La festa major alternativa acaba sense danys personals però amb greus danys per al campus de la UAB 06.11.2009 Institucional  -  La festa major alternativa, no autoritzada pels òrgans de govern de la UAB, va transcórrer ahir, 5 de novembre, des de mig matí fins a altes hores de la matinada. No es va produir cap tipus de dany personal però el campus ha sofert nombrosos desperfectes i ha quedat molt ple de brutícia. La festa celebrada ahir ha provocat un greu cost econòmic i mediambiental a més d'importants dificultats de mobilitat i d'un gran risc sanitari i de seguretat, problemes que es volien evitar amb la suspensió oficial i el replantejament de la festa major que s'havia decidit institucionalment.

La festa s'ha celebrat sense autorització i amb molta menys participació que en edicions anteriors. Es calcula que, en el moment de màxima afluència de públic, hi havia 8.000 persones a la festa (l'any passat van assistir-hi 30.000 persones i s'hi van aplegar fins a 20.000 simultàniament) repartits entre la Plaça Cívica, la Rambla Nord, l'espai situat davant de la Biblioteca de Comunicació i Hemeroteca General i l'esplanada situada entre el Rectorat i l'estació dels Ferrocarrils de la Generalitat. La jornada lectiva es va desenvolupar amb normalitat amb una disminució progressiva de l'assistència a les classes a mesura que avançava la jornada.

Els impulsors de la festa van assumir la majoria dels aspectes organitzatius però s'han desentès de la neteja i de la cura dels espais. Així doncs, aquest matí, al campus de la UAB, s'hi troba una gran acumulació de brutícia, una forta olor desagradable i diversos desperfectes a les instal·lacions.

Pel que fa a la brutícia, destaca el fet que, amb una afluència menor de persones que a les festes oficials dels anys anteriors, s'ha generat una quantitat de residus quantitativament semblant i qualitativament pitjor: la brutícia està més escampada pel campus i, entre els residus, hi ha grans quantitats de vidre i llaunes, materials que estaven restringits els altres anys i que generen problemes de seguretat i mediambientals. Entre els desperfectes, destaquen els fanals i les papereres trencades, les taules destrossades, els vidres trencats i les pintades a les parets. Els serveis de manteniment de la UAB s'ocuparan de la neteja i la reparació del campus, que generarà una important despesa econòmica per a la Universitat.

La UAB va seguir, en tot moment, les indicacions facilitades per la Direcció General de Seguretat i per la Conselleria de Salut de la Generalitat per tal de minimitzar els problemes originats per la festa. El Servei Assistencial de Salut va reforçar el seu servei a la tarda per poder atendre possibles incidències i va posar en marxa un dispositiu d'emergència durant tota la nit. També es van reforçar els serveis de seguretat del campus.

Des de l'Equip de Govern de la UAB, tal i com ja s'ha expressat anteriorment, se segueix apostant per la creació d'una comissió que faci propostes de cara a elaborar un nou model de festa major que permeti a la comunitat universitària gaudir d'un dia lúdic i cultural que transmeti els valors propis d'una universitat.

Imatges de la Festa Major alternativa 2009: el dia després
Festa major alternativa 2009: vídeo del dia després
Anar a Notícies
Si tens algun dubte sobre una nota de premsa o desitges més informació