Vés al contingut principal
Universitat Autònoma de Barcelona

El mecenatge a la UAB supera el milió d'euros en suport a la recerca i l'acció social

05 juny 2025
null Bluesky Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

La UAB ha recaptat 1.080.000 € des de 2019 a través de catorze campanyes de mecenatge impulsades per desenvolupar projectes de recerca, culturals i solidaris.

Fotografia d'unes mans agafant un cor de goma

El programa de mecenatge de la UAB ha superat la fita del milió d’euros recaptats en favor de projectes de recerca, acció i compromís social. Des que es va impulsar l’any 2019, la Universitat ha liderat i acompanyat més de catorze campanyes de micromecenatge, gràcies a les quals milers de persones i entitats han pogut col·laborar directament amb iniciatives transformadores. En total, les campanyes han rebut 5.370 donacions que han sumat 1.080.000 €.

«Aquesta xifra és molt més que un número: és una expressió de confiança de la societat en la recerca i el compromís social de la UAB. El mecenatge ens connecta amb la ciutadania i ens ajuda a impulsar projectes que tenen un impacte directe», ressalta Xavier Ramos, vicerector d’Economia de la UAB.

Entre els projectes que han aconseguit finançament gràcies al mecenatge es troben iniciatives vinculades a la salut, la conservació del medi ambient, la inclusió social o la protecció del patrimoni. Actualment, hi ha sis projectes en marxa i vuit que ja han finalitzat.

Les tres campanyes que han assolit nivells més alts de recaptació tenen en comú una mateixa lluita: la cerca de tractaments per a malalties minoritàries d’origen genètic que afecten infants. Gràcies al suport ciutadà i, sobretot, al de les famílies, la iniciativa per desenvolupar una teràpia gènica per a la paraplegia espàstica de tipus 52 (coneguda per la sigla SPG52, una malaltia que només pateixen 55 infants arreu del món) ha superat els 620.000 €, cosa que l’ha convertit en la campanya amb més donacions. També destaquen projectes com el dedicat a la síndrome de Wolfram (una malaltia neurodegenerativa rara i molt greu), que ha aconseguit més de 180.000 €, i la recerca per combatre la deficiència d’adenilsuccinat liasa (ADSL), que ha superat els 110.000 €.

El programa Mecenatge UAB ofereix acompanyament personalitzat als grups de recerca de la Universitat, des de la ideació fins a la difusió i gestió de les campanyes. Aquesta eina s’ha consolidat com una via complementària al finançament competitiu, que fomenta la participació ciutadana en la recerca i estableix vincles directes entre la Universitat i la societat. «El mecenatge ens obliga a donar més visibilitat a la recerca, a fer-la més entenedora i a posar el focus en l’impacte que pot tenir en la vida de les persones», explica Xavier Ramos.

Dins de