Vés al contingut principal
Universitat Autònoma de Barcelona

El programa Llegim en parella rep el segell de Leer.es

11 feb. 2015
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail
El projecte Llegim en Parella del Grup de Recerca sobre Aprenentatge entre Iguals ha estat reconegut amb el segell “Buena Práctica Iberoamericana Leer.es” del Ministeri d’Educació, Cultura i Esports, després de vuit anys fomentant la millora de la comprensió lectora a través de les tutories entre iguals.
Segell leer.es
Llegim en parella,presentat pel Grup de Recerca sobre Aprenentatge entre Iguals (GRAI) de l’Institut de Ciències de l'Educació de la UAB, es va posar en marxa el curs 2005-2006. Amb un format Innovació+Desenvolupament, ha recollit dades sobre la seva efectivitat que ja han estat reconegudes en revistes de recerca i congressos. Aquest últim reconeixement segueix consolidant l’èxit del programa.

El projecte Llegim en parella-Leemos en pareja-Bikoteka irakurtzen, s’ha aplicat en més de 135 centres d’ensenyament de primària i secundària: 38 escoles de Catalunya (amb el suport de la Generalitat);  85 centres d'Euskadi  (amb el suport del Govern basc); i 12 centres a Navarra (amb el suport del govern navarrès). En total, més de 6.298 alumnes i 257 professors, donant com a resultat una important millora de la competència lectora dels estudiants que l’han seguit.

La metodologia consisteix en reunir parelles d’alumnes del mateix curs amb un grau diferent de competència lectora que aprenen oferint-se ajuda pedagògica. La tutoria entre iguals, coneguda com a peer tutoring, és recomanada per diverses publicacions i institucions especialitzades en educació com ara l’Agència Europea per a l’Educació Especial o la UNESCO.

Dins de