Els Premis CRiEDO destaquen la Fundació Escoles Garbí i el TFM de Maria Rosa Fillat
Els Premis CRiEDO van guardonar la innovació i la recerca educativa de la Fundació Escoles Garbí i el TFM de Maria Rosa Fillat Salvador, en el marc de la IV Jornada CRiEDO, que va tenir lloc el 19 de novembre a la Facultat de Ciències de l’Educació. També es van donar dos accèssits: a la Fundació Xalest i al TFM de Pablo Lermanda.
En aquesta edició, el Premi CRiEDO (Centre de Recerca i Estudis pel Desenvolupament Organitzatiu) a la Innovació i Desenvolupament d’Institucions Educatives i de Formació va recaure en la Fundació Escoles Garbí, que destaca per més de seixanta anys d’experiència pedagògica, pel seu compromís i per la seva capacitat d’innovació. Així mateix, es va concedir un accèssit a la Fundació Xalest per la seva tasca en educació especial, inclusió i millora contínua durant més de trenta anys de feina.
D’altra banda, el Premi CRiEDO per a Treballs Finals d’Estudis va ser per a Maria Rosa Fillat Salvador, pel seu treball de final de màster titulat «Les converses significatives entre docents per a l’aprenentatge informal i organitzatiu», que va ser dirigit per la professora Anna Díaz, del Departament de Pedagogia Aplicada de la UAB. També es va donar un accèssit a Pablo Lermanda Vidal pel seu treball de final de màster «Las actuaciones del Departamento de Administración de Educación Municipal: Análisis de facilitadores y barreras en el caso de la comuna de Cunco (Chile)», que va ser dirigit pel professor José Luís Muñoz, també del Departament de Pedagogia Aplicada de la UAB.
Amb aquests guardons, el Centre de Recerca i Estudis pel Desenvolupament Organitzatiu (CRiEDO) reforça el seu compromís amb la innovació i la recerca educativa, i posa en relleu iniciatives que impulsen la qualitat i la transformació dels processos d’ensenyament i aprenentatge.
La IV Jornada CRiEDO va reunir el 19 de novembre professionals i institucions educatives per reflexionar sobre l’abandonament en la formació professional, i es va destacar l’orientació com a element clau per garantir l’accés i l’èxit educatiu. La trobada s’ha consolidat com un espai de referència per compartir experiències i impulsar estratègies de millora organitzativa i pedagògica.