Comença l'activitat del Centre de Recerca en Agrigenòmica
CRAG 12.01.2011 Investigar  -  Ja ha començat l'activitat a l'edifici del Centre de Recerca en Agrigenòmica (CRAG), dedicat a l'estudi de la genòmica i la genètica de les plantes i dels animals de granja.

EL CRAG és un consorci públic que inclou grups de recerca del Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC), de l'Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries (IRTA) i de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), així com altres investigadors contractats pel CRAG o per altres institucions com ICREA. El centre és inclòs en un projecte Consolider finançat pel Ministerio Español de Ciencia e Innovación i aspira a ser un centre d'excel·lència dedicat a l'estudi de la genòmica i la genètica de les plantes i dels animals de granja, amb una estratègia internacional basada en atraure investigadors altament qualificats.

La recerca del CRAG s'organitza en tres departaments, amb tres línies d'actuació principals: la genètica molecular, la genètica vegetal i la genètica animal, amb una dedicació també a la transferència de coneixements i tecnologies al sector privat. En el departament de genètica molecular els investigadors treballen en la millora del coneixement per entendre l'estructura, la funció i la dinàmica del genoma vegetal, les seves relacions amb la fisiologia, la bioquímica, el creixement i el desenvolupament, així com la resposta de les plantes a l'estrès i als patògens. Una de les àrees de recerca d'aquest departament és l'estudi de l'estructura del genoma de les plantes, amb projectes de seqüenciació genòmica, la caracterització d'elements mòbils, així com la identificació i caracterització de gens, amb èmfasi especial en aquells d'interès en agronomia. Es desenvolupen projectes adreçats a la regulació de l'expressió gènica associada als processos de desenvolupament i reproducció vegetal, a la resposta de les plantes a l'estrès ambiental, així com a la bioquímica de les plantes i el seu metabolisme.

El departament de genètica vegetal desenvolupa investigació en genòmica vegetal i en el cultiu in vitro. S'investiga l'ús de marcadors moleculars per a la identificació i la selecció de collites de verdures, de fruits i d'espècies ornamentals, la genòmica vegetal de verdures i fruits, l'ús de tècniques de cultiu in vitro per obtenir línies diplohaploides, la transformació genètica de l'arròs, el meló, el pebre i el préssec, i el cultiu de plantes ornamentals.

La tercera línia d'actuació es desenvolupa al departament de genètica animal, amb activitats de recerca en genòmica animal i en genètica de poblacions d'animals domèstics. Les principals activitats del departament són la caracterització QTL i la cerca de gens amb caràcters d'interès econòmic en animals domèstics, la genòmica estructural i funcional d'espècies porcines i ruminants, l'ús de marcadors moleculars i la implementació de la Selecció Genòmica en animals domèstics, la interacció entre hoste i patogen en la resistència i susceptibilitat a les malalties infeccioses en animals de granja, la conservació genètica d'espècies amenaçades d'animals domèstics, el desenvolupament d'eines computacionals i estadístiques en genòmica animal i l'estudi dels efectes de la domesticació i la selecció artificial en bestiar.

Convertir a PDF
Anar a Notícies
Si tens algun dubte sobre una nota de premsa o desitges més informació
g.premsa@uab.es