Vés al contingut principal
Universitat Autònoma de Barcelona
Aprenentatge Servei

Qui, com i per què fer ApS?

 

Fer ApS potencia un aprenentatge significatiu i competencial de l’estudiant a partir de la pràctica real. A més, incrementa l’autonomia, la responsabilitat i la creativitat en l’aprenentatge, la qual cosa fa que afavoreixi la sensibilització sobre temes de justícia social.

D’altra banda, actualitza i enriqueix la docència i la recerca a la Universitat i la connecta amb la societat, de manera que potencia el treball en xarxa amb altres agents socials. Es tracta, doncs, d’una proposta educativa que fomenta la responsabilitat social de la institució universitària.

Una experiència d’ApS es forma amb la col·laboració entre estudiantsdocents entitats socials. Segons quin d’aquests papers tingueu, la vostra participació serà una o una altra. Per a més informació podeu visitar l’apartat Vull participar-hi d’aquesta mateixa web:

Catàleg Qui, com i per què fer ApS?

Estudiant

Fer ApS com a estudiant

Com participar-hi:

  • Cursant una assignatura on es faci ApS.
  • Suggerint entitats socials amb les quals col·laborar.
  • Suggerint pràctiques externes o treballs de final d’estudis (TFG o TFM).

Què us aporta participar-hi:

  • Fomenta el vincle amb la Universitat i el compromís amb la comunitat.
  • Potencia de manera experiencial, pràctica i significativa competències transversals i específiques de la titulació.
  • Obre noves perspectives per a l’orientació professional.
  • Permet respondre a un repte professional.
  • Millora la participació i la motivació per la implicació social.
  • Aporta satisfacció en esdevenir agent en un projecte de transformació social.
Docent

Fer ApS com a docent

Com participar-hi:

  • Integrant l’aprenentatge servei en la docència.
  • Promovent TFG amb metodologia d’ApS.
  • Suggerint entitats socials amb les quals col·laborar.

Què us aporta participar-hi:

  • Permet connectar la docència amb les altres dues missions de la Universitat: responsabilitat social i recerca. 
  • Afavoreix el rol docent de facilitador de l’aprenentatge que impulsa l’EEES.
  • Ofereix l’oportunitat d’innovar incloent metodologies actives a la docència.
  • Facilita la formació i avaluació per competències.
  • Afegeix una nova dimensió a la docència i a la recerca, gràcies a la col·laboració amb organitzacions externes.
  • Proporciona retroalimentació sobre l’impacte de la docència en un context real. 
Entitat

Fer ApS com a entitat

Com participar-hi:

  • Fent arribar a la Universitat propostes d’ApS.
  • Considerant les propostes que es plantegen des de la Universitat.
  • Col·laborant en el disseny, implementació i valoració de projectes d’ApS amb estudiants i professorat.

Què us aporta participar-hi:

  • Permet connectar i crear vincles amb la Universitat.
  • Afavoreix la col·laboració estreta entre estudiants, comunitat i professionals.
  • Permet trobar solucions concretes a demandes reals de l’entitat.
  • Contribueix a la formació de ciutadans i professionals amb compromís social.
  • Proporciona retroalimentació sobre l’impacte de la docència en un context real.