Vés al contingut principal
Universitat Autònoma de Barcelona

"Barcelona és un lloc fantàstic per a estudiants"

28 set. 2021
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

Han arribat des de Suècia i Alemanya per ser els primers en viure l'experiència Business & Management, el nou programa per a estudiants de màster de Study Abroad.

Estudiants del programa B&M 2021

Business and Management Programme (B&M) representa la primera proposta formativa de Study Abroad per a estudiants ja titulats de grau, que cursen un màster o postgrau, i que busquen fer una part d'aquests estudis a una universitat fora del seu país de procedència. Entre setembre i desembre s'ofereixen assignatures electives de l'àmbit dels negocis i la direcció d'empreses, juntament amb classes de llengua espanyola o catalana opcionals, amb seu al campus de Barcelona, Casa Convalescència. Els estudiants reben certificació UAB amb crèdits transferibles a la seva universitat d'origen.

El primer grup d’estudiants de màster que han optat per ampliar els seus coneixements a la nostra universitat a través d'aquest programa ja són a Barcelona i han començat les classes. Procedents d'universitats de Suècia i Alemanya, parteixen d’experiències i motivacions diverses.

La ciutat, el campus i els continguts docents: tres raons de pes

“Barcelona és una ciutat preciosa per explorar”, diu la Linnea Huang, de la Linköping University de Suècia. “És un lloc perfecte”, segons Oscar Saefström, de la mateixa institució. “Jo no hi havia estat mai, però havia sentit dir que era un lloc fantàstic per a estudiants i ara n’estic d’acord”, comenta la Madeleine Jacobson, també de Linköping, com en Jakob Salemyr, que està content de poder conèixer la ciutat no només com a turista.

El campus de Barcelona, la seva ubicació cèntrica i el seu atractiu arquitectònic van ser decisius per l’Erica Dellien, de la mateixa universitat sueca, que destaca la simplicitat i rapidesa del procés d’inscripció i matrícula al centre.

Per la seva banda, la Yonca Sama Demen, de la Heilbronn University of Applied Sciences a Alemanya, va veure en la gran selecció d’assignatures de màrqueting del programa una oportunitat per aprofundir en aquest àmbit, que també és rellevant per la Natalia Masri, procedent de Linköping: ha triat el programa pel seu vessant estratègic. El mateix creu en Gustav Bo Stefan Sjöstedt, també de Lingköping, que vol adquirir una base exhaustiva en màrqueting per continuar els seus estudis i trobar feina més endavant. La Mikaela Tegstroem opina que els continguts i els casos reals del programa B&M li serviran per ampliar els seus coneixements de ciències empresarials, aixi com en Hjalmar Gustafsson, -ambdós de la universitat sueca-, que espera “aprendre més sobre direcció empresarial, especialment d’una forma ètica, sostenible i moderna”.

Una de les professores, la Myriam Hikimura, que imparteix l'assignatura "Advanced Digital Marketing Strategies", valora molt positivament la capacitat de pensament crític que ha vist en el grup i està encantada d’engegar el programa amb estudiants d’aquest tarannà.

Conèixer gent, fer amics, millorar el seu castellà, descobrir trets d’una cultura diferent, experimentar l’ensenyament superior en un altre país, i ampliar horitzons i perspectives són només uns quants exemples del què els estudiants del nou programa B&M esperen de la seva estada a Barcelona i la UAB. Amb l’energia i la motivació que mostren, els objectius semblen assegurats.

Dins de