Vés al contingut principal
Universitat Autònoma de Barcelona

Augmenten els autobusos interurbans per accedir a la UAB

19 set. 2025
null Bluesky Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

Aquest curs, les línies d’autobús interurbà que connecten amb la UAB incorporaran gairebé 90 noves expedicions. Afecta les rutes Barcelona-Cerdanyola-UAB, Sabadell-Barberà-Badia-UAB, Mataró-Argentona-UAB, Igualada-Martorell-UAB i Montcada-Ripollet-UAB. Aquestes millores formen part del Pla de xoc del bus interurbà, que compta amb una inversió de 17 milions d’euros.

Bus a l'eix central de la UAB

El rector de la UAB, Javier Lafuente, acompanyat pel vicerector de Campus i Sostenibilitat, Xavier Gabarrell, i el secretari de Mobilitat i Infraestructures de la Generalitat de Catalunya, Manel Nadal,  han presentat avui, 19 de setembre, les millores en els serveis per al curs 2025-2026, que inclouen gairebé 90 noves expedicions en diverses línies d’autobús interurbà que connecten amb la UAB.

Són millores que es posen en marxa davant l’augment de la demanda dels darrers anys i que s’emmarquen en el Pla de xoc per a millorar les línies interurbanes de la Generalitat.

Les vint línies de bus interurbà que enllacen amb el Campus de Bellaterra van registrar el 2024 un total de 2.707.191 viatges, un 20 % més de viatges que l’any anterior i un 87,33% més de viatges que el 2019, abans de la pandèmia. Destaca especialment la línia Manresa – UAB, que aquest 2024 ha tingut un augment del 140% en comparació al 2019 i del 34% en comparació al 2023; així com la línia 490 Vilafranca del Penedès – UAB, que es va posar en funcionament el 2022 i va experimentar un creixement del 165% del 2023 al 2024.

El rector de la UAB, Javier Lafuente, ha valorat positivament l’increment de línies i freqüències per part de la Generalitat de Catalunya, ja que “té un gran impacte des del punt de vista de la sostenibilitat. Fa 15 anys, menys del 50 % de les persones que venien al campus utilitzaven el transport públic, i avui aquesta xifra ha augmentat fins al 75 %.”

El secretari de Mobilitat i Infraestructures, Manel Nadal, ha destacat que “la UAB s’està convertint en el gran hub del transport públic després de Barcelona, on tenim més de 20 línies i ara n’hem incorporat 5 mes i n’hem reforçat algunes”.

Entre les millores que s’han presentat, destaca la de l’Exprés e3, que enllaça Barcelona, Cerdanyola del Vallès i la UAB i és la línia amb més expedicions i persones usuàries, passarà a oferir un total de 102 expedicions per sentit. Es tracta d’una trentena més d’expedicions per sentit que el servei actual. El 2024 va registrar 2.067.482 viatges, un 19,2% més que l’any anterior. 

Les noves expedicions

La línia exprés e3 Barcelona-Cerdanyola-UAB disposarà, a partir del 22 de setembre, de 102 expedicions per sentit, entre les 6:00 h i les 22:40 h. Són 27 noves expedicions per sentit més que les actuals, de dilluns a divendres lectius,

La línia regular B6 Sabadell – Barberà – Badia – UAB disposarà, també a partir del 22 de setembre, de vuit expedicions per sentit, entre les 6:45 h i les 21:00 h. Són cinc noves expedicions d’anada i sis de tornada. És una línia que ha doblat la demanda. L’any 2024 va registrar un total de 7.839 viatges, un 104,35% més que els 3.836 viatges de l’any anterior.

La línia 648 Montcada - Ripollet - Cerdanyola - UAB ofereix 24 expedicions per sentit des del 15 de setembre i incrementa la freqüència de pas a 30 minuts de 7:30 h a 9:00 h i de 13:30 h a 19:00 h.

La línia 865 Mataró – Universitat Autònoma de Barcelona ofereix 14 expedicions per sentit des del 8 de setembre des de les 06:35 h del matí fins les 21:15 h, de dilluns a divendres lectius. Són tres noves circulacions d’anada i dues de tornada.  

La línia regular Igualada – Martorell –UAB va incorporar el 8 de setembre una expedició per sentit i ara ofereix tres expedicions per sentit de dilluns a divendres lectius universitaris, des de les 06:35 h del matí fins les 19:15 h.

Pla de xoc

Totes aquestes actuacions estan incloses al Pla de xoc de millores del bus interurbà, que el Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica va començar a executar abans de l’estiu i que preveu una inversió de 17 milions d’euros entre aquest 2025 i el 2026 en corredors amb alta demanda o que tenen connexió amb centres de salut o d’ensenyament. El Pla està finançat amb vuit milions d’euros del propi Departament i amb nou milions d’euros del Fons climàtic.

Més informació: Web de mobilitat i transports UAB

 

La UAB, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible

  • Ciutats i comunitats sostenibles
  • Acció climàtica

Dins de