"Time Use Week", trobada internacional de debat al voltant del dret i millora en l'organització del temps
Detalls de l'event
- Inici: 21 octubre 2026 09:30
- Final: 21 octubre 2026 14:00
- Facultat de CC.Politiques i Sociologia (sala d'actes).
La UAB, mitjançant el grup de recerca QUIT i el CED, organitzarà i acollirà una de les jornades de la Time Use Week, la principal trobada internacional dedicada a avançar el debat, coneixement i polítiques públiques al voltant del dret al temps i una millora en l’organització del temps, el dimecres, 21 d'octubre. Aquí es pot consultar el programa sencer.
La Setmana dels Horaris i el Temps reunirà del 19 al 21 d'octubre a Barcelona i la UAB les persones investigadores, institucions polítiques, empreses, organitzacions socials i ciutadania de tot el món que promouran el debat, des dels seus diferents camps del coneixement i experiència, per aconseguir una millora en l’organització social del temps.
Les polítiques de temps són les eines clau a l’abast d’administracions i organitzacions per reduir les desigualtats causades per la pobresa de temps; i construir una societat més saludable, justa, eficient i sostenible on el dret al temps estigui garantit per tothom.
La jornada del dimecres, 21 d'octubre que es farà a la UAB, espera la participació d'entre 100 i 150 persones. Es comptarà amb la presència de les diferents institucions que co-organitzen la Time Use Week (Generalitat de Catalunya, Diputació de Barcelona, Ajuntament de Barcelona i Àrea Metropolitana de Barcelona).
El programa inclou també la presència dels instituts d’estadística oficials de Catalunya (IDESCAT) i Europa (Eurostat), i una sessió de presentació de recerques al voltant dels usos del temps on hi haurà una representació de recerques de la UAB.
Per consultar el programa provisional es pot anar a la web de Time Use Week.