L'ICTA ret homenatge a José Manuel Naredo i Joan Martínez Alier, pioners de l'economia ecològica
L'any 1987, Joan Martínez Alier va publicar el llibre Economia i ecología, i José Manuel Naredo va publicar La economía en evolución. El 13 de setembre, l'ICTA organitza un acte d'homenatge a tots dos amb motiu del trentè aniversari de l'aparició de les seves obres.

L'investigador Erik Gómez-Baggethun donarà la benvinguda a l'acte, que acollirà les intervencions dels dos homenatjats sobre l'origen, l'evolució i les perspectives de l'economia ecològica. A continuació, hi haurà una taula rodona i un espai de conversa amb el públic amb la participació dels investigadors Santiago Gorostiza de la Universitat de Coimbra, Victoria Reyes-García, investigadora ICREA de l'ICTA-UAB, Ivan Murray de la Universitat de les Illes Balears, Óscar Carpintero, de la Universitat de Valladolid, Roldan Muradian, de la Universitat de Rio de Janeiro, i Brototi Roy, de la Societat Índia d'Economia Ecològica.
Joan Martinez Alier és catedràtic emèrit de la UAB, on va obtenir el seu doctorat al 1976. Al llarg de la seva carrera, ha treballat a la Universitat d'Oxford (St. Antony's College), la Universitat de Stanford, la Universitat de Califòrnia (Davis), FLACSO (Equador), i a la Universitat de Yale. Més recentment ha estat director de l'EJAtlas (www.ejatlas.org) i en l'actualitat dirigeix en Projecte EnvJustice a l'ICTA-UAB (2016-2021) sobre conflictes de distribució ecològica i el moviment global per la justícia ambiental. El projecte està subvencionat amb una Advanced Grant del Consell Europeu de Recerca. Va ser membre fundador i president de la Societat Internacional d'Economia Ecològica.
José Manuel Naredo és economista i estadístic. Es va doctorar en Economia per la Universidad Complutense de Madrid, va ser director del programa Economia i Naturaleza de la Fundación Argentaria i va dirigir el servei d'Anàlisis de Cojuntura de Institut Nacional de Estadística. L'any 2000 va rebre el Premi Nacional d'Economia i Medi Ambient.