L'Institut de la Comunicació col·labora en el nou Observatori LGTBI+
L'Institut de la Comunicació (InCom-UAB) col·labora en l'impuls del nou Observatori LGTBI+, que neix amb l'objectiu d'analitzar com tracten els mitjans de comunicació les informacions relacionades amb la població LGTBI+ i de promoure una mirada diversa, no estereotipada i no discriminatòria sobre les persones que tenen una identitat, orientació sexual o expressió de gènere fora de la norma. Es tracta d'una iniciativa de Mèdia.cat impulsada pel Grup de Periodistes Ramon Barnils.

L'Observatori LGTBI+, a més, establirà sinergies amb el Màster en Comunicació LGTBI+ de la UAB, el primer programa formatiu avançat que tracta sobre la comunicació des de la perspectiva de la població LGTBI+ que ha estat impulsat per l'InCom-UAB i forma part de les activitats de la Càtedra UNESCO de Comunicació.
Aquest nou observatori assenyalarà i analitzarà les discriminacions o inexactituds que recullen els mitjans de comunicació quan informen sobre el col·lectiu, però també visibilitzarà les bones pràctiques en comunicació diversa i inclusiva. A més, també es publicaran entrevistes a persones diverses que serveixin per descobrir noves veus i enriquir la visió i el discurs sobre les realitats LGTBI+als mitjans de comunicació.
Segons explica el web del projecte, "la visibilitat de les diferents realitats LGTBI+ s'ha anat incorporant tant als mitjans de comunicació com a la societat, però encara queda molta feina per fer per aconseguir una representació del col·lectiu LGTBI+ que sigui diversa, no binària, sense discriminacions i no condicionada per estereotips o estigmes socials".
La UAB, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible
Reducció de les desigualtats
Igualtat de gènere
Educació de qualitat