El CEO, protagonista mediàtic dels jocs olímpics de Rio de Janeiro
Com és habitual, els darrers jocs olímpics, organitzats a Rio de Janeiro entre el 5 i el 21 d'agost passats, han tingut una gran repercussió als mitjans de comunicació. L'anàlisi del fenomen olímpic per part dels experts del Centre d'Estudis Olímpics de la UAB hi ha tingut també una presència destacada.

El CEO ha tingut una àmplia presència en la informació apareguda als mitjans de comunicació al voltant dels jocs. Ha aparegut a mitjans nacionals i internacionals com ara la CNN, la BBC, Folha de São Paulo, La Vanguardia, El País, RNE, Televisión Iberoamericana de México, El Heraldo (Honduras) o la revista brasilera Istoé, entre d'altres.
Els experts del centre han aportat el seu punt de vista sobre temes com la recepció dels jocs per part de la societat, la difusió mediàtica, la imatge, la cerimònia d'obertura, la dimensió comercial de l'olimpisme, les implicacions econòmiques i socials, el llegat olímpic, l'experiència d'altres jocs, els valors olímpics, etc.
Referent mundial
La UAB, davant del repte que va significar l'elecció de Barcelona com a seu de la XXV Olimpíada, va impulsar el 1989 la creació del Centre d'Estudis Olímpics, dedicat a la recerca, la documentació, la formació i la difusió sobre el fenomen olímpic i esportiu. El CEO ha esdevingut una institució de referència a nivell mundial en el seu àmbit.
El CEO col·labora amb el moviment olímpic internacional i amb els diferents organismes esportius nacionals i internacionals, porta a terme recerques en matèria d'olimpisme i esport, organitza cursos universitaris (com ara un MOOC a la plataforma Coursera sobre els jocs olímpics i els mitjans de comunicació), ofereix un servei d'informació i documentació, organitza simposis i conferències i impulsa publicacions sobre la matèria, entre altres activitats. El 1995, va crear la Càtedra Internacional d'Olimpisme en col·laboració amb el Comitè Olímpic Internacional.