La UAB acull el II Congrés Internacional de Benestar Equí
El II Congrés Internacional sobre Benestar Equí, que se celebrarà els dies 3 i 4 de desembre a l’Hotel Exe Campus, té com a objectiu unificar criteris, compartir experiències i desenvolupar bases pel futur benestar equí.

L'objectiu del congrés és oferir un enfocament transversal del benestar animal, ja que en l'actualitat, i des de diferents àrees de la societat, s'està generant un augment de la consciència pel que fa a aquest tema. Per això, es pretén oferir un marc teòric transversal des d'on unificar criteris, compartir experiències i desenvolupar bases per al futur benestar equí. Aquesta idea, implantada des d'una visió científica -basada en els plans físic, mental, social del cavall així com en el maneig de l'entorn del mateix- ofereix l'oportunitat de millorar i d'enfortir la motivació entre el binomi persona-cavall, i augmentar la seguretat, la salut i la sostenibilitat del sector eqüestre.
El congrés comptarà amb la participació de nombrosos professionals internacionals i nacionals de reconegut prestigi en diferents camps de la veterinària, la neurociència, l’etologia, la zoologia, el dret animal i l’ètica animal; i d’altres amb gran experiència professional en relació al benestar equí com ara Camí García-Morato, Teresa Gamonal, Lucy Rees, Marita Giménez-Candela, Eze Paez, Emanuela Dalla Costa, Marthe Kiley-Worthington, Ben Hart, José De Giorgio-Schoorl, Alana Chapham i Núria Màxim Bocanegra.
A la inauguració, intervindran la degana de la Facultat de Dret de la UAB, Esther Zapater; de Sofia Sund i Rocío Crespo, sòcies fundadores de Projecte Cavall; i de Marc Fusté representant de la RFHE. D'altra banda, per a la clausura es comptarà amb la presència d'Enrique Alonso, doctor en dret per la UCM i conseller permanent d'Estat; i Eloy Merino, president de l'Associació Projecte Cavall.