El I Programa Serra Húnter convoca 75 places de professorat
professor classe 04.03.2013 Institucional  -  La Secretaria d’Universitats i Recerca i les universitats públiques catalanes han convocat 75 places de professorat corresponent a la primera edició del Programa Serra Húnter, que preveu incorporar fins al 2020 a les universitats públiques catalanes més de 500 nous professors seleccionats amb criteris d’excel·lència internacional.

Per poder optar als contractes cal estar en possessió del títol de doctor i tenir una trajectòria acadèmica contrastada, especialment amb experiència internacional a nivell doctoral o postdoctoral. La convocatòria pot quedar deserta si no hi ha candidats que assoleixin el nivell exigit.

Els aspirants que s'incorporin seran preferentment a nivell de professorat agregat tot i que excepcionalment, de forma justificada i singular, es podran oferir contractes de professor catedràtic, lector i visitant. Els candidats guanyadors seran avaluats després d'un període inicial de tres anys, i posteriorment cada sis anys.

El programa és possible pel nombre significatiu de jubilacions previstes en els propers 10 anys i preveu reforçar les figures de professorat permanent amb figures addicionals de suport a la docència i la recerca en la línia del que es fa a les universitats punteres a nivell internacional.

Els membres dels comitès de selecció seran seleccionats per la seva reconeguda projecció acadèmica, de tal forma que es garanteixi la seva idoneïtat i imparcialitat.

El Programa Serra Húnter està finançat pel Govern de la Generalitat i el conjunt de les set universitats públiques catalanes: Universitat de Barcelona (UB), Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), Universitat Pompeu Fabra (UPF), Universitat de Lleida (UdL), Universitat de Girona (UdG) i Universitat Rovira i Virgili (URV).

Programa Serra Húnter

Convertir a PDF
Anar a Notícies
Si tens algun dubte sobre una nota de premsa o desitges més informació