Vés al contingut principal
Universitat Autònoma de Barcelona

1r Premi CRiEDO per l'Escola Tarlatana, pel seu projecte desenvolupat en un entorn d'alta complexitat

11 nov. 2022
Compartir per WhatsApp Compartir per e-mail

L’Escola Tarlatana, ubicada al barri de Can Puiggener de Sabadell, s’ha endut el 1r Premi CRiEDO a la Innovació i Desenvolupament d’Institucions Educatives i de Formació pel seu projecte pedagògic “ben fonamentat i desenvolupat en un entorn d’alta complexitat”, segons ha subratllat el jurat. El premi es va fer públic i es va lliurar el 10 de novembre al vespre, a la UAB, en el marc de l’acte d’inauguració del Centre de Recerca i Estudis pel Desenvolupament Organitzatiu (CRiEDO).

EscolaTarlantanaPremiCRiEDO
Equip directiu de l'Escola Tarlatana recollint el premi el dijous al vespre, a la Facultat de CC. de l'Educació.

El jurat ha concedit el I Premi CRiEDO a la Innovació i Desenvolupament d’Institucions Educatives i de Formació a l'Escola Tarlatana, ubicada al barri de Can Puiggener de Sabadell, pel seu “projecte pedagògic ben fonamentat, millorat permanentment i desenvolupat amb la comunitat educativa en un entorn d'alta complexitat”.

El premi reconeix la bona tasca educativa d’aquesta escola d’infantil i primària, així com també l’impacte que les Escoles Vives —a les quals pertany aquest centre— estan creant en el context català, ajudant “a instaurar aprenentatges creatius, holístics, significatius i més respectuosos amb les persones i l’entorn social i natural, amb un alt impacte al territori i una àmplia dedicació a col·lectius vulnerables”. Així, l’Escola Tarlatana destaca, segons el jurat, per la “promoció d'una educació viva vinculada a la millora de la cohesió social i dels resultats educatius.

A més de l’equip directiu de l’Escola Tarlatana, s’ha concedit un accèssit al premi al Fòrum Europeu d'Administradors de l'Educació a Catalunya per “la seva trajectòria de més de 35 anys en la promoció i el desenvolupament dels processos d'administració i gestió educativa, així com la seva projecció estatal i internacional”.

El jurat ha estat format per: Núria Mora Lorente, secretària general de Transformació Educativa de la Generalitat; Marta Bertrán Tarrés, degana de la Facultat de Ciències de l’Educació; Gemma París Romia, membre de la Comissió Executiva del CRiEDO; Joaquín Gairín Sallán, director del centre CRiEDO; Diego Castro Ceacero, director del Departament de Pedagogia Aplicada.

La primera edició d’aquest premi s’ha lliurat en el marc de l’acte d’inauguració del Centre de Recerca i Estudis pel Desenvolupament Organitzatiu (CRiEDO), que ha tingut lloc el dijous 10 de novembre a la UAB. Aquest centre recull l’experiència i trajectòria del grup d’investigadors EDO, amb un bagatge de més de 30 anys. És una institució acadèmica dedicada a l’anàlisi i el desenvolupament de les organitzacions vinculades a la formació i l’educació. Hi ha assistit la vicerectora de Qualitat de la UAB, Tatiana Rovira Faixa, el director del CRiEDO, Joaquín Gairín Sallán, i la secretària de Transformació Educativa de la Generalitat de Catalunya, Núria Mora Lorente.

En el decurs de l'acte, l’experta internacional en lideratge educatiu Beatriz Pont Ferrer, de l’Institut Internacional de Planificació Educativa de la UNESCO, ha pronunciat la conferència «Liderar el canvi educatiu: habilitats clau per a la millora». També ha tingut lloc la taula rodona «El lideratge educatiu per al canvi i el paper de la formació», que ha comptat amb la participació de la secretària de Transformació Educativa de la Generalitat de Catalunya, Núria Mora Lorente, entre d’altres persones expertes en aquest àmbit.

Centre de recerca de referència en matèria d’organització educativa

El Centre de Recerca i Estudis pel Desenvolupament Organitzatiu (CRiEDO) té com a finalitat estudiar, investigar, fer docència i dur a terme qualsevol altra activitat relacionada amb el desenvolupament organitzatiu d’organitzacions de formació. El centre concentra una xarxa de més de 200 organitzacions nacionals i internacionals amb les quals col·labora per analitzar els processos implicats amb la gestió de centres de formació. Ha dut a terme projectes internacionals que han estat reconeguts per la Unió Europea com a d’alta qualitat, per exemple ORACLE i UrBIOfuture, i ha estat reconegut per Editorial Comares com un dels centres de recerca amb més impacte social a nivell iberoamericà. El professorat que en forma part ha rebut el Premi Vicenç Vives a la qualitat docent.

Més informació: Centre de Recerca i Estudis pel Desenvolupament Organitzatiu (CRiEDO).

 

 

La UAB, amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible

  • Educació de qualitat

Dins de