El Fons de Solidaritat dona suport a 20 iniciatives per la justícia global liderades per la comunitat UAB
Un any més, el Fons de Solidaritat de la UAB, coordinat per la Fundació Autònoma Solidària, finançarà 20 projectes amb mirada de cooperació internacional i d’educació per a la Justícia Global que seran impulsats per alumnat, professorat i personal investigador de la UAB. Aquesta iniciativa té com a objectiu reforçar el compromís de la universitat amb l’assoliment dels grans reptes socials actuals.
,3.jpg)
Un total de 12 projectes han estat finançats en el marc de la Convocatòria PAS-PDI, els quals aborden una àmplia diversitat de temàtiques amb un fort compromís social, ambiental i educatiu. En aquests projectes s’hi treballen qüestions la conservació de la biodiversitat, la justícia ambiental i els drets territorials, el bon viure, la salut mental, els drets de persones migrades, la comunicació transformadora, el combat als discursos d’odi i les violències de gènere, així com l’enfortiment de capacitats universitàries, entre d’altres. Els projectes es duen a terme en col·laboració amb universitats i organitzacions de la societat civil d’Uganda, Marroc, Mèxic, Xile, Tanzània, Colòmbia, Perú, Kenya, Argentina: i Catalunya, a la UAB. En conjunt, aquestes iniciatives reflecteixen el compromís amb la transformació social, la sostenibilitat i la col·laboració global des de l’àmbit acadèmic.
Podeu consultar la resolució i els detalls dels projectes en aquest enllaç.
D’altra banda, en el marc de la convocatòria E2024-2025, adreçada a estudiants de màster i doctorat, s’han finançat vuit projectes centrats en la cooperació internacional amb una mirada orientada a la justícia global. Les propostes presentades aborden temes clau com les migracions i les seves narratives, el cinema com a eina d’incidència i transformació, les economies alternatives resistents, així com la memòria històrica, la conservació ambiental i els drets dels pobles indígenes, entre d’altres.
Els/les estudiants que rebran un ajut pel seu projecte són: Consuelo Paz González Pavicich del Doctorat de Geografia; Miria Gambardella del Doctorat en Antropologia Social i Cultural; Valeska Morales Urbina del Doctorat en Sociologia; Tommaso Marconi del Màster Universitari en Estudis Interdisciplinaris en Sostenibilitat Ambiental, Econòmica i Social; María Escobar González del Doctorat en Biodiversitat; Darwin Luis Rodríguez Suazo del Doctorat en Teoria de la Literatura i Literatura Comparada; Yoselin Paola Flores Cabrera del Màster en Polítiques Educatives per al Desenvolupament Global (GLOBED); i finalment, Lara Pérez Jurado del Doctorat en Sociologia.
Podeu consultar la resolució i els detalls dels projectes en aquest enllaç.