La UAB i Abertis creen el Campus UAB de Reserves de la Biosfera Mediterrànies
La UAB i la Fundació Abertis han signat un conveni per a la creació del Campus, vinculat al Centre Internacional UNESCO per a les Reserves de la Biosfera Mediterrànies, i generar un espai de recerca, difusió, intercanvi i innovació en aquest àmbit.

La creació del Campus UAB serà possible gràcies al conveni de col·laboració signat per la rectora de la UAB, Margarita Arboix i pel president d’Abertis i del Centre Internacional UNESCO, Salvador Alemany, en un acte que va tenir lloc el proppassat dijous, 3 de novembre, a la seu d’Abertis a Barcelona. Durant la signatura, ambdues parts van mostrat la seva voluntat de treballar activament per al foment i el desenvolupament de la recerca interdisciplinària en l’àmbit socioambiental en relació a les Reservesde la Biosfera de la Mediterrània.
Per part de la UAB, la creació del Campus s’articularà a través de l’Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals (ICTA-UAB) i la Facultat de Ciències. Els principals destinataris del Campus seran els estudiants del grau de Ciències Ambientals de la UAB i del Màster en Estudis Interdisciplinaris en Sostenibilitat Ambiental, Econòmica i Social (SAES) de l’ICTA-UAB.
El conveni contempla la col·laboració en el desenvolupament de projectes relacionats amb les Reserves i l’organització d’activitats de recerca i de formació relacionades amb les activitats del grau de Ciències Ambientals i del Màster SAES. D’altra banda preveu la celebració de jornades acadèmiques, presentacions de treballs de final de grau i de màster, i la promoció de l’intercanvi d’estudiants de diferents universitats de països de la Mediterrània.
Es crearà un grup de treball format per personal tècnic de la Fundació Abertis i per investigadors i acadèmics de l’ICTA-UAB que potenciaran entre els estudiants el desenvolupament de projectes de recerca entorn de les reserves de la biosfera de la conca mediterrània.
El Centre Internacional UNESCO per a les Reserves de la Biosfera Mediterrànies, coordinat a nivell científic pel professor de l’ICTA-UAB, Martí Boada, i impulsat per la Fundació Abertis i el Ministeri d'Agricultura, Alimentació i Medi Ambient i el seu Organisme Autònom de Parcs Nacionals (OAPN), ha esdevingut un exemple pioner a nivell mundial de Centre de Categoria II que, sota els auspicis d’UNESCO, combina la gestió público-privada.
Des del Centre Internacional UNESCO, amb seu a Castellet (Barcelona), es coordina la Xarxa de Reserves de la Biosfera Mediterrànies que, amb seixanta reserves d’una quinzena de països del Mediterrani, pretén establir ponts de diàleg, de cooperació i d’intercanvi de coneixements i d’experiències entre aquests espais protegits.