En marxa la plataforma Bioinformatics Barcelona
El lloc web de l’Associació de Bioinformàtica de Barcelona (BIB) detalla les activitats d’uns quaranta de membres i vuitanta grups de recerca, entre els quals hi ha més d’una desena de la UAB. L’objectiu és esdevenir referència nacional i internacional per a la comunicació i la interacció del tots els experts en aquesta disciplina.

El lloc web és fruit d’una col·laboració entre el govern de Catalunya i l’obra social laCaixa, i té com a objectiu la visibilitat internacional de tota la potència investigadora en bioinformàtica del país i impulsar la col·laboració entre els seus membres i amb altres agents externs.
Les àrees de la plataforma es concentren principalment en informàtica biomèdica, la genòmica computacional, la bioinformàtica per a la malaltia i els tractament mèdics, els sistemes biològics, la bioinformàtica estructural i el disseny de fàrmacs.
El lloc web ofereix també una especial atenció a la formació, amb informació sobre les propostes acadèmiques i formatives dels seus membres, per tal de poder donar resposta a les necessitats de formació de professionals qualificats, cada cop més demandants per diversos sectors.