Homenatge al Pare Josep Vives i Solé S.J.
Notícia de l'Homenatge al Pare Josep Vives 21.10.2016 El departament  -  El Pare Josep Vives havia estat professor de la Facultat de Filosofia i Lletres entre els anys 1968 i 1972
Aquest matí s'ha celebrat a la Facultat de Filosofia i Lletres l'acte d'homenatge al Pare Josep Vives i Solé, el patròleg i hel·lenista traspassat el darrer desembre. L'acte, organitzat pel Departament de Ciències de l’Antiguitat i de l’Edat Mitjana, on s’imparteixen els ensenyaments d’Estudis Clàssics, ha començat a les 10 del matí. N’han fet la presentació els professors Jordi Cors, catedràtic emèrit de filologia grega i Jaume Medina, catedràtic de filologia llatina, comissaris de l'acte. Tot seguit han estat presentades diverses comunicacions que aprofundien en els diferents aspectes de l'homenatjat, des dels més personals fins als més professionals.

El Pare Josep Vives va néixer a Montferri el 1928 i es va ordenar de sacerdot dins l'orde dels jesuïtes el 1959. Va estudiar filosofia (grau a Anglaterra i doctorat a Barcelona), filologia clàssica (màster a Oxford) i teologia (llicenciatura a Sant Cugat del Vallès). Entre els anys 1961 i 1973 va ser docent de filosofia i filologia grega a la Facultat de Teologia de Sant Cugat del Vallès i a les universitats de Barcelona i Autònoma de Barcelona. Entre les seves obres de patrística, destaquen: Los Padres de la Iglesia. Textos doctrinales del cristianismo desde los orígenes a San Atanasio (1971), Els cent consells espirituals del Pare Diàdoc, traduïts i presentats (1981), i la introducció i traducció de les obres Exposició de la predicació evangèlica, d’Ireneu de Lió, i Sobre la Pasqua, de Melitó de Sardes, dins la col·lecció “Clàssics del Cristianisme” (1989); en filosofia grega: Génesis y evolución de la ética platónica (1970) i l’edició i introducció de l’obra Plató, Apologia de Sòcrates, Critó, Eutifró, Protàgores, amb traducció de J.Creixells (1981); en teologia: Creure el Credo (1986) i Si sentiu la seva veu. Exploració cristiana del misteri de Déu (1988). Com a membre del col·lectiu Cristianisme i Justícia, publicà Comentari al Document Ratzinger sobre la Teologia de l'Alliberament (1984), Parlar de Déu a l'albada del segle XXI? (1997), o Carta a M. Àngels (2004), entre d'altres.
Anar a Notícies
Si tens algun dubte sobre una nota de premsa o desitges més informació
g.premsa@uab.es

2019 Universitat Autònoma de Barcelona