Vés al contingut principal
Universitat Autònoma de Barcelona
Aprenentatge Servei

Com entenem l'ApS a la UAB?

En el marc de la responsabilitat social de la universitat, que la situa com agent compromès amb la millora del seu entorn comunitari, l’Aprenentatge Servei (ApS) és una proposta educativa on els estudiants es formen mitjançant la participació en un projecte orientat a resoldre una necessitat real en una comunitat i millorar, així, les condicions de vida de les persones o la qualitat del medi ambient. A través de l’ApS, els estudiants es comprometen en una experiència que suposa al mateix temps aprenentatges relacionats amb el seu currículum acadèmic, el desenvolupament de competències personals i un servei real a la comunitat, potencialment sostenible.

L’ApS comporta la identificació d'una necessitat social, ambiental o cultural, la intervenció per resoldre aquesta necessitat i un procés de reflexió que permeti connectar l'experiència pràctica amb els coneixements teòrics i que promogui la presa de consciència i posició en l’entorn social.

En aquest apartat, es mostren els requisits essencials per a què una activitat sigui considerada ApS i els indicadors que han de servir per valorar l’activitat qualitativament:

Àmbits d'actuació

Estudiants

Requisits

  • Aportació a la comunitat
  • Prendre consciència de participar en benefici de la comunitat
  • Obtenció d'evidències d'aprenentatge sobre competències del currículum
  • Mostra d'evidències d'un procés reflexiu
  • Participació en l'ajust de la intervenció en el marc de l'ApS

Valor afegit

  • Participació en la detecció de necessitats
  • Participació en el disseny de la interveció
  • L'estudiant escull fer ApS tenint altres opcions

Projecte comunitari

Requisits

  • El servei es fa en un context d'activitats sense ànims de lucre
  • Respon a una necessitat real i reconeguda
  • S'orienta a una millora comunitària
  • Hi ha evidència de l'impacte del servei comunitari

Valor afegit

  • Implica activament membres de la comunitat
  • És sostenible més enllà de la intervenció dels estudiants
  • Hi ha un reconeixement explícit de la comunitat