Vés al contingut principal
Universitat Autònoma de Barcelona

La UAB guanya 7 dels 11 guardons al festival de publicitat Drac Novell Internacional

23 nov. 2023
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

Els estudiants de Publicitat de la UAB han guanyat 7 dels 11 guardons en la 25a edició dels premis Drac Novell Internacional (davant gairebé 200 propostes creatives), que ha organitzat el Gremi de Publicitat, Comunicació i Màrqueting, amb la col·laboració de la UAB, a la Facultat de Ciències de la Comunicació el dijous, 23 de novembre. En el mateix acte, s'ha lliurat el Premi Nacional de Creativitat José María Ricarte a la il.lustradora Pilarín Bayés i a l'empresa Bizum. Podeu veure imatges i vídeo aquí.

PremiatsDracNovell2023

En la 25a edició dels Premis Drac Novell Internacional s’han distingit 11 propostes creatives de joves universitaris: 7 distincions per a la UAB; 2 per a la UIC Barcelona; 1 per a l’Abat Oliba CEU i 1 per a la Universidad de Cádiz. En el cas de la UAB, aquesta s'ha endut 3 primers premis (Drac d'Or); 3 segons premis (Dracs de plata) i un de tercer (Drac de Bronze). 

Estudiants UAB guanyadors

Els patrocinadors d’enguany han estat Infojobs, Fotocasa, MiiN Cosmetics, Renfe i Mychef. Els estudiants que han concursat han hagut de preparar campanyes publicitàries per a ells. Els estudiants de la UAB guanyadors de la campanya d’Infojobs han estat, en l’or, Carla Imbernón i Elisabet Íñiguez; i en la plata, a Pau Dalamu i Ventura Javierre. En la campanya Fotocasa han estat, l'or per a  Albert Arcediano, Mercedes Romero i Fabio Giuseppe; la plata per Georgina Domenjó, Raquel Camarena i Anna Elvira Collado, i en tercer  lloc, el bronze va a Luana Banco i Isadora Del Mar Yanes. En la campanya de Miin Cosmetics l'equip de la UAB va guanyar la plata, l'equip format per Berta Tuset i Nora Brugué. I les estudiants de la UAB Elisabet Iñiguez i la Carla Imbernón van guanyar l'or, el primer premi, mentre que Paula Martí, Irene Guilló i Paloma Sebastià van rebre el segon premi per la campanya de MyChef.

Aquests guardons els organitza el Gremi de Publicitat, Comunicació i Màrqueting i compta amb la col·laboració de la Universitat Autònoma de Barcelona. És un festival de referència en els àmbits universitari i empresarial, i així com una plataforma per al reconeixement de l’enginy i la creativitat en la publicitat. 

La directora general de Difusió de la Generalitat, Eva Pomares, que ha participat en el lliurament de guardons a l'Aula Magna de la Facultat de Ciències de la Comunicació, s'adreçat als estudiants: "Us animo que sigueu molt més agosarats en la creativitat actual en el sector". L'ha acompanyat la secretària general de la UAB, Ester Zapater, que ha felicitat els estudiants premiats, i ha fet un prec dirigit al sector de la publicitat perquè en les campanyes de publicitat "ens ajudeu a eliminar tots els biaixos de gènere”.

Esforç compartit entre el Gremi i la universitat

El degà de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB, Enric Marín, ha assegurat que el Drac Novell Internacional és “una iniciativa modèlica que connecta el sector amb la universitat” i ha posat en valor la trajectòria que ha tingut Catalunya com a hub de la creativitat de l’Estat espanyol des dels anys seixanta del segle passat.

La presidenta del Gremi de la Publicitat, la Comunicació i el Màrqueting, Laia Rogel, ha destacat el paper del festival dins el sector: “la tasca que fan els estudiants que hi participen és un laboratori i una incubadora d’idees per a les marques, sobretot, perquè gràcies a la mirada dels joves ens ajuda a pensar d’una altra manera” i ha agraït l’esforç compartit amb la UAB per aquesta edició del Drac Novell Internacional.

Al matí, la Facultat ha acollit tot un seguit de xerrades en el marc dels Drac Novell Internacional. Beatriz Martín, directora de digitalització de BBDO & Proximity, ha ofert la conferència «Alliberant el potencial de la IA generativa»; Daniel Martínez-Tessier, director de creixement de Team Heretics, i José María Ricarte de Gracia, director de comunicació i negoci de Team Heretics, han presentat la ponència «That’s entertainment!»; Eva Conesa, sòcia i directora creativa executiva de Twoelf y Más Mujeres Creativas, ha ofert una xerrada, i finalment Cinto Ajram, fundador i conseller delegat de CA Sports, ha presentat el col·loqui «Patrocini, com connectar amb les marques».

Pilarín Bayés i Bizum, Premi Nacional de Creativitat José María Ricarte 2023

En la mateixa jornada destinada als Drac Novell Internacional, s'ha fet el lliurament del Premi Nacional de Creativitat José María Ricarte 2023, en les qual ha estat distingida la il·lustradora Pilarín Bayés i de Luna i l’empresa BizumPilarín Bayés ha rebut la distinció a mans de la presidenta del Gremi, Laia Rogel. La il·lustradora catalana ha agraït la distinció fent un dibuix en el mateix escenari. D’altra banda, el director general de Bizum, Angel Nigorra ha posat en valor l’essència de Bizum: “la senzillesa, l’equilibri entre la col·laboració i la competència, i l’usuari, qui ha popularitzat el servei”. Nigorra ha rebut la distinció a mans del degà de la UAB, Enric Marín. Enguany, el Premi Ricarte té una nova escultura, obra de l’escultor Joan Artigas Planas.

El degà de la UAB, Enric Marín ha lloat la figura de Ricarte: “el professor Ricarte té un paper rellevant, és el màxim responsable que la UAB continuï sent un referent en l’àmbit de la creació publicitària i és qui ha singularitzat el perfil de la universitat en aquest àmbit”.

En representació de la família de Ricarte, el seu fill, José María Ricarte s’ha felicitat que el lliurament del premi s’hagi celebrat a la universitat. Ricarte ha dit que “en aquesta edició, el premi torna on va ser casa seva durant més de 30 anys” i ha subratllat que “el premi representa els valors del meu pare: la creativitat en estat pur i el pensament lateral”.

El Premi Nacional de Creativitat José María Ricarte és un guardó que ret homenatge a José María Ricarte Bescós (1932-2010), qui fou el primer catedràtic en Creativitat Publicitària de l’Estat espanyol i professor emèrit de la UAB. Els Premis Ricarte distingeixen aquelles persones, institucions, empreses i marques que han fet transcendir la seva creativitat posant-se al servei de l’humanisme, han dignificat l’activitat publicitària, representen una visió àmplia de la creativitat i han construït ponts entre la societat i la Universitat.

Organització de l'esdeveniment 

L'equip organitzatiu d'aquests esdeveniments ha estat format per 65 estudiants així com professorat de l'assignatura "Organització i Gestió d'Esdeveniments", dins el Grau de Comunicació de les Organitzacions que ofereix la UAB a la Facultat de Comunicació. Gràcies a tots ells ha estat possible la celebració de la 25a edició dels Drac Novell Internacional a  la UAB amb èxit.

Podeu veure més imatges i vídeo aquí

 

 

La UAB, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible

    Dins de