Vés al contingut principal
Universitat Autònoma de Barcelona

Estudiants i alumni de la UAB guardonades als premis Dona TIC 2025

31 oct. 2025
Compartir a Bluesky Compartir a LinkedIn Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

L'Aimara Ventoso, la Yolanda Lupiáñez, la Lucía Pallarés i la Sílvia Sanvicente, estudiants i alumni de l'Escola d'Enginyeria de la UAB, i la Marina Sánchez Calleja, alumni de Medicina UAB i doctoranda a la UAB-Vall d'Hebron, van ser guardonades amb el premi Dona TIC 2025, un reconeixement a les professionals i les estudiants de l'àmbit TIC (Tecnologies de la Informació i la Comunicació).

Premiades Dona TIC 2025 amb el director ian blanes
Les guardonades Dona TIC 2025, amb el director d'Enginyeria, Ian Blanes.

El dijous 2 d'octubre, es va celebrar al Petit Palau de la Música, a Barcelona, els premis Dona TIC 2025, un reconeixement a les professionals i les estudiants de l'àmbit TIC (Tecnologies de la Informació i la Comunicació). Un total de 12 dones van rebre un premi o menció especial pel talent en el sector TIC. D'entre les guanyadores hi havia estudiants i antigues alumnes de l'Escola d'Enginyeria de la UAB.

Com a estudiants, l'Aimara Ventoso va obtenir el premi com a Estudiant TIC Universitària i la Lucía Pallarés com a Estudiant TIC de Doctorat. Mentre que com a professionals, la Yolanda Lupiáñez va ser guardonada dins de la categoria d'Emprenedora, categoria en la qual va ser finalista l'alumni UAB de Medicina i doctoranda a la UAB-Hospital de Vall d'Hebron, Marina Sánchez Calleja. Dins de les professionals Sílvia Sanvicente va rebre la menció especial en ciberseguretat. Cal esmentar també a l'Ariadna Garnica, estudiant també de l'Escola que va ser finalista en la categoria d'Estudiant TIC Universitària. 

Un any més, l'acte va voler ser un reconeixement per donar visibilitat a les dones dins d'un sector tan masculinitzat com ho és l'àmbit de les TIC. L'objectiu és augmentar el nombre de referents femenines i aconseguir un impacte de la seva presència en posiciones de lideratge de les TIC.

Dins de