a Bluesky Compartir a LinkedIn Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

El rector de la UAB, Javier Lafuente, ha manifestat avui, a l'acte d'inauguració a l'edició d'enguany de la Setmana de la Innovació, que la UAB vol ser un "motor de canvi" que connecti "el món de la innovació amb la societat de manera bidireccional". Amb aquesta inauguració institucional, s'ha donat el tret de sortida també a la fira de la innovació, que aplega a l'Hotel Exe Campus més de quatre-cents representants d'empreses i grups de recerca i spin-offs del campus.

Setmana de la Innovació 2025

Lafuente ha agraït la "gran tasca" realitzada pel Parc de Recerca UAB en l'organització de la Setmana de la Innovació, així com la implicació d'altres entitats en aquestes jornades que arriben enguany a la quarta edició. El rector ha destacat el gran potencial que té la UAB com a motor d'innovació pel fet de ser una "universitat de campus" on conviuen estudiants de totes les disciplines acadèmiques, fet que permet formar "persones amb la capacitat de comunicar-se amb d'altres molt diferents". I ha encoratjat a les institucions i empreses presents a l'acte a seguir col·laborant perquè "junts podem arribar molt lluny".

La inauguració ha comptat també amb la intervenció institucional de Jaume Baró, secretari d'Empresa i Competitivitat de la Generalitat, qui s'ha congratulat per ser a la UAB atès que és la universitat on es va llicenciar en ciències econòmiques. Baró s'ha referit als objectius del Pacte Nacional per la Indústria 2026-2030 i ha afirmat que les universitats tenen un paper cabdal en el camp de la innovació, que és "la única via per resoldre els reptes de la societat". Per la seva banda, Pepi Rivera, primera tinenta d'alcalde de l'Ajuntament de Cerdanyola del Vallès, s'ha referit també a l'objectiu de "connectar el talent i la innovació social amb el progrés i el benestar de la ciutadania". Rivera ha emfasitzat que Cerdanyola del Vallès "és una ciutat del coneixement" que compta "amb un aliat fonamental, la UAB". Per a la tinent d'alcalde, la Setmana de la Innovació contribueix a "consolidar l'ecosistema local d'innovació".

La Setmana de la Innovació es desenvoluparà del 21 al 24 d'octubre. Es tracta d'una iniciativa del PRUAB que vol acostar la recerca, la transferència de coneixement i l'emprenedoria a l'ecosistema empresarial i a la societat mitjançant la realització d'una sèrie d'activitats obertes a diferents públics -la fira d'innovació, una jornada sobre art i IA o una altra sobre emprenedoria femenina- que volen posar en valor el coneixement generat al campus.

La UAB, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible

  • Treball digne i creixement econòmic
  • Indústria, innovació i infraestructures
  • Educació de qualitat
  • Consum i producció responsables
  • Ciutats i comunitats sostenibles

Dins de