Vés al contingut principal
Universitat Autònoma de Barcelona

L'ICE de la UAB obre inscripcions per a un nou itinerari formatiu sobre docència transformadora per a professorat de totes les etapes escolars

29 set. 2025
null Bluesky Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

L'Institut de Ciències de l'Educació de la UAB (ICE-UAB) inicia el curs amb una nova acció formativa adreçada al professorat de totes les etapes escolars, reconeguda pel Departament d'Educació de la Generalitat. Amb el títol «Del repte a l'oportunitat: itinerari per a una docència transformadora», la proposta convida a repensar la pràctica docent des d'una mirada crítica, ètica i compromesa amb la realitat actual. La matrícula romandrà oberta fins al 13 d'octubre.

Estudiants

Les sessions seran impartides per persones expertes i combinaran espais de reflexió i debat amb la formació sobre eines pràctiques. José Luís Muñoz, vicerector de Formació i Innovació Docent de la UAB, destaca que «aquesta proposta formativa representa una aposta per una educació més inclusiva, reflexiva i alineada amb els valors de justícia social i renovació pedagògica». I Edelmira Badillo, directora de l'ICE-UAB, afirma que aquest cicle vol «que el professorat trobi en aquest itinerari un espai per repensar la seva pràctica des d'una mirada crítica, però també esperançadora».

L'itinerari, que dona continuïtat a les formacions dels darrers cursos, consta de cinc sessions en línia, de dues hores cadascuna, que es duran a terme els dimarts, de 17.30 a 19.30 h, del 21 d'octubre al 13 de gener. A la primera sessió, Víctor López i Christian Negre reflexionaran sobre l'impacte de la intel·ligència artificial a l'aula i el seu potencial per a repensar l'avaluació. El 4 de novembre Mariona Casas dissertarà sobre la comunicació a l'aula amb l'objectiu de treballar en estratègies per millorar el clima d'aprenentatge. En tercer lloc, el 18 de novembre, Olga Armengol i Marta Masoliver abordaran l'ús pedagògic, saludable i ètic de la tecnologia en contextos educatius. A la següent sessió, el 2 de desembre, Íngrid Agud oferirà una introducció al concepte d'interseccionalitat a l'educació per promoure pràctiques més justes i inclusives. I a la darrera xerrada, el 13 de gener, Íngrid Noguera tractarà sobre estratègies de personalització en la docència.

La UAB, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible

  • Educació de qualitat

Dins de