La didàctica de les Ciències Socials, a debat a la UAB
La Facultat de Ciències de l’Educació acollirà del 7 al 9 de febrer unes jornades sobre la didàctica de les Ciències Socials, on el professorat de les diverses etapes educatives podrà reflexionar sobre la forma i la metodologia d’ensenyament que es fan servir actualment.

S'obrirà el debat sobre la necessitat de crear un model d'ensenyament que formi una ciutadania democràtica, crítica i compromesa amb el canvi social.Del 7 al 9 de febrer tindran lloc a la Facultat de Ciències de l’Educació les Jornades Internacionals de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials, organitzades pel Grup de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials (GREDICS), que tenen com a objectiu ser un punt de trobada entre la teoria i la pràctica d’interrelació entre el professorat de les diferents etapes educatives: infantil, primària, secundària, batxillerat i universitat.
Durant aquestes jornades es compartiran experiències, sensacions, inquietuds i reflexions entorn l’educació, l’ensenyament i l’aprenentatge de les ciències socials. Aquest any, la premissa sota la qual s’emmarca és “El futur comença ara. L’ensenyament de les ciències socials per interpretar el món i actuar socialment”.
Entre les activitats programades hi ha diverses conferències impartides per Catherine Duquette, Sonia Miranda i Jordi Nomen; una taula rodona amb Joan Pagès i Ramon Arnabat, que parlaran de les aportacions de les idees de Josep Fontana a l’educació i la didàctica de les ciències socials”. A més, es presentarà la publicació “Què està passant al món? Què estem ensenyant? Per un ensenyament de les ciències socials centrat en els problemes, la justícia social i la ciutadania global”, que fa una crítica sobre el currículum acadèmic actual, allunyat segons diu dels problemes del present, i planteja la idea d’educar per formar una ciutadania democràtica crítica, competent per interpretar els conflictes i responsable i compromesa amb el canvi social.