La UAB Aposta pel coneixement i la innovació

Acords del Claustre i Consell de Govern

Acords de la sessió

[13/06/2018] Consell de Govern

 
Punt 1. Aprovació de l’acta de la darrera sessió [+]
 
Punt 2. Informe de la rectora  [+]

Punt 3. Afers econòmico-pressupostaris:
3.1. Nou model de distribució del pressupost als centres i als departaments –PUNT AJORNAT
3.2. Informe sobre la memòria econòmica, el balanç, el compte de resultats i la liquidació del pressupost de la UAB, corresponents a l’exercici anual a 31 de desembre de 2017 [+]

Punt 4. Afers acadèmics:
4.1. Modificació de títols de grau [+]
4.2. Creació de títols de màster universitari [+]
4.3. Modificació de títols de màster universitari  [+]
4.4. Creació de títols de màsters propis i diplomes de postgrau  [+]

Punt 5. Propostes de normatives:
5.1. Modificació del II Pla d’Acció sobre discapacitat i inclusió a la UAB  [+]
5.2. Aprovació del Protocol per a la gestió de les compres menors de la Universitat Autònoma de Barcelona  [+]

Punt 6. Estructures bàsiques i serveis de la UAB:
6.1. Desadscripció de l’Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera [+]
6.2. Creació del Centre d’Estudis i Recerca per a una Societat Inclusiva (CERSIN) [+]
6.3. Participació en l’EBT BDCare Solutions  [+]

Punt 7. Cessions d’espais i d’altres béns de titularitat de la UAB – PUNT AJORNAT
 
Punt 8 Nomenament de doctor Honoris Causa de la Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia  [+]

Punt 9. Afers de tràmit:
 
9.1. Participació de la Universitat Autònoma de Barcelona a l’Associació “Conferència Nacional de Degans de Teràpia Ocupacional” [+]
9.2. Ratificació de la modificació dels Estatuts del Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC)  [+]

Punt 10. Torn obert de paraules
 
 
 
 
 
 
 
Punt 1. Aprovació de l’acta de la darrera sessió
 
Acord 49/2018, de 13 de juny, del Consell de Govern
 
Aprovar l’acta de la sessió anterior del dia 3 de maig de 2018.(DOC)
 
 
Punt 2. Informe de la rectora
 
Acord 50/2018, de 13 de juny, del Consell de Govern
 
Declaració del Consell de Govern sobre la llibertat ideològica i d’expressió a la UAB
 
Davant de les acusacions de presumpta vulneració del dret a la llibertat d’expressió i d’altres drets fonamentals per part de la Universitat Autònoma de Barcelona, el Consell de Govern expressa la seva confiança en l’Equip de Govern i el seu compromís amb la defensa de tots els drets fonamentals. En aquest sentit, manifesta que la judicialització sistemàtica dels conflictes interns de la Universitat és innecessària i en dificulta la gestió amb els recursos de la institució.
 
El Consell de Govern reitera que la Universitat Autònoma de Barcelona és i continuarà sent un espai de llibertat i que la tolerància i el respecte per la pluralitat ideològica són irrenunciables.
 
 
Punt 3.2. Afers econòmico-pressupostaris: Informe sobre la memòria econòmica, el balanç, el compte de resultats i la liquidació del pressupost de la UAB, corresponents a l’exercici anual a 31 de desembre de 2017

Acord 51/2018, de 13 de juny, del Consell de Govern
 
Vista la proposta del gerent d’informar sobre la memòria econòmica, el balanç, el compte de resultats i la liquidació del pressupost de la UAB corresponents a l'exercici anual a 31 de desembre de 2017.
 
Vist el que disposen els articles 161 i següents de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya, pel que fa al pressupost de les universitats.
 
Vist l’article 81 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 d’octubre, d’Universitats pel que fa a la programació i pressupost.
 
Vist l'article 216.2 dels Estatuts de la Universitat Autònoma de Barcelona el qual estableix que l'elaboració de la memòria econòmica, el balanç i el compte de resultats correspon a la Gerència, d'acord amb l'Equip de Govern i que la seva aprovació correspon al Consell Social, a proposta del Consell de Govern.
 
Atès que en sessió celebrada el 4 de juny de 2018, la Comissió d’Economia i d’Organització ha informat favorablement sobre la memòria econòmica, el balanç, el compte de resultats i la liquidació del pressupost de la UAB corresponents a l'exercici anual a 31 de desembre de 2017.
 
Vist l'article 3, lletra w)  del Reglament de Consell de Govern, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data  10 de desembre de 2013, pel que fa a les competències del Consell de Govern.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del gerent, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER. Donar la conformitat a la memòria econòmica, el balanç de situació, el compte de resultats i la liquidació del pressupost de la UAB corresponents a l’exercici anual  de 31 de desembre de 2017, que s’annexa. (DOC)
 
SEGON. Elevar aquest acord al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.
 
TERCER. Encarregar al vicerector d’Economia i de Campus i al gerent l'execució i el seguiment d'aquests acords.
 
QUART. Comunicar els presents acords a la vicegerent d'Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
 
 
Punt 4.1. Afers acadèmics:  Modificació de títols de grau
 
Acord 52/2018, de 13 de juny, del Consell de Govern
 
Vista la petició de modificació de títol de grau i després de revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que la proposta reuneix els requisits exigits per la UAB per a la modificació d'aquest tipus de títols.
 
Vist l'article 34.1 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d'abril, així com la resta de normes d'aplicació general.
 
Vist el que disposa l'article 64.e dels Estatuts de la UAB sobre la modificació de títols universitaris oficials.
 
Vist el que disposa el Reial decret 1393/2007, de 29 d’octubre, pel qual s’estableix l’ordenació dels ensenyaments universitaris oficials.
 
Vist l'article 12.4.d de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 3 de maig de 2018, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d'aprovar el Consell de Govern sobre modificació d'ensenyaments i títols corresponents als estudis de primer cicle. 
 
Atès que la proposta de modificació de títol de grau va ser informada favorablement a la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics de 22 de maig de 2018.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER.- Aprovar la modificació dels títols de grau següents:

 -  Grau en Planificació Territorial, Geografia i Medi Ambient, que passa a denominar-se Grau en Geografia, Medi Ambient i Planificació Territorial.
 -  Grau en Matemàtica Computacional, que passa a denominar-se Grau en Matemàtica Computacional i Analítica de Dades.

SEGON.- Elevar l'aprovació de la modificació dels títols de grau al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.
 
TERCER.- Encarregar al vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat l'execució i el seguiment dels acords primer i segon.
 
QUART.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
 
 
Punt 4.2. Afers acadèmics: Creació de títols de màster universitari
 
Acord  53/2018, de 13 de juny, del Consell de Govern
 
Vista la petició de creació de títol de màster universitari i després de revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que la proposta reuneix els requisits exigits per la UAB per a la creació d'aquest tipus de títols.
 
Vist l'article 34.1 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril, així com la resta de normes d'aplicació general.
 
Vist el que disposa l'article 64.e dels Estatuts de la UAB sobre la creació de títols universitaris oficials.
 
Vist l'article 226 de la Normativa acadèmica de la UAB aplicable als estudis universitaris regulats de conformitat amb el Reial Decret 1393/2007, aprovada pel Consell de Govern en data 2 de març de 2011, sobre la creació de títols de màster universitari.
 
Vist l'article 12.4.d de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 26 de gener de 2017, pel que fa a les competències de la Comissió d’Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d'aprovar el Consell de Govern sobre la creació de títols de màster universitari.
 
Atès que la proposta de creació de títol de màster universitari va ser informada favorablement a la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics de 22 de maig de 2018.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER.- Aprovar la creació del títol de màster universitari següent:

-Recerca en Estudis Internacionals/Research Master in International Studies
 
SEGON.- Elevar l'aprovació de la creació del títol de màster universitari al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.
 
TERCER.- Encarregar al vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat l'execució i el seguiment dels acords primer i segon.
 
QUART.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
 
 
Punt 4.3. Afers acadèmics: Modificació de títols de màster universitari
 
Acord 54/2018, de 13 de juny, del Consell de Govern
 
Vista la proposta de modificació de denominació de màster universitari presentada pel centre corresponent.
 
Vist l’article 34.1 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d’abril, així com la resta de normes d’aplicació general.
 
Vist el que disposa l’article 64.e dels Estatuts de la UAB sobre creació de títols universitaris oficials.
 
Vist l’article 12.4.d de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 3 de maig de 2018, pel que fa a les competències de la Comissió d’Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d’aprovar el Consell de Govern sobre la modificació de denominació de màsters universitaris.
 
Atès que la proposta de modificació de títol de màster universitari va ser informada favorablement a la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics de 22 de maig de 2018.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER.- Aprovar la modificació del títol de màster universitari següent:

-Màster universitari en Traducció, Mediació i Estudis Interculturals, que passa a denominar-se màster universitari en Traducció i Estudis Interculturals.
 
SEGON.- Elevar l’acord anterior al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.
 
TERCER.- Encarregar al vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat l’execució i el seguiment dels acords primer i segon.
 
QUART.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius
 
 
Punt 4.4. Afers acadèmics: Creació de títols de màsters propis i diplomes de postgrau

Acord 55/2018, de 13 de juny, del Consell de Govern
 
Vistes les peticions de creació i de modificació de títols de màster i de diploma de postgrau que han estat presentades a l'Escola de Postgrau, i després de revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que les propostes reuneixen els requisits exigits per la UAB per a la creació d'aquest tipus de títols.
 
Vist l'article 34.1 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, i les seves modificacions posteriors, així com la resta de normes d'aplicació general.
 
Vist el que disposa l'article 64.f i 171.1 dels Estatuts de la UAB sobre la creació de titulacions pròpies de la UAB.
 
Vist l'article 12.4.d de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 3 de maig de 2018, pel que fa a les competències de la Comissió d’Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d'aprovar el Consell de Govern sobre creació d'ensenyaments i títols de primer cicle, segon cicle i formació permanent.
 
Atès que les propostes de creació i de modificació de títols de màster i de diplomes de postgrau propis que es presenten van ser informades favorablement a la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics de 22 de maig de 2018.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la directora de l’Escola de Postgrau i de la Formació Contínua, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER.- Aprovar la creació del nou títol de màster propi següent:
 
-           Màster en Infermeria Quirúrgica, Anestèsia i Teràpia del Dolor
 
SEGON.- Aprovar la creació dels títols de diploma de postgrau següents:
 
-           Diploma de Postgrau en Actualització en Cirurgia Plàstica
-           Diploma de Postgrau en Neuropsicologia i Neurologia de la Conducta Infantil
 
TERCER.- Aprovar la modificació del títol de diploma de postgrau següent:
 
-           Diploma de Postgrau en Contractació Administrativa i Gestió dels Serveis Públics dels Ens Locals, que passa a denominar-se diploma de Postgrau en Contractació Administrativa dels Ens Locals
 
 
QUART.- Elevar l'aprovació de la creació i de la modificació de títols de màster i de diplomes de postgrau propis al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.
 
CINQUÈ.- Encarregar a la directora de l’Escola de Postgrau i de la Formació Contínua l'execució i el seguiment dels acords primer a tercer.
 
SISÈ.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
 
 
Punt 5.1. Propostes de normatives: Modificació del II Pla d’Acció sobre discapacitat i inclusió a la UAB
 
Acord 56/2018, de 13 de juny, del Consell de Govern
 
Ates que aquest II Pla d’Acció va ser aprovat pel Consell de Govern en data 14 de març de 2018, i ja en aquella sessió es va posar de manifest que els agents socials podrien presentar propostes de modificació al respecte.
 
Vista la proposta de modificació del II Pla d’Acció sobre discapacitat I inclusió a la UAB presentada per la vicerectora d’Alumnat i d’Ocupabilitat d’acord amb les propostes de modificació presentades pels agents socials, consensuades per la mateixa comissió formada per personal tècnic i expert que ja va treballar la proposta de Pla d’Acció.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la Vicerectora d’Alumnat i d’Ocupabilitat, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER.- Aprovar la modificació del II Pla d’acció per a la igualtat d’oportunitats per a les persones amb discapacitat en els termes del document annex. (DOC)

SEGON.- Encarregar la vicerectora d’Alumnat I d’Ocupabilitat l'execució i el seguiment de l’acord PRIMER.
 
TERCER.- Comunicar el present acord a la Gerència, per tal que porti a termes les mesures necessàries per a fer-los efectius.  
 
 
Punt 5.2. Propostes de normatives: Aprovació del Protocol per a la gestió de les compres menors de la Universitat Autònoma de Barcelona

Acord 57/2018, de 13 de juny, del Consell de Govern
 
Atesa la promulgació de la Llei 9/2017, de 8 d novembre, de contractes del sector públic, per la qual es transposen a l’ordenament jurídic espanyol les Directives del Parlament Europeu i del Consell  2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014 (LCSP), la qual comença  a desenvolupar efectes a partir del 9 de març de 2018.
 
Vist el que disposa l’article 118 apartat 3 de l’esmentada Llei pel que fa al règim jurídic dels contractes menors.
 
Atès que l’esmentat precepte requereix justificar a l’expedient de contractació propi dels contractes menors dos circumstàncies: (i) que no es fraccioni l’objecte del contracte per eludir les normes de contractació pertinents; i (ii) que el contractista amb el qual es pretén contractar no hagi formalitzat contractes menors que individual o conjuntament superin el llindar establert.
 
Atès que diferents Juntes Consultives de Contractació Administrativa han emès informes en els quals interpreten el precepte transcrit de forma diferent
 
Atesa la voluntat d’aquesta universitat de canalitzar la pràctica totalitat de les compres inferiors a 40.000 € en contractes d’obres i a 15.000 € en contractes de serveis i de subministrament, per sistemes alternatius als contractes menors (ie. acords marc, sistemes dinàmics d’adquisició, contractes oberts simplificats sumaris i compres centralitzades).
 
Atesa la dificultat immediata de tenir preparats aquests sistemes alternatius d’adjudicació de contractes degut al termini reduït de vacatio legis de la LCSP i a la falta de disponibilitat pressupostària per dedicar els recursos imprescindibles destinats a obtenir els mitjans tècnics electrònics adients per a la substanciació de la contractació administrativa electrònica.
 
Atès el gran volum de compres menors que en l’actualitat realitza la Universitat, les quals es gestionen i aproven de forma descentralitzada per vicegerents i director d’arquitectura i logística, director de tecnologies de la informació i comunicació; administradors de centres; caps d’àrea; caps d’oficina i directors de serveis; prèvia autorització del responsable del centre de cost, la qual cosa posa de manifest la necessitat d’aprovar un protocol de gestió de les compres menors en el període transitori comprés entre l’entrada en vigor de la LCSP i  el moment en que la universitat hagi pogut endegar tots els sistemes d’adjudicació de contractes alternatius als contractes menors.
 
Atès que en sessió celebrada el 4 de juny de 2018, la Comissió d’Economia i d’Organització ha informat  favorablement el Procediment per a la gestió de compres menors a proveïdors que han superat el llindar en aplicació de la nova Llei 9/2017, de 8 de novembre.
 
Vist l'article 3, lletra w)  del Reglament de Consell de Govern, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data  10 de desembre de 2013, pel que fa a les competències del Consell de Govern.
 
Vista la conformitat del gerent de la UAB.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de  d’Economia i  de Campus, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
Primer.- Aprovar el Procediment per a la gestió de compres menors a proveïdors que han superat el llindar en aplicació de la nova Llei 9/2017, de 8 de novembre, en els termes del document annex. (DOC)
 
Segon.-  Elevar aquest acord al Consell Social perquè exerceixi les seves funcions.
 
Tercer.- Comunicar a tots els vicegerents, el director d’Arquitectura i Logística, el director de Tecnologies de la Informació i Comunicació; administradors de centres; caps d’àrea; caps d’oficina i directors de serveis la present resolució.
 
 
Punt 6.1. Estructures bàsiques i serveis de la UAB: Desadscripció de l’Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera
 
Acord 58/2018, de 13 de juny, del Consell de Govern
 
Vist que per l’ORDRE EMC/208/2016, de 21 de juliol es va aprovar l'adscripció de l'Escola Fundació Universitat Autònoma de Barcelona - Formació a la Universitat Autònoma de Barcelona.
 
Atès que l’adscripció abans esmentada obeeix a la necessitat d‘unificar esforços per tal de respondre millor a les necessitats actuals d’agrupar sota una única entitat les activitats de formació no subvencionada que ofereix la UAB.
 
Atès que per acord del Consell de Govern de data 12 de juliol de 2017 i del Consell Social de data 19 de juliol de 2017 es va donar conformitat al canvi de titularitat de l’Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera que passa de Serveis de Turisme i d’Hostaleria Campus SA a la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona, la qual se subroga en tots els drets i deures derivats de la societat titular anterior en relació amb els convenis subscrits amb la UAB.
 
Vist l’acord del Patronat de la Fundació Autònoma de Barcelona de data 26 de febrer de 2018 pel qual s’aprova la desadscripció a la UAB de l’Escola Universitària de Turisme I Direcció Hotelera, així com la integració dels ensenyaments impartits per aquesta Escola a l’Escola Fundació Universitat Autònoma de Barcelona-Formació (fUABf), adscrita a la UAB.
 
Vistos els termes de la proposta de conveni de desadscripció.
 
Vist l'article 10 del Decret 390/1996, de 2 de desembre, de regulació del règim d’adscripció a les universitats públiques de centres docents d’ensenyament superior.
 
Vist el què disposa l’article 105 de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya que regula l’adscripció i desadscripció de centres a les Universitats Públiques de Catalunya.
 
D’acord amb l’article 37 dels Estatuts de la Universitat Autònoma de Barcelona.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de l’Equip de Govern, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER.- Aprovar la proposta de desadscripció de la UAB de l’Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera.
           
SEGON.- Comunicar aquest acord al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.
 
TERCER.- Encarregar al vicerector d’Economia i de Campus l’execució i seguiment d’aquests acords.
 
QUART.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
 
 
Punt 6.2. Estructures bàsiques i serveis de la UAB: Creació del Centre d’Estudis i Recerca per a una Societat Inclusiva (CERSIN)
 
Acord 59/2018, de 13 de juny, del Consell de Govern
 
Vista la proposta de creació d’un Centre d’Estudis i de Recerca amb la denominació ‘Centre d’Estudis i Recerca per a una Societat Inclusiva (CERSIN)’ promogut pel doctor Josep Maria Sanahuja Gavaldà, la qual va ser presentada davant el vicerector de Recerca i de Transferència.
 
Atesa la memòria que conté les finalitats, les línies d’investigació principals, la proposta d’activitats, la relació de les persones que en formen part i un pla econòmic que demostra la capacitat d’autofinançament del CER amb fons externs i la proposta de Reglament.
 
Vist l'article 16.4.b) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 14 de juliol de 2016, pel que fa a les competències de la Comissió d’Investigació, que estableix que li correspon informar de les propostes que han de ser discutides i, si escau, aprovades pel Consell de Govern pel que fa a la creació d’un Centre d’Estudis i de Recerca.
 
Vist l’acord de la Comissió d’Investigació de data 16 de maig de 2018 pel qual es va informar favorablement la proposta de creació de l’esmentat Centre d’Estudis i de Recerca .
 
Vist l’article 18 de la Normativa de la Universitat Autònoma de Barcelona en Matèria d’Investigació, en la seva redacció donada per Acord del Consell de Govern de 19 de març de 2015 (TRI) segons el qual la constitució d’un Centre d’Estudis i de Recerca requereix acord del Consell de Govern, prèvia proposta de la Comissió d’Investigació.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Recerca i de Transferència, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER.- Aprovar la proposta de creació d’un Centre d’Estudis i de Recerca amb la denominació ‘Centre d’Estudis i Recerca per a una Societat Inclusiva (CERSIN)’, d’acord amb la memòria i del Reglament en els termes del document annex. (DOC)
 
SEGON- Encarregar el vicerector de Recerca i de Transferència l'execució i el seguiment d’aquests acords.
 
TERCER.- Comunicar els presents acords al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius
 
 
 
Punt 6.3. Estructures bàsiques i serveis de la UAB: Participació en l’EBT BDCare Solutions

Acord 60/2018, de 13 de juny, del Consell de Govern
 
Vista la sol·licitud presentada pel doctor Remo Suppi Boldrito dirigida al Vicerector d’Innovació i de Projectes Estratègics de la UAB en relació amb la participació de la UAB en una empresa “BDCare Solutions, S.L.” dedicada a proveir els serveis de tractament de dades massius (Big Data) a clients i institucions que, per millorar els seus processos de negoci/generar coneixement de les dades emmagatzemades, necessitin d’infraestructura de processament de dades massius i processos d’adequació i implantació per tal objectiu.
 
Vist l’informe preliminar del comitè ad hoc reunit en sessió de 20 de març de 2018 on es proposa la participació en el capital social de “BDCare Solutions, S.L.” mitjançant l’aportació de 300 € representatius del 10 per 100 del capital social de la companyia i, havent seguit els tràmits reglamentaris, la Comissió de Transferència de Coneixement i Projectes Estratègics del Consell de Govern reunida en data 6 d’abril del 2018 va acordar: Emetre proposta favorable per aprovar la participació de la Universitat Autònoma de Barcelona en el capital social de l’empresa “BDCare Solutions, S.L.”, a través de la subscripció de participacions socials de 300 euros, equivalent al 10% del capital social per part de l’entitat instrumental creada amb aquesta finalitat (UABFIRMS, S.L.), en els termes  establerts a l’informe preliminar sobre la proposta emesa per la comissió ad-hoc (ANNEX –DOCUMENT CONFIDENCIAL-), reconeixent-ne a “BDCare Solutions, S.L.” la condició d’empresa de base tecnològica de la Universitat Autònoma de Barcelona’.
 
Vist l’acord CE 36/2018, de 10 de maig, de la comissió econòmica del Consell Social pel qual s’emet informe favorable a la participació de la UAB, a través d’UABFIRMS, S.L., en el capital social de “BDCare Solutions, S.L.”.
 
Vist l'article 41.2 lletra g) de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril, en relació amb el foment de la transferència de coneixements de les Universitats en el sistema productiu i de les empreses i l'article 185 dels Estatuts de la UAB, sobre la creació d’empreses de base tecnològica a partir de l’activitat científica de la Universitat.
 
Vist el text refós de la normativa de la UAB en matèria d’investigació aprovat per Acord del Consell de Govern núm. 24/2011, de 2 de març –TRI-, on es regula, entre d’altres, els requisits i el procediment per a la creació d’empreses de base tecnològica (EBT).
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector d’Innovació i de Projectes Estratègics, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER.- Autoritzar, d’acord amb la part expositiva dels presents acords, la participació de la Universitat Autònoma de Barcelona en el capital social de l’empresa “BDCare Solutions, S.L.”, a través de la subscripció de participacions socials de 300 euros, equivalent al 10% del capital social per part de l’entitat instrumental creada amb aquesta finalitat (UABFIRMS, S.L.), en els termes  establerts a l’informe preliminar sobre la proposta emesa per la comissió ad-hoc, reconeixent-ne a “BDCare Solutions, S.L.” la condició d’empresa de base tecnològica de la Universitat Autònoma de Barcelona.
 
SEGON.- Aprovar la participació de la UAB en el 10 per 100 del capital social de l’empresa “BDCare Solutions, S.L.”, que suposa una aportació màxima de 300 €.
 
TERCER.- Certificar, d’acord amb el que estableix la Disposició Addicional vint-i-quatrena de la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril, per la qual es modifica la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats, la naturalesa de base tecnològica de l’empresa, així com que les contraprestacions a favor de la Universitat a què es fa esment a la part expositiva d’aquests acords són adequades. 
 
QUART.- Autoritzar la rectora o persona en qui delegui perquè, en nom i representació de la Universitat Autònoma de Barcelona, realitzi els actes següents:
 
  1. Formalitzar el contracte entre socis, el contracte de transferència de tecnologia i l’aprovació dels estatuts corresponents, un cop confirmada la seva adequació jurídica i completada la tramitació interna de la Universitat Autònoma de Barcelona que en cada cas correspongui.
 
  1. Designar i nomenar, si s’escau, els representants de la Universitat Autònoma de Barcelona als diferents òrgans de la societat, així com les persones que hagin d’actuar en qualitat de substituts a les reunions dels òrgans socials.
 
  1. Comparèixer davant qualsevol autoritat, organisme o entitat, pública o privada que siguin necessàries per a la formalització d’aquest acord i, en general, realitzar les actuacions pertinents per tal de fer efectiu el que disposa el present acord.
 
CINQUÈ.- Encarregar al vicerector d’Innovació i de Projectes Estratègics l’execució i el seguiment dels acords anteriors. En particular se li encarrega que informi al Consell de Govern sobre el desenvolupament de l’empresa “BDCare Solutions, S.L.”  en el termini d’un any aproximadament.
 
SISÈ.- Comunicar els presents acords al vicegerent de Recerca per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius i per tal que faci la difusió oportuna.
 
 
Punt 8. Nomenament de doctor Honoris Causa de la Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia

Acord  61/2018, de 13 de juny, del Consell de Govern
 
Vista la petició formulada pel Deganat de la Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia, i l'acord de la Junta de la Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia de data 16 d’octubre de 2017 pel qual se sol·licita al Consell de Govern el nomenament del doctor Bruno Dente, com a doctor honoris causa de la Universitat Autònoma de Barcelona.
 
Atès que tant del currículum del candidat com de la documentació referent als seus mèrits i de les circumstàncies que concorren, queda acreditat que la seva activitat en el camp de la docència i de la recerca el fan mereixedor d’obtenir la distinció de doctora honoris causa de la Universitat Autònoma de Barcelona.
 
Atès que la Normativa que regula el procediment per a l’atorgament del títol de doctor Honoris Causa aprovada pel Consell de Govern en data 26 de maig de 2004 en el seu article 5.2 estableix que el Consell de Govern podrà atorgar un nomenament cada dos anys a la Facultat de Ciències, la Facultat de Filosofia i Lletres i a la Facultat de Medicina, i un nomenament cada quatre anys a cadascun dels centres restants.
 
Atès que la proposta de la Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia compleix els requisits exigits a la normativa abans esmentada.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la de Ciències Polítiques i de Sociologia, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
Primer.- Nomenar el doctor Bruno Dente, doctor honoris causa de la UAB.
 
Segon.- Encarregar a la secretària general i al vicerector de Relacions Institucionals i de Cultura l'execució i el seguiment d'aquest acord.
 
Tercer.- Comunicar el present acord a la Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia.
 
 
Punt 9.1. Afers de tràmit: Participació de la Universitat Autònoma de Barcelona a l’Associació “Conferència Nacional de Degans de Teràpia Ocupacional”
 
Acord  62/2018, de 13 de juny, del Consell de Govern
 
Vista la proposta del vicerector de Programació Acadèmica i Qualitat per tal que la Universitat Autònoma de Barcelona participi en l’Associació “Conferencia Nacional de Decanos de Terapia Ocupacional” (Associació) amb CIF G-87265187.
 
Atès que l’Associació és una entitat sense ànim de lucre, subjecte a la llei orgànica 1/2002, de 22 de març, de dret d’assocació i als seus estatuts, que té per objecte: a) L'anàlisi i la reflexió dels principis, mètodes, programes i línies de desenvolupament dels processos d'ensenyament i aprenentatge en Teràpia Ocupacional en els nivells de grau, postgrau i de formació contínua; b) La participació i discussió, tant en l'esfera nacional com internacional, al voltant dels criteris d'organització, recursos formatius, admissió d'estudiants, elaboració de plans d'estudis, relacions amb el sistema sanitari, programes d’intercanvi, investigació i en general, en totes les qüestions que es considerin rellevants per a la formació dels terapeutes ocupacionals. C) La formulació de propostes i recomanacions generals davant els organismes competents de l'Administració de l'Estat; d) La difusió de coneixements, idees i punts de vista relacionats amb la funció docent i investigadora dels centres universitaris entre professionals de la salut, membres dels cossos docents de l'Estat, claustres de professors, estudiants i opinió pública en general; e) L'establiment de vincles o relacions normals amb Associacions Nacionals o Internacionals de similar naturalesa i finalitat; f) L'establiment de vincles o relacions normals amb Associacions i Col·legis Professionals de Terapeutes Ocupacionals (art. 6).
 
Atesa la valoració estratègica realitzada pel responsable polític de la proposta perquè la Universitat participi en aquesta Associació.
 
Atesa la valoració econòmica lliurada per la Vicegerència d’Economia.
 
Atesa la valoració jurídica lliurada pel gabinet jurídic.
 
Vist l'article 64.t) dels Estatuts de la UAB pel qual s’estableix la competència del Consell de Govern per proposar al Consell Social la participació de la Universitat en altres entitats.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Programació Acadèmica i Qualitat, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER.- Aprovar la participació de la Universitat Autònoma de Barcelona en l’Associcació  “Conferencia Nacional de Decanos de Terapia Ocupacional” amb CIF G-87265187.
 
SEGON.- Elevar al Consell Social els presents acords, per tal que exerceixi les seves competències.
 
TERCER.- Encarregar el vicerector de Programació Acadèmica i Qualitat l'execució i el seguiment d’aquests acords.
 
QUART.- Comunicar els presents acords a la vicegerenta d’Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
 
 
Punt 9.2. Afers de tràmit: Ratificació de la modificació dels Estatuts del Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC)

Acord  63/2018, de 13 de juny, del Consell de Govern
 
Atès que per Acord del Govern de la Generalitat núm.173/2013, de 10 de desembre, es ratificà la dissolució del Consorci de Biblioteques Universitàries de Catalunya (CBUC) per absorció per part del Consorci Centre de Serveis Científics i Acadèmics de Catalunya (CESCA), i es va aprovar la modificació dels Estatuts d'aquest, que passa a denominar-se Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC) amb objecte institucional la compartició o mancomunació de serveis acadèmics, científics, bibliotecaris, de transferència de coneixement i de gestió de les entitats consorciades, per tal de, potenciant les sinergies i les economies d’escala, aconseguir millorar-ne l’eficàcia i l’eficiència i integrada per la Universitat de Barcelona (UB), la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), la Universitat Pompeu Fabra (UPF), la Universitat de Lleida (UdL), la Universitat de Girona (UdG), la Universitat Rovira i Virgili (URV), la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), la Universitat Ramon Llull (URL) i la Universitat de Vic (UVic).

Atès que en data 2 de juny de 2015 el Consell de Govern del CSUC va modificar els articles 1, 27, 28 i 29 dels seus estatuts, en aplicació de l’obligació establerta per les lleis 27/2013, de 27 de desembre, de racionalització i sostenibilitat de l’Administració local i la llei 15/2014, de 16 de setembre, de racionalització del Sector Público i altres mesures de reforma administrativa. Aquesta modificació d’estatuts va ser aprovada per la UAB a través d’acord del  Consell de Govern núm. 79/2015, de 30 de setembre i per acord del  Consell Social núm. PLE 25/2016, de 2 de juny
 

Atès que en data 1 d’octubre de 2015 el Consell de Govern del CSUC va modificar els articles 4.1, 10.1, i 15 dels seus estatuts. Aquesta modificació d’estatuts va ser aprovada per la UAB a través d’acord del  Consell de Govern núm. 97/2015, de 12 de novembre i per acord del  Consell Social núm. PLE 25/2016, de 2 de juny
 
Atès que en data 16 de maig de 2018 el Consell de Govern del CSUC ha pres l’acord de modificar els articles 4, 5.2, 6.1, 7, 14, 15, 18, en virtut dels quals: 

    Article 4: Es preveu la baixa de la URL i de la UOC depenent de la seva naturalesa jurídica. També es preveu que la incorporació de nous membres del sector públic la qual cosa implicarà la seva obligació de contribuir amb les despeses del consorci.

    Article 5.2: S’incorporen com a entitats agregades la URL i la UOC.

    Article 6.1: Es millora la redacció dels objectius del CSUC.

    Article 7: Regula la ‘Gestió compartida de serveis comuns de les universitats de Catalunya’ ampliant l’anterior article 8 titulat ‘Contractacions conjuntes’. Els anteriors articles 8.1 i 8.3 coincidien amb la proposta dels articles 7.2 i 7.4. Els principals canvis són: (i) que a la proposta de l’article 7.1 s’encomana una nova atribució al CSUC el qual passarà a gestionar els serveis universitaris i les infraestructures universitàries que prevegi (determini) en el marc de l’objectiu i de les finalitats dels propis estatuts; (ii) que es preveu (art. 7.4) l’adhesió a la central de compres de la Generalitat qui establirà les prestacions que siguin objecte de provisió centralitzada (art. 12.1.h de la proposta).

    Article 14: Estableix un nou sistema de ponderació de vots en virtut del qual la Generalitat ostenta el 50 % dels vots i l’altra 50% correspondrà a la resta d’universitats, a parts iguals.

    Article 15: La modificació del règim de prendre acords del Consell de Govern afecta al de la Comissió Executiva per la remissió que fa l’article 15.5.

    Article 18: Es preveu un major control per part de la presidència del Consorci de les comissions que es creïn per gestionar les àrees temàtiques.
 
Vist que l'article 64.t) dels Estatuts de la UAB estableix com a competències del Consell de Govern la de proposar a Consell Social la modificació d’entitats jurídiques per a la promoció i desenvolupament dels fins de la Universitat.
 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del gerent, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 
ACORDS
 
PRIMER.- Ratificar l’acord del Consell de Govern del Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC) pel qual es modificà els seus estatuts d’acord amb el document annex. (DOC)

SEGON.- Elevar aquest acord al Consell Social per a la seva aprovació, si escau.
 
TERCER.- Encarregar el gerent l'execució i el seguiment de l'acord primer.
 
QUART.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d’economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
 
 

Documents relacionats