Vés al contingut principal
Universitat Autònoma de Barcelona

200 infants visiten la universitat

13 maig 2022
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

Els nens i nenes que participen a un programa socioeducatiu de la Universitat Autònoma de Barcelona, el CROMA 2.0, passaran el matí del 18 de maig descobrint el campus, què s’hi estudia i investiga a la universitat

Visita Croma 2.0 FAS

Després de tres cursos sense poder fer-se pel covid, els infants participants al programa CROMA 2.0 podran tornar a visitar la universitat. Aquesta és una activitat de cloenda de curs. Durant tot l’any, estudiants de la UAB duen a terme a escoles de Cerdanyola del Vallès, Montcada i Reixac, Rubí, Sabadell i Terrassa uns tallers que tenen per objectiu despertar l’interès per l’aprenentatge d’alumnat de 5è i 6è de primària que es troba en situació de vulnerabilitat socioeconòmica i que no disposa d’un acompanyament fora de l’horari escolar. 

El CROMA 2.0 és un programa socioeducatiu que gestiona la Fundació Autònoma Solidària on hi participen 23 estudiants de la UAB, en pràctiques o fent un voluntariat, i infants d’11 i 12 anys, on s’hi fan dinàmiques de grup, suport a l’estudi i projectes d’investigació. 

La visita a la UAB és un moment il·lusionant pels infants, que probablement és la primera vegada que trepitgen una universitat. Durant la visita, els joves estudiants de la UAB fan d’amfitrions i s’aconsegueix que es creïn expectatives educatives en aquest alumnat d’entorns més desafavorits. El dia s’organitza de manera que en una primera part (de 10 a 12h) els infants presentaran els resultats dels projectes als investigadors de la UAB que els han dissenyat. En una segona part, els alumnes, a partir d’una gimcana (de 12h a 13h) pel Campus, podran descobrir què s’hi estudia, què s’hi pot fer, qui hi treballa...Al final de la jornada faran una foto de grup i un dinar conjunt. Està previst que surtin de la universitat a les 14:30 per tornar a les seves escoles.

La jornada serveix per fer visibles els projectes de recerca. Enguany, s’han desenvolupat 4 projectes amb els grups de recerca Institut de Neurociències, CRAG, GREDICS i TransMedia Catalonia. Han pogut investigar sobre: neurociència, abordant el repte de com dissenyar un robot que senti emocions; agrigenòmica, coneixent les aplicacions que tenen les mutacions de plantes a la vida quotidiana; gènere i desigualtats, reflexionant sobre les construccions socials relacionades al gènere; i, per últim, sobre accessibilitat i traducció audiovisual, cocreant un vídeo en 360º accessible per a tothom

Les escoles participants que pertanyen a cinc municipis propers a la UAB (Cerdanyola del Vallès, Montcada i Reixac, Rubí, Sabadell i Terrassa) són: les Fontetes, Sant Martí, Serraparera i Turó de Guiera, de Cerdanyola del Vallès; El Turó, El Viver, Font Freda i Reixac, de Montcada i Reixac; Del Bosc, Montessori, Pau Casals i Ramon Llull, de Rubí; Floresta, Joan Montllor, Miquel Carreras i Sant Julià, de Sabadell; i Agustí Bartra, Antoni Ubach, el Vallès, Joan Marquès i Casals, Josep Ventalló i Ramón y Cajal, de Terrassa. 

Per a més informació: Carla Marimon / Fundació Autònoma Solidària

fas.comunicacio@uab.cat / 627516006

La UAB, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible

  • Educació de qualitat

Dins de